Egy újabb év kezdete előtt mindig egekbe szökik a motiváció, az éter pedig széltében- hosszában hangos a fogadalmaktól és a tervektől.  A vállalkozók körében is egyre népszerűbb, hogy fogadalmakat kötnek vagy éppen 30 napos kihívásba kezdenek. Miért kellene újévig várni, hogy belevágj valamibe? Itt van néhány kihívás, amelyek hasznosak lehetnek a vállalkozásod előre lendítésében és a saját tudásod növelésében! Bármikor el tudod kezdeni! Mit csinálj ilyenkor? Mi a 30 (vagy bármennyi) napos kihívások titka? Csak annyi, hogy legyen értelme! A cikk elején szereplő kép csalóka, itt nem sportolásról lesz szó, de a kihívást jól szemléltette. Vágjunk is bele!

Csináld azt, amit egyébként nem

Először is nagyon fontos, hogy vállalkozóként, cégvezetőként a 30 napos kihívásban nem a napi rutinszerű munkákat kell beletenni, amit amúgy is megcsinálnál. Minden olyan szerepel benne, amit amúgy egyébként nem. Ilyenkor szintén cél, hogy azok a tevékenységek beépüljenek később a rutinodba, vagy olyat csinálj, amit eddig egyébként halogattál.

30 napos kihívás ötletek a Minnertől

Jöjjenek a tippek! Figyelem! Ezeket vegyítheted is, vagy  válastzhatsz csak egyet konkrétan és azt 30 napig űzöd. Ha napi 1 órát foglalkozol a lentiekkel, az már kihívásnak számít.

    • Aktív közösségi oldal jelenlét (céges):
      Most nem is a Facebookra gondolok, hanem mondjuk az Instagramra (de természetesen Facebook is szóba jöhet). Fogadd meg, hogy 30 napig folyamatosan posztolsz Instára. Ütemezd be, hogy napi 30 percet foglalkozol vele! Nem baj, ha nem te vagy a marketinges, pont attól lesz még jobb. Használj ki minden funkciót, válaszolj a kommentekre! Jah és, amit ne felejts el! Sztorit (stories) is feltölteni, tudod azt, ami 24 órán belül eltűnik. Tapasztalat, hogy két hét után jössz igazán bele, egy hónap után pedig már érteni fogod, hogy mit hogyan csinálj, és miért. Könnyű lesz leadni a feladatot, valamint lesz koncepciód arra, hogy igazából ti mire tudjátok használni.
      Instagramhoz segítség, tippek itt: Instagram marketing tippek, ötletek, cikkek a Minneren
    • Gondolkodj mindennap egy órát, a milliárdosok is ezt teszik!
      Egy korábbi cikkben írtam egy kutatásról, amiben a milliárdosok szokásait kutatták. Azok voltak a közös pontok náluk, hogy napi legalább 1 órát képzik magukat, könyvet olvasnak, gondolkodnak. Jó ez egyértelmű persze, mármint az utóbbi. Na, de amennyire egyértelmű, pont annyira nem csináljuk. Mondok egy példát, aztán a többit olvasd el (sőt hallgasd meg podcastomban) a korábbi cikkben, amit ide be is linkelek: Olvasol valamit egy könyvben. Például fél órán át olvasol egy szakmai könyvet, majd utána azon kezdesz el gondolkodni. Mondjuk az alkalmazhatóságán, vagy a te cégedre, rád hogyan vonatkozik… Így könnyebb is lesz megjegyezned az olvasott anyagot.
      A cikk linkje és benne a podcast (hanganyag): A milliárdosok napi 1 órát foglalkoznak ezzel, és szerintük ez a sikerük egyik kulcsa
    • Online tanulni, képezni magad.
      Mi lenne, ha offline tanfolyamok helyett online tanulnál?
      Ahogy fentebb is olvashattad, a milliárdosok képzik is magukat abban a napi 1 órában. Keress a témádban, területeden online oktatásokat és ütemezd be úgy a videókat, hogy mindennap nézz meg egyet. Egyrészt mivel online, így olcsóbbak is ezek a képzések, másrészt saját magad tudod beosztani a tanulási idődet. Na és hol találsz ilyen oktatásokat? Először is a Minner üzleti oktató oldalán, a MinnerAkadémián nézz körül!

