Marketing trendek, tippek 2020 Magyarországon Frissítve!

Dátum

Megosztás

A Minner marketing ötleteit frissíteni kellett a járvány okozta gazdasági leállás miatt. Egyrészt vannak új lehetőségek, amit bár pont az eredményezett, hogy több piaci szereplőnek leépítéseket kellett eszközölnie az elmaradó bevétel miatt. Másrészt nekünk is elő kell vennünk a jobbik marketing énünket, mert a hatékonyság még fontosabb lesz idén az online marketingben, főleg a 2020-as tavaszi gazdasági leállást követően. A tippeket a magyar piacra vonatkozóan kapod. Tudod ez a Minner, ahol megjelennek a nemzetközi trendek is, de azokat először leteszteljük és utána írjuk meg annak alkalmazhatóságát itthon. Vágjunk is bele!

A koronavírus okozta gazdasági sokk és leállás a marketingünket is átalakítja – Friss

Amikor ezt a cikket megírom, már 2 hete áll a gazdaság nagy része, már 35 000 új munkanélküli lett, vállalkozások csődöltek be, vagy kerültek csődközeli állapotba. A marketing büdzséket mindenki megvágta, kisebbre vette, emiatt egyébként már láthatóan csökkentek a kattintási költségek.
B2C piacon nem látható akkora visszaesés a weboldalak forgalmában, de B2B piacon 20-30%-os látogatottság lemorzsolódást látni. Ennek oka az, hogy a vállalkozók kivárnak, illetve válságkezelésben vannak éppen.

SEO – keresőoptimalizálás – Friss

Két fontos dolog történik most a piacon:

  • A digitalizáció miatt vannak új, kimagasló eredményt produkáló kulcsszavak
  • A cégcsődök és marketing leépítések miatt (weboldal elhanyagolás) előrekerülési lehetőség a Google találati listájában
  • Ezt érdemes ötvözni a lenn még ajánlott landing page használattal, mert az jó SEO értékkel bír, és így még hatékonyabb a marketingünk.

A koronavírus ezt a területet fogja igazán érinteni a következő 3 hónapban, de főleg majd a júniusi-szeptemberi időszaktól. Körbenézve a hazai KKV piacon több cégcsődöt is látni már most, és ez még növekedni fog. Sajnos még nem minden szektort segítettek meg, csak az első vonalbelieket, viszont annyira sokként érte a vállalkozásokat (nem is lehetett erre felkészülni), hogy jobban működő cégek is leépítésbe kezdtek, sőt csődbe mennek. (Fel lehet készülni egy 20-30%-os visszaesésre, de arra nehéz, hogy egyik napról a másikra 0 forint lesz a bevételed).
Emiatt a weboldalakat elhanyagolják, a reklámköltéseik megcsappannak, ami hozzájárulhat majd a Google találati listáknak a változásához.

Amit érdemes csinálnod keresőoptimalizálásban:

  • A technikai SEO beállításaidat nézd át (Google Search Console, sitemap…)
  • Ideje elkezdened blogolni a megfelelő kulcsszavaidra, vevői problémákra, vagy a másik megoldás ezekre készíteni landing page-et, promóciós oldalt (lásd alul). De bármelyiket is választod, hirdesd a tartalmakat, promóciós oldalakat Facebookon, így meg tudod sürgetni a találati lista elejére kerülést.

Podcast marketing – Friss / Új itthon

A fenti ponthoz kapcsolódik, hogy ha nem tudsz blogolni, akkor pont neked találták ki a podcastot. Ezek valójában hanganyagok, vagy szokták felvett rádióadásnak is mondani. Jó példa erre a Minner Podcast-ja, hallgass bele!
Azért mondom, hogy neked való, mert tudom hogy a vevőidhez beszélni tudsz, főleg ha imádod is azt, amivel foglalkozol. Hát beszélj hozzájuk, vegyél fel podcast adásokat! Most a koronavírus miatt még többen megismerték a podcastokat, már több százezren hallgatnak heti rendszerességgel ilyen felvett adásokat.

Amiért érdemes podcastban gondolkodnod:

  • Szóban könnyebb lesz beszélned a vevőidhez, mint írásban.
  • Tartalommutáció!!! Ezt imádom a legjobban! Kész van 4-5 podcast adásod, majd abból készítesz blogbejegyzést, ami legalább 4-5 cikk, ha nem 8-10. Igazán hatékonyan tudsz majd dolgozni. És akkor ezekből még Facebook poszt is lesz! (Erről cikk: A marketing-, tartalommutáció, avagy hogyan terjeszd az üzeneteidet)

Hogyan készíts podcastot?

  • Eszközök: Mobillal is fel tudod venni, vagy vegyél egy jack dugós mikrofont. Például Boya Lavalier mikrofonok, vágáshoz használd a mobilt, vagy Audacity vágóprogramot.
  • Találj ki témákat, koncentrálj a vevőre, ne termék reklám legyen.
  • A hanganyagokat töltsd fel valamelyik podcast oldalra:
    • Soundcloud
    • Anchor.fm – Minner ezt használja
  • Linkeld be a weboldaladra, kattintgasd végig a rendszerben (Soundcloud, Anchor.fm), hogy bekerüljön Apple Podcast-ba és Spotify-ba is a podcastod (ezt hívják disztribúciónak, distribution – ezt keresd a beállításokban).
  • Készíts rövid posztokat a podcastból a Facebookra, a hosszabb anyagokat pedig készítsd el blogbejegyzésben is.

Bővebben a podcast marketingről ebben a cikkben olvashatsz.

