Támogasd az iskolai szelektív hulladékgyűjtést.

Az Ökuka Iskolaprogramot elsőként a budapesti Fazekas Mihály Gimnáziumban valósította meg a Recobin csapata. A Recobin célja, egy olyan példaértékű CSR program létrehozása, mely követendő minden cég/szervezet számára.

Olvasd el, ők mit mondanak el magukról
Kik vagyunk?
A Recobin Kft. Magyarország első és legdinamikusabban fejlődő környezetvédelmi startup cége azért jött létre, hogy forradalmasítsa a hazánkban élő hulladékgazdálkodási mintákat.
Cégünk környezeti neveléssel, szemléletformálással foglalkozik, célzottan korunk hulladékgazdálkodási problémáira igyekszünk választ adni. Célunk, hogy minden hazai intézmény, irodaház, háztartás számára elérhető és olcsó legyen a szelektív hulladékgyűjtés bevezetése.
Cégfilozófiánk, hogy kreatív, olcsó, környezetbarát és attraktív megoldásokkal csökkentsük az újra nem hasznosítható és növeljük az újrahasznosítható hulladék mennyiségét hazánkban.

Mi az Ökuka Iskolaprogram?
Az Ökuka Iskolaprogram célja, hogy a szelektív hulladékgyűjtés és a fenntartható gondolkodás minél több oktatási intézményben megjelenjen, úgy hogy annak költsége ne az iskolákat terhelje. A program keretén belül a hulladékgyűjtők árát egy támogató cég/szervezet saját CSR keretébe beépítve finanszírozza. A Recobin Kft. vállalja a gyűjtők szakszerű kihelyezését és az oktatási program kommunikációját a diákok felé. A kiválasztott intézményekben a környezetbarát hulladékgyűjtő-szigetek kihelyezése mellett, iskolai támogatással megkezdődik egy olyan (önmagában is fenntartható) oktatási program, melyben a diákok egymásnak adják át a tudást.

A programban elsőként Magyarország egyik legeredményesebb oktatási intézménye, a budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium vett részt. Az iskola számára a Recobin Kft ajánlott fel 160000 Ft értékben szelektív hulladékgyűjtőket, mely az oktatási intézmény alapfokú felszerelését biztosítja. Az iskolai környezetben olyan szelektív gyűjtőkre van szükség, amelyek tantermekben és az adminisztratív helységekben is megállják a helyüket, miközben a környezettudatos gondolkodás ideáját is közvetítik.

Az Ökuka minden feltételnek eleget tesz, hiszen alapanyagát tekintve 100%-ban újrahasznosított kartonból készül, az egyedi gyártási folyamatnak köszönhetően mégis tartós (3-5 év), megjelenése figyelemfelkeltő, árát tekintve pedig a piacon fellelhető gyűjtőkhöz képest roppant kedvező.

Miért jó az intézménynek?
Amellett, hogy az intézmény csökkenteni tudja az ökológiai lábnyomát, egy helyes hulladékgazdálkodási
mintával költségcsökkenést érhet el. Az ebből származó „profit” lehetőséget biztosít további fejlesztésekre intézményi szinten. A programnak köszönhetően nemcsak a gyakorlatban járulunk hozzá az intézmény fenntarthatóságához, hanem szemléletet is formálunk. Hozzájárulunk a diákok környezetvédelmi ismereteihez, tudatos fejlődéséhez, ezáltal megalapozzuk a környezettudatos generáció felnevelését.

Miért jó a támogatónak?
Az Iskolaprogramban résztvevő támogatók CSR tevékenysége egy új, társadalmi és környezeti szempontból is fontos elemmel bővül. Azon túl, hogy a támogató számára átadóeseményeket szervezünk, média és hosszútávú intézményi megjelenést biztosítunk, akár arculatra tervezett környezetbarát szelektív gyűjtőkkel. Támogató hozzájárulásával beírhatja magát az intézmény történelmébe, biztosítva a lehetőséget az ott tanuló diákoknak a környezettudatos magatartás gyakorlására.

A budapesti Fazekas Mihály Gimnáziumban készített képek:

IMG_7006
Ökokuka iskolaprogram – Recobin

Ökokuka iskolaprogram - Recobin
Ökokuka iskolaprogram – Recobin

Ökokuka iskolaprogram - Recobin
Ökokuka iskolaprogram – Recobin

Ökokuka iskolaprogram - Recobin
Ökokuka iskolaprogram – Recobin

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek