Új trend a kínai importban. Márkaképviselőket keresnek a kínai gyártók, azaz márkák

Dátum

Megosztás

Már néhány éve én is írtam róla, hogy elkezdték a kínai cégek is azt, hogy már nemcsak a világ gyáraként tekintsünk a cégekre, hanem saját maguk építenek fel márkákat. Elég, ha csak a Xiaomi-re gondolunk. Mondhatni először volt náluk a gyártás, és az, hogy alvállalkozók, bérgyártók voltak, és közben megtanulták azt, hogy miként lehet eladni, működtetni egy márkát. Nemcsak a levegőbe beszélünk! Kínai importosunk Csépe Gábor a kimport vezetője nemcsak saját tapasztalatai alapján látja ezt a trendet, hanem import szállítmányozási cégén keresztül nap mint nap találkoznak ezzel a jelenséggel. A cikket azért készítem, mert érdemes figyelned ezt a trendet, és akár kiaknázni a lehetőséget.

A Minner a Shoptet támogatásával még hasznosabb e-kereskedelmi cikkeket készít.

Mi működött eddig? Mi volt a Kínai import?

Azt gondolom ezt nem kell bemutatnom mélyebben. Akár az Alibaba-ról csak kiválasztottál termékeket, megrendelted a gyártótól, vagy te magad több körös beszélgetés után sajátmárkás (értsd ráraktad a logód, módosítottad a terméket…) terméket bérgyártattál, nagyrészt ki is merültek a lehetőségek a kínai import területén.

A kínaiaknak sem volt még meg az a tudásbázis, hogy ők maguk olyan márkákat indítsanak, ami versenyezni tud a nemzetközi piacon. Megfelelő képzés kell, hogy nagy mennyiségben tudjanak alkalmazni olyan munkavállalókat, akik fel tudnak húzni egy márkát.

Például akár nézzük a Kanton fair-t, vagy akár csak egy-két hazai kínai expót, láthattad, hogy bizony a marketingben igazán híján voltak a cégek. A standok eléggé fapadosak voltak, a kínai cégeknek nincs weboldaluk, marketing kiadványaik olyanok, mintha 2000-es évek elején járnánk.

Az új korszak: Kínai márkák a piacon

Egyébként is a termékek többségére rá van írva, hogy Made in China, így nem ördögtől való gondolat az, hogy akár egy már felépített (vagy felépítésben lévő) kínai márka importőre legyünk. A Xiaomi erre jó példa, ahol is sikerült elég jó közösséget is felépíteni a márkának.

A Xiaomi üzleti titka

2010-ben jött létre a cég, és a célja az volt, hogy széles spektrumban lefedje a technológiai, elektronikai piacot. Az csinálták, hogy magukba olvasztottak több startupot, kisebb gyártót, néha pénzzel (felvásárlás), néha a nagyobb haszon reményében csak egyszerűen becsatlakoztak a gyártók. A gyártók, kisebb márkák a terméknevüket meg is tudták tartani a Xiaomi ernyője alatt, de vállalniuk kellett az alacsony haszonkulcsot, amivel a cégnek a célja a gyors terjeszkedés. Olyan lenne, mintha lenne egy ernyő cég, akikhez csatlakozik több márka. Hm… érdekes üzleti modell. Bővebben erről: Xiaomi, a kínai Apple. Még a termék marketingben is?

Okosfűnyíró, márkaképviselet

Csépe Gáborék 2023 tavaszán voltak Kínában, ahol több kereskedelmi kiállításon is voltak (pl. Kanton fair). Több olyan céget is láttak, ahol te már csak úgy léphetsz be az ellátási láncba, hogy adott terméknél a márkajelzést nem módosíthatod. 19:47-től beszélünk erről az alábbi termékötlet videóban:

Autóiparban már látható a terjeszkedésük. Gondolj csak a BYD márkára, ami Kínában vezető az elektromos autó eladásokat, és már Magyarországon is van márkaképviselőjük.

A Xiaomi-nak az almárkája például közösségi finanszírozó oldalakon csap oda marketingben, elég jó eredményekkel. Nézd csak meg, már 13 kampány van az úriember neve mellett (nem mind sikeres). A képen éppen az, hogy több mint 1 millió dollárt dobtak össze az emberek elővásárlásban az Indiegogo közösségi finanszírozó oldalon erre a robotporszívóra.

Dizán díjat nyert billentyűzet, kínai brand

A 100 termékötlet 4. részében a 4. perttől beszélünk a Akko bluetooth billetyűzetmárkáról. Na jó a weboldaluk még engem nem győzött meg, azért van még kínaiaknak ebben fejlődni. Bár ahogy nézem a dizájn, a billentyűzetek egy niche célcsoportnak szól.

Amazonos szakértőink, aktív e-kereskedők kommentje ehhez a cikkhez:

Ádámék aktív kereskedők az Amazonon, hazai piactereken, de üzemeltetnek saját webshopot is, és helyi boltokban is árulnak termékeket (már túllépnek az éves 1 milliárd forint forgalmon).

Mit csinálj most? Új szemlélet is kell

Kutasd azokat a Kínai márkákat, akiknek a forgalmazását el tudnád vállalni nem csak itthon, hanem Európában, vagy a térségben. Fontos! Itt még inkább szükséged lehet egyes termékeknél arra az üzleti modellre, hogy viszonteladókon keresztül adod el a terméket, és te mint márka, nagykereskedő veszel részt a kereskedelemben.

Merülj el a 100 termékötlet újabb részeiben, ahol többször is szó van erről:

A Shoptet nemcsak a Minner cikkek támogatásával segít téged kiaknázni az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket, hanem digitális szolgáltatásai megkönnyítik e-kereskedői mindennapjaidat. Kattints ide és fedezd fel a lehetőségeket!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!