5 Facebook funkció, amit minden cégnek, marketingesnek, vállalkozónak ismernie kell

Természetes, hogy nem minden funkciót, trükköt ismerünk a Facebookon, annyira komplex az oldal, hogy nem minden egyértelmű, vagy nehéz felfedezni, megtalálni őket. Ezeket gyűjtöttem most össze, amik segíthetnek neked a terméked/szolgáltatásod promótálásban vagy a Facebook használatában. Természetesen ezeken kívül sok hasznos funkció van, azokat emeltem ki, amiket lehetséges, hogy nem ismersz. Vágjunk is bele!

1. Nem töltötte be az oldalamhoz/posztomhoz tartozó képet a Facebook, hogy tudom változtatni?

Még a legnagyobb oldalakkal, márkákkal is előfordul, hogy egy belinkelt oldal képét nem húzza be a FB, vagy rosszat tesz be. Ilyenkor érdemes használni a Facebook debug funkcióját. Itt éred el >>> https://developers.facebook.com/tools/debug/
Ezt kell csinálnod: 

  1. Beszúrod a linket.
  2. Kattints a debug szóra!
  3. Bejön a poszt, ahogy kinézne egy megosztásnál, FB posztnál. Ha nem jó, akkor…
  4. Kattints addig a scrape again gombra, amíg a kívánt képet be nem hozta (természetesen ott kell lennie az oldaladon annak a képnek, csak ugye egy hiba miatt addig nem húzta be)!

Egy példa:

Előtte:

Utána

2. Mi egy poszt URL-je?

Bármilyen poszt, kép, videó, szöveg, bejegyzés URL-jét, linkjét akarod lekérni, akkor kattints az adott poszt dátum jelzéséhez. Alábbi képen láthatod, hogy egyből linkként ismerte fel a böngésző (asztali gépről működik).
Mire használd? Ha pl. biztosan azt akarod, hogy a saját posztodat, vagy adott oldal posztját szeretnéd újra megosztani az oldaladon. Ilyenkor asztali gépről (laptop) intézve kimásolod a linket, és beszúrod egy új posztban. Még jól fog jönni. Én képeknél vagy videónál szoktam használni, vagy akkor, ha el akarok küldeni valakinek gyorsan egy FB posztot például emailben. 

3. Poszt lájkolók invitálása, hogy kövessék a Facebook oldalad.

Erre már lehet, hogy rájöttél, ha nem, akkor itt az ideje, hogy időnként használd. Ha a FB oldaladon rákattintasz egy adott poszt lájk számára (gépről működni szokott), akkor meg tudod hívni őket, hogy kövessék az oldaladat. A képen ezt látod. Alatta néhány tipp.

Ne mindenkit hívj meg! Azoknál a posztoknál lévő lájkolókat invitáld, akik olyan posztokat lájkoltak, amik tényleg a vásárlóid érdeklődési körébe tartoznak, vagyis valószínűsíthető, hogy vásárlóid lehetnek. Felesleges mindenkit meghívni. Érdemes reggel 7-kor és este 7-kor intézni az ilyen meghívásokat. Tapasztalataim szerint ekkor működnek a legjobban.

4. FB oldal videók és képek-nél a legfrissebb legyen elöl. 

Kik nézik általában a Facebook faladat? Természetesen a régebbi követők. Szerinted a legnépszerűbb videódra/képedre kíváncsiak egyből? Nem! Először a frissre, majd megnézik a népszerűt is, úgy is felajánlja a FB. Szóval, ha olyan a FB oldalad elrendezése, hogy az elején a képeket és a videókat is kiteszi a Facebook, akkor érdemes beállítani, hogy a legfrissebbeket tegye előre. Egyébként mindenki a legfrissebb képeket és videókat akarja látni. (Leteszteltem, miután beállítottam 20%-kal nőtt a videók megtekintésének száma).

5. Remarketing funkciók

Ha nem használsz remarketinget, akkor cseszheted a hatékony marketinget, akkor ne is olvasd tovább ezt a részt, sőt zárd be a cikket és ne alkalmazz Facebook marketinget! Szóval a remarketing alap funkcióin túl, vagyis azon túl, hogy meg tudod szólítani reklámban azokat, akik már jártak a weboldaladon, vagy látták adott termékedet…, meg tudod azokat is szólítani, akik

  • chateten írtak az oldaladnak
  • lájkolták, kommentelték, megosztották a posztjaidat
  • részt vettek valamilyen eseményeden (FB eseménynél bejelölték, hogy ott lesznek)
  • akik rákattintottak felhívás gombokra

Ezeket a Célközönségeknél éred el a hirdetéskezelőben, a Célközönség létrehozása / Egyéni célközönségnél/Aktivitás résznél. Alábbi képen látod:  

És akkor ehhez a legfontosabb még! A létrehozott célközönségekben szereplő emberekre tudsz majd hirdetni. De ne állj meg itt! Hozd létre az ő hasonmás célközönségeiket. A FB olyan embereket keres még, akik hasonló érdeklődési körrel, vagy korban megegyeznek… és rájuk is tudsz majd hirdetni.

+ 1. Ingyenes stock képek használata hirdetéseknél

Tudtad, hogy a Facebook posztoknál ingyen használsz minőségi képeket a FB-kal szerződésben álló stock photó oldalakról? A hirdetésnél, amikor kiválasztod a képet kattints az Ingyenes képek a fotóbankból. Alábbi képen is láthatod! Majd ott írd be, akár magyarul is, hogy milyen képet keresel. Érdemes többet is bejelölni, ekkor a hirdetéssorozatodon belül több hirdetés is létrejön ugyanazzal a szöveggel csak más-más képpel. 

További ilyen ötletekre vágysz? Akkor erre kattints tovább: 

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek