Ő az, aki a webshopodat beelőzi. 22 évesen 3 hónap alatt már havi 10 millió Ft forgalom, 30% profit

Dátum

Megosztás

Most mindannyian egy 22 éves fiataltól fogunk tanulni a podcastben. Legyél rá nyitott, mert az interjúalanyom 3 hónap alatt elérte azt, amit a hazai webshoposok alig 10%-a ér el az első 1-2 évében! Nagy Kevin annyit mesélt nekem nap mint nap mit és hogyan csinálnak, hogy azt mondtam, hallanotok kell, és inspirációt, erőt meríthettek belőle. Meg fogsz lepődni, hogy vajon milyen tudás kell ahhoz, hogy valaki a napi 100-200 000 forint hirdetési keretet ilyen játszi könnyedséggel kezeljen! És akkor ismét meglepődsz, amikor azt mondja, alig 110 000 forinttal indult el a webshopja. Ennyivel lehet nyerni? Meglepő lehet számodra, hogy csak pusztán azzal, hogy kicsit jobb vagy digitalizációban, elfogadod, hogy tanulsz folyamatosan köröket tudsz verni a hazai e-kereskedőkre. Kevin tudja, hogy mit tud és tudja, hogy mit nem, utóbbiért tesz, hogy megtanulja. Hallgasd meg az ő sztoriját!

Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:

Az interjú időbélyegei:

  • 0:00 Gyors kérdés-válasz rész
  • 4:49 Webshop tudás magalapozása
  • 14:18 Elindult a webshop
  • 21:21 Tesztelésen múlik a siker?
  • 16:37 Beletaposnak a hirdetésekben
  • 36:57 Dashboard, legyen adatod
  • 41:54 Új termékek, tervek

Az interjú rövid vázlata

Interjú alany: Nagy Kevin, e-kereskedő, kezdő vállalkozó. A terméket leírni nem fogjuk, hogy mi, podcastban viszont elmondtuk.

Gyors kérdés-válasz rész az elején:

  • Mennyi idős vagy? 22 éves
  • Mennyi ideje megy a webshopod? 3 hónap
  • Mennyi terméket adtok el naponta? 50-70 db
  • Mennyit költötök marketingre? 100-200 ezer forint naponta
  • Mekkora a profit? 20-30% között mozog
  • Mekkora összeggel indultatok? 110 000 forint

Tudtad, hogy már több tucat vállalkozó volt már nálam és 95%-uk még mindig sikeres, sőt azóta több a forgalmuk és nyereségük? Kevin említette is az interjú elején, hogy ez jó hír, igazi szerencsehozó akkor egy ilyen interjú. Nos csak jól választok, alapos vagyok, de a siker mindig a vállalkozóé.

Kevinnel többször találkoztam a mellettünk lévő coworking irodában, és láttam, hogy milyen sikereket ér el, és mennyire belemerül abba, hogy sikerre vigye a webshopot. Nincsenek korlátjai!

Amikor néhány hete fulfillment cégnél voltunk raktárbejáráson, akkor sokan meglepődtek sikerein (volt közös beszélgetés), sőt már-már azt gondolták Kevinnek biztos ilyen irányú diplomája van, vagy ilyesmi. Nos, semmi, pusztán ügyesen keres, gondolkodik. Volt festő, futár, ingatlanértékesítő, de az onlinehoz 2022 előtt semmi köze nem volt.

Megtanulta online képzéseken keresztül a webshop építést. Megpróbál kivitelezőként weboldalakat építeni, marketinget csinálni, de a hazai cégeknél falakba ütközött. A cégek nem engedték kibontakozni.

Elhelyezkedett a korábbi webshopmentoránál, hogy még mélyebb tudást szerezzen, és szerette is az e-kereskedelmet. Mellette dolgozott más cégeknek is, de az már kevesebb. Volt olyan, hogy 10 webshopot fel kellett húznia egy héten belül (szövegek, elrendezés…)

Úgy döntött, hogy elindítja saját webshopját júniusban. Meglett a termék, 110 000 forinttal indították úgy el az értékesítést, hogy a termékek még itt sem voltak. Megvárták a vevők. Egy termékes webshopot hozott létre, már a főoldal úgy néz ki, mintha egy landing page. A háttérben Shopify webshop motor dolgozik.

Hirdetések kilóra! Továbbá tesztelés, tesztelés, tesztelés

Július végén elkezdték dinamikusan emelni a hirdetési keretet, vagyis a napi 100-200 ezer forint elérték szeptemberben már, nem ennyit költöttek havonta, azt írtam naponta!

70 különböző hirdetés fut egyszerre a shopjuknak Facebookon és ugyanyennyi TikTokon (3-an csinálják, Kevin a vezető, párja csatlakozott még és egy ismerősük). TikTokon is a 30 év feletti célcsoportra céloznak, a termék jellegéből adódóan (podcastban elmondjuk mi a termék).

Tesztelnek folyamatosan. Elmúlt 3 hónapban 20 különböző termékoldalt teszteltek le, a hirdetéseiknél pedig már több száz kipróbált hirdetésnél járnak. Az oldalon tesztelték, hogy hol legyen a gomb, csomagár vagy egy termék ára legyen elöl, termékoldali képeket, szövegeket tesztelték. Ezzel elérték, hogy 4% konverziós értéket stabilan hozni tudják. A hazai webáruházaknál az átlagos konverzió 1,94%.

Mérés, adatok

Kevin a webshopjában mindent mér, amit csak tud. Külön méri a konverziót, a pontos profitot…. Érdemes meghatározni a saját KPI-ainkat, kulcs teljesítménymutatóinkat.

A Minner webáruház indítás képzésében is van erről szó. Kattints ide!

Forgalom, a tervek

Most 3 hónap után havi 10 millió forint forgalomnál és 20-30% között mozgó profittal működnek. Számítása alapján karácsonyig 100 millió forint forgalmuk lesz, vagyis ebben az éven összesen. Most, hogy van tőke, így be tud fektetni új termékekbe. És a podcastban viccesen mondta, hogy most már háromszor annyit akar befektetni, vagyis 300 000 forintot. Megvan a rendszere már, tudja mit kell csinálni, így már csak átveszi másik termékekre is. Hamar otthagyja, ami nem megy, amelyik termékre nem érdemes költeni.

Ez jó volt! Van még ilyen?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!