A januári üzleti hírlevelekben kiküldött 20 hírből 5-öt kiválasztottam, na jó több lett, de remélem maradhat. Néhány hírt összegyúrtam egy információvá, egy „kategóriába”. Olvasd el őket! És ha kedvet kaptál, iratkozz fel a Minner hírlevélre.
Az egyik cikk/hír, amit ki szeretnék emelni:
Fordulat várható az ingatlan piacon – Concorde
Az utóbbi időszak legjobb ingatlan piaci cikkét találtam meg a Concorde oldalán. Az elemző észérvekkel mutatja be, hogy a lakás áfa 27%-ra való drágulását miért nem fogják / tudják áthárítani a vevőkre az ingatlanberuházók. Az elemző úgy látja, akkor várható nagyobb drágulás az ingatlanpiacon, ha a bérek még ennél is jobban emelkednének, de erre kicsi esélyt lát. 1,5-2 éves távban árcsökkenést vár. A teljes cikket ide kattintva olvashatod, minden Minneresnek ajánlom!
Plusz ingatlanos hír! Bíróság: Hiába van az ingatlanközvetítőnek kizárólagos megbízása, attól még a tulaj is eladhatja az ingatlant. Ezt pedig itt olvashatod (Index)
Környezettudatos vállalkozások, nemzetek:
Most kicsit csalok, mert ebben a cikkben így több hír lesz, mint 5:
- Kellogg’s és Unilever: két nagy gyártó is engedi, hogy csomagolás nélkül árulják a termékeit – G7
A leeds-i Asda áruház teákat, kávékat, tésztákat, rizst és reggeli gabonapelyheket fog májustól úgy árulni, hogy a vevők maguk tölthetik meg a saját hordozóikat. A Kellogg’s jól ismert pehelymárkái mellett az Unilever a PG Tips márkájú teák automatákba töltéséhez járult hozzá. Ez azért fontos lépés, mert a csomagolás a gyártóknak nagyon fontos marketingeszköz, a nagy mennyiségű szállítással azonban elvész az az előny, amit egy-egy színes-szagos, közkedvelt kiszereléssel el lehet érni. - Kína is elkezdte betiltani az egyszer használatos műanyagokat – G7
A nem lebomló műanyagzacskókat már idén kitiltják az áruházakból a nagyobb kínai városokban, a kisebb településekről pedig 2022-ig vezetik ki őket. A piacokon 2025-ig lehet használni zacskókat a friss áruk számára. Az egyszer használatos szívószálakat még szintén idén betiltják az éttermekben, amelyeknek 30 százalékkal kell csökkenteniük az egyszer használatos műanyagok használatát 2025-ig. - Visszaveszi a használt bútorait az IKEA, jönnek a vidéki átvevőpontok – Index
A svéd lakberendezési vállalat célkitűzése, hogy 2030-ra teljes mértékben megvalósítsa az úgynevezett körkörös gazdaságot. Az IKEA a 2020-ban új, külsős, tehát nem IKEA által fenntartott átvételi pontok nyitását tervezi négy városban: Pécsett, Veszprémben, Kecskeméten és Debrecenben, jelentette be a vállalat a csütörtökön tartott sajtótájékoztatóján. Továbbá a budaörsi és a soroksári áruházak után a budapesti Örs vezér téri áruháznál is létrehoznak egy önkiszolgáló csomagátvételi pontot. Mindezek mellett Magyarországon a tavasz folyamán fog elindulni a „Bútorok második élete” elnevezésű kezdeményezés.
Brexit: Boris Johnson aláírta a kilépési megállapodást – HVG
Aláírta a brit EU-tagság megszűnésének (Brexit) feltételrendszerét rögzítő megállapodást péntek este Boris Johnson brit miniszterelnök. Nyilatkozatában a konzervatív párti kormányfő „fantasztikus pillanatnak” nevezte a dokumentum aláírását.
Az Egyesült Királyságban csütörtök este emelkedett törvényerőre a brit EU-tagság megszűnésének feltételrendszerét rögzítő megállapodás, miután a parlament által elfogadott egyezményt II. Erzsébet királynő jóváhagyta.
Létszámcsökkentés a kecskeméti Mercedesnél – Index
Dolgozóktól váltak meg január 6-án a kecskeméti Mercedes-Benz-üzemben. Úgy értesültünk, hogy a gyár négy üzeme (présüzem, felületkezelő üzem, összeszerelő üzem, karosszériaüzem) közül ezúttal a karosszériaüzemben volt létszámcsökkentés. Arról már többször írtunk, hogy a 2019-es év hosszú ideje az egyik legrosszabb év volt a német autóiparban, állítólag 200 ezer németországi munkahely került veszélybe, várható volt, hogy a leépítések és a vezetők elbocsátásai előbb-utóbb Magyarországra is begyűrűznek.
A negatív reklám is reklám? Hoz bevételt? [kutatás] – Minner
A Schobert botrány kirobbanásakor sok hozzászóló ezzel a mondattal jött elő: a negatív reklám is reklám. Kutatásokat kerestem a témában, kiderült, hogy többségében valóban így van. Főleg új vállalkozások esetében, de nagyobb márkáknál ez veszélyes lehet. Azt csak később tudjuk meg, hogy Norbinak ez bejött-e.
Egy biztos, más márkák jól profitáltak a newsjacking-gel vagyis az aktualitás meglovagolásával. Erről egy cikk (példákkal): A Coca-Cola 1,3 millió embert ért el a #Schobert poszttal
+Minner cikkek:
- A Tesla részvény az egekben. Mikor szálljak be? Mikor vegyek
- Google Shopping hirdetéseid az ár-összehasonlító oldalak közreműködésével
- Nem vették a régi terméket. Megújította, 2 perc alatt 500 dobozzal eladtak
- Marketing trendek 2020 Magyarországon
- Mibe fektessek 2020-ban? Befektetési ötletek
A januári hírlevelek – iratkozz fel a Minner hírlevélre!
- Schobert botrány, Brexit és kínai meglepetés a műanyagokkal kapcsolatban – Minner Hírlevél – 2020. 01. 27.
- Ingatlan áresés várható 2020-ban! Végre egy szuper elemzés erről! Minner Hírlevél – 2020. 01. 20.
- Az aranyon sokat nyert az MNB is, de sok magyar is! Minner Hírlevél – 2020. 01. 13.
- Bill Gates: A gazdagok fizessenek többet – Minner Hírlevél – 2020. 01. 06.
Fotó: Frederick Tubiermont / Unsplash