      Szerezz új skilleket! (tudást)

    • Vevőápolás, support:
      Atya ég! Ha ezt beteszed a kihívásodba, akkor ez nagyon sokat fog hozni a későbbiekben. Időnként jó egy-egy régi vevőnket felhívni, vagy éppen személyes beszélgetésre invitálni. Tehát napi 2-3 vásárlódal beszélsz! És most nem ajánlást kérünk, nem eladni akarunk, hanem kérdezünk tőle, beszélgetünk vele. A legjobb, legértékesebb vásárlónk meg is fogja köszönni.
      Ötletek:

        • Aktualitást belevinni: Például most megkérdezni, hogy: Milyen volt a Karácsony, vagy mennyire lesz (volt) zökkenőmentes a januári indulás…
        • Ha tudod, hogy gyerekei vannak, akkor gyerek elindultak az iskolába? Most hányadikasok….
        • Természetesen a hívásnak más értelme is: Például érdeklődni mikor rendel újra, előre mennyi termékkel készülj…
        • ​A​ ​lényege​ ​az,​ ​hogy kérdezgesd.​ ​Ha​ ​ismered​ ​jobban​ ​akkor​ ​könnyebb​ ​dolgod​ ​van,​ ​és​ ​akkor​ ​már​ ​eleve​ ​tudtok beszélgetni.​ ​Ha​ ​van​ ​új​ ​blogbejegyzésed,​ ​új​ ​terméked,​ ​egy​ ​jól​ ​sikerült​ ​Facebook​ ​posztod, akkor​ ​azt​ ​mondd​ ​el​ ​neki.​ ​Tehát​ ​ne​ ​csak​ ​kérdezz​,​ ​hanem​ ​beszélj​ ​is​ ​a​ ​saját​ ​üzletedről, de ne értékesíts!
    • Újdonság, termékfejlesztés
      Erre a legtöbb cégvezető kevés időt fordít. Részben ezért is került a listába, na meg azért is, mert bizony kutatni kell hozzá, anyagot gyűjteni, ami pont jó a kihíváshoz.
      Újdonság: Mindig​ ​ legyen​ ​ időszakosan​ ​ valami​ ​ újdonságod a​ ​ termékeidnél és/vagy a​ szolgáltatásaidnál. Az​ ​ újdonság​ ​ több​ ​ célt​ ​ is​ ​ szolgál:
      – mutatja,​ ​ hogy​ ​ a​ ​ cég​ ​ képes​ ​ újulni,​ ​ pörög,​ ​ aktív
      – konkurencia​ ​ nehezen​ ​ másolja
      az​ ​ embereket​ ​ vonzza​ ​ az​ ​ új​ ​ dolog,​ ​ illetve​ ​ ilyenkor​ ​ friss​ ​ megkeresés​ ​ is​ ​ lehet.
      Mi​ ​ lehet​ ​ újdonság?
      -egy​ ​ új​ ​ termék  ​- Ezzel foglalkozz sokat. Gondolkodj, hogy miből lehet még pénzt keresni. Ehhez tudsz inspirálódni a Minner közel 200 vállalkozás ötletéből, közben eszedbe juthatnak saját célra is ötletek, új üzleti modellek…
      – termék vagy​ ​ szolgáltatás​ ​ csomag,
      -​ ​egyedi​ ​ ajánlat,​ ​ ár,
      -​ ​ új​ ​ szín,​ ​ csomagolás,
      -​ ​ lehetőség​ ​ személyes​ ​ találkozóra,​ ​ workshopra.
      Mit​ ​ tegyél?​ ​ Nézd​ ​ át,​ ​ te​ ​ milyen​ ​ újdonságot​ ​ tudsz​ ​ adni​ ​ a​ ​ cégednél!​ Próbálj​ ​ meg​ ​ a​ ​ vásárló fejével​ ​ gondolkodni!​ ​ No,​ ​ meg​ ​ sok​ ​ vásárlód​ ​ egyébként​ ​ sem​ ​ lesz​ ​ tisztában​ ​ minden termékeddel.​ ​
      De van még ötletem! ​
      Kezdj​ ​ el​ ​ kutatni​ ​ olyan​ ​ keresztmarketing​ ​ partner​ ​ után,​ ​ akivel​ ​ együtt​ ​ hasonló​ ​ piacot​ ​ szolgáltok ki!​ ​ Mint​ ​ például a​ ​ McDonald’s​ ​ és​ ​ a​ ​ Pöttyös​ ​ túró​ ​ rudi​ ​ közös​ ​ kampánya​. Mit​ ​ érsz​ ​ el​ ​ vele?
