A közösségi finanszírozás most ért a csúcsra. A Kickstarter közösségi finanszírozással foglalkozó oldal már több mint 2 milliárd dollárt gyűjtött össze különböző projektekre. Tudod ez az, amin meghirdeted a termékedet (szolgáltatásod…) még a fejlesztés előtt, gyártás előtt és a közösség (emberek) összedobja a pénzt (előre kifizetik neked a terméket). Nos a cég 2009-es indulását követően 5 év kellett az 1 milliárd dollár eléréséhez, viszont utána 19 hónap elég volt ahhoz, hogy további 1 milliárd dollárt tegyenek a felhasználók különböző projektekbe. Több mint 2 milliárd dollár! Tudod az 560 milliárd forint!!!

Milyen furcsa igaz, hogy pont ez nem futott be itthon, vagyis a közösségi finanszírozás. Erről ezt a cikket írtam: Miért nem lettek sikeresek itthon a közösségi finanszírozó oldalak? (pl. indulj.be – már megszűnt).
Tudtad, hogy már magyar cégek, induló vállalkozások is használják a közösségi finanszírozást, vagyis a külföldi oldalakat? Miért jó ez? A vevők olcsóbban juthatnak hozzá az új termékekhez, szolgáltatásokhoz, videojátékokhoz. Az induló, vagy már működő cégek pedig tökét kapnak ahhoz, hogy beindíthassák a gyártást, programozást. És persze egy oldal az összekötő kapocs, ha a média is felkap, akkor szinte a marketingre sem kell költened.
A Brewie sörgépéről, sörfőző gépéről hallottál? Magyar startup, induló vállalkozás. A HVG.hu-n teljes képet kaphatsz róluk, most nem is bemutatni akarom őket (ide kattintva olvashatsz róluk többet. Ők nem a Kicktarteren, hanem az Indiegogo-n indították el a projektjüket. Közel 180 millió forintot gyűjtöttek össze.
Friss információ 2017. 03. 21.- A cég elkezdte kiszállítani a sörfőző gépeket. (Videó alatt folytatódik a cikk.)
Itt egy videó a cégről:
Legyen ez egy motiváció ahhoz, hogy te is gondolkodj a közösségi finanszírozásban. Soha nem volt ilyen egyszerű beindítani egy vállalkozást, mint most. Az emberek is értik és tudják is mi az a közösségi finanszírozás. Igaz néha fel-fel tűnik egy-két csaló cég, ez mindenhol előfordul.
Olvasd el a startup cikkeket, mert több érdekes közösségi finanszírozó kampányról is írtam már cikket:
Startup cikkek eléréséhez kattints ide!
Fotó: Indiegogo, Kickstarter