Facebook marketing

Működik még itthon? Igen! Nem is akárhogyan, hiszen a legolcsóbb (és emellett hatékony) online marketing platform és szinte mindenki számára elérhető, aki online jelen van.
Sőt motiválhat minket, hogy a nagyobb cégek sem jobbak FB marketingből, mint egy átlagos kisvállalkozás. Ezt láthattad a Facebook marketing elemzéseinkben, ahol cégek FB jelenlétét elemeztük, idén is folytatjuk.

A lehetőségek Facebook marketingben (amit most mindenképpen használnod kell, újdonságok is).

  • Remarketing – Kiderült egy instant piackutatásból, hogy a hazai cégek többsége nem használja a Facebook remarketing beállítását, amivel újra elérjük a weboldalunkra látogatókat. Szóval te sem vagy még lemaradva, bár az ingyenes videóanyagomra (ahol a remarketing beállítását mutatom be lépésről lépésre) már 509 vállalkozó, marketinges regisztrált rá (ez is bizonyítja, még sokan nem használják). Enélkül nincs Facebook marketing.
  • Chatbot Idén március 4-től szigorít a Facebook a Messenger Chatbotokon, így marketingre már korlátozottabban tudjuk csak használni, mondhatni 24 órán belül ki kell maxolnunk az üzenetküldést. Ezután így inkább marketing automatizációra, ügyfélszolgálatra használjuk a chatbotot.
    Ötlet marketingre: a közvetlen interakció még mindig előnyös az embereknél és imádják is. A chatbot segít, hogy könnyen kezelni tudd a chat kommunikációt. Javaslom, hogy csinálj erre egy időszakos chatbotkampányt. Tereld rá az embereket hirdetéssel, beszélgess velük, de ezt tedd mondjuk egy héten át. Meglátod majd, hogy 300-500 emberrel el tudsz bírni és óriási marketing előnye lesz a közvetlen kommunikációnak. Élőben is beszélgess az emberekkel (mármint chaten, ne csak a bot írjon nekik), a chatbot segít automatizálni és menedzselni a beszélgetést!
  • Katalógus hirdetés

    Ez egy legális pénznyomda” – Scherzer Marcell

    Ezt mondta Marcell pár hónapja nekem erről a hirdetésről (a MinnerAkadémia Facebook marketing szakértője, most csatlakozott a csapathoz). És igaza van! Pont ma beszéltük, hogy nem is kell mindig hirdetni, mert hamar „kiéghet” a hirdetés (értsd: sokszor látják). Ha gondolsz egyet, hogy kell 200-500 000 forint forgalom a hétvégén, akkor bekapcsolod és tuti (4-50x-es megtérülést mértünk a kampányokban). Persze kell a jó termék! Biztosan láttál már ilyet webshopoknál, például a Wish.com, de a Minnernek is van ilyen hirdetése. A FB ennél mutat fel a legjobb konverziós értéket, a felhasználók is szeretik, és persze mi is. Nem véletlen, hogy a közösségi oldal preferálja, ha használjuk!


    Beállítása:
    1. A hirdetéskezelőben a Katalógusok menüpontban állítsd be a termékeidet, manuálisan is tudsz feltölteni, de ha több terméked van mint 20, akkor érdemes leprogramoztatni a feedet és automatikusan behúzza.

    2. Új kampány létrehozásánál válaszd ki a Katalógus alapján történő értékesítést. Majd válaszd ki, melyik katalógusból hirdetsz, utána már ismerős terep lesz minden.

Folytatjuk, de előbb ne felejtsd el! A Minner.hu/marketing oldalon a legfrissebb marketing cikkeket mindig megtalálod! Sőt 50-nél is több cikk vár rád! Igazi aranybánya! A menüből is eléred, bár a linket is könnyű megjegyezni!

Landing page – promóciós oldal

Egyre hatékonyabban és átfogóan kell használnunk a marketing lehetőségeket, sőt azokat összekapcsolva. Egyik legjobb megoldás az, ha gondolkodsz te is promóciós oldalakban, landing oldalakban. Elérhető az 5-8%-os konverzió (értsd 100 látogatóból 5-8 megveszi a termékedet).
Ahol

A lényeg, hogy ez egy aloldal a weboldaladon. Általában azt szoktuk alkalmazni az ügyfelekkel, hogy:

  1. Elkészítjük a landing oldalt, megfelelően SEO-zva is, de úgy, hogy persze konvertáljon is.
    Kapcsolódó cikk:
    Mi a landing page, promóciós oldal? Mi szerepel rajta, hogy néz ki, milyen a…
    Számoljunk! Landing page marketing matek. 8%-os konverziónál szépek a számok!
  2. Elkezdjük hirdetni Facebookon (néha Google-ban is, de először általában FB-on), aminek hatására már kell jönnie vevőknek. Tudod, használva a remarketinget is… De ami utána jön!
  3. És az esetek 80%-ában azt tapasztaljuk, hogy ez erősíti a SEO-nkat is, sőt az adott landing oldalak meghatározott kulcsszavakra előrébb kerülnek a Google-ban, sőt top 10-be kerülnek. És máris jön, ami „ingyenes”, vagyis az organikus elérések, kattintások.
    Erről van egy átfogó, ámbár olcsó videós képzés a Minnerakadémián: Marketing kampány készítés minikurzus – 6 900 Ft

Landing oldal pro tipp: azok a promóciós oldalak hoznak vásárlót, ami a vevővel foglalkozik. Sőt már a vevő problémájával, igényével indít. Na, de hogy deríted ki, mi ez a probléma? Mi foglalkoztatja a vevőidet? Az ingyenes Minner videós tudásanyag 2. videójában erre mutatok egy nagyon jó módszert, megtaláljuk a vevőid fájdalompontját. Kattints ide (tudod 2. videóban van erről szó!!!).

Vélemények