      – újdonság,
      – olcsóbb​ ​ lesz​ ​ a​ ​ marketing,​ ​ vagyis​ ​ inkább​ ​ úgy​ ​ fogalmazok​ ​ ugyanannyi​ ​ emberhez​ ​ fele annyiból​ ​ juttok​ ​ el,​ ​ vagy​ ​ ugyanannyi​ ​ pénzből​ ​ dupla​ ​ akkora​ ​ tömeghez. Nézz​ ​ körül​ ​ a​ ​ weben,​ ​ használd​ ​ a​ ​ Google-t!​ ​ Nézd​ ​ meg,​ ​ mennyi​ ​ követő​ ​ tábora​ ​ van​: ​ 500​ ​ lájk​ ​ felett már​ ​ azért​ ​ jó​ ​ partnered​ ​ is​ ​ lehet,​ ​ de​ ​ nem​ ​ a​ ​ lájk​ ​ számít.​ ​ Költsetek​ ​ el​ ​ együtt​ ​ 50-100​ ​ 000​ ​ forintot promócióra.​ ​ 2-3​ ​ óra​ ​ kutatás​ ​ után​ ​ már​ ​ lesz​ ​ egy​ ​ kis​ ​ listád.​ ​ Keresd​ ​ fel​ ​ őket,​ ​ és mondd​ ​ el​ ​ nekik, hogy​ ​ van​ ​ egy​ ​ jó​ ​ ötleted!
    • Cikkek keresése a témádban, másnap mindet elolvasni
      Van most olyan cikk, amit lementettél későbbre? Vagy egy blog, aminek a bejegyzéseit el akartad olvasni, de mindig későbbre toltad? Akkor bizony ütemezd be! Szerintem a Minneren is van jó néhány cikk, ami még rád vár!
    • Kapcsolatépítés:
      Van az ismertségi körödben olyan, akiről tudod, hogy a jó kapcsolatainak köszönheti a sikereit? Előtted is ott a lehetőség! Ápold a meglévő üzleti kapcsolataidat, keresd fel őket, találkozzatok személyesen, illetve alakíts ki újakat!
      – Járj el rendezvényekre, eseményekre, üzleti reggelikre, és adj mindenkinek esélyt arra, később még hasznodra válhat, bármilyen kapcsolat is legyen az!
      – Olvasd el a Minner ingyenes tippjeit, plusz egy jó cikket a kereséshez:
      3 tipp, amivel könnyedén tudod építeni a kapcsolati tőkéd, vagyis könnyen helyzetbe hozod magad
      Átlagosan 1-3 emberre vagy Magyarország top menedzsereitől, cégvezetőitől
      – Ha pedig fel szeretnéd turbózni és még tudatosabban építeni a kapcsolati tőkédet, akkor szerezd be a Minner üzleti videós kapcsolatépítés oktatását. Rengeteg gyakorlati tippet kapsz, amit már azonnal használni is tudsz.  Kattints ide! Bárhol, bármikor, bármennyiszer meg tudod nézni a több mint 2 órás tananyagot!
    • Hitel, pályázat, könyvelő, bankszámla, telefon
      Menj be a bankodba és kérdezd meg most neked milyen hiteleket tudnának adni! Miért ne? Miért a saját pénzedet használnád, sokkal nagyobb ráfordítás megkeresni, míg a banktól 3%-ért kapod a pénzt, amivel nagyobb lehet a céged.
      Aztán folytasd a sort, menj és érdeklődj pályázatok iránt, gyűjtsd őket össze!
      Menj el a könyvelődhöz és nézzétek át, hogy mit-hogy tudnál javítani, hol tudtok pénzt lefaragni, vagy éppen szerezni!
      Menj be a szolgáltató cégedhez és kérdezd meg van egy jobb díjcsomag, ugyanezt mindenkinél tedd meg, gondolok itt például a telefonra, internetre.

Több száz millió a tét! Befektető kereső show döntő. Június 21. Ez nem egy unalmas üzleti rendezvény! Kattints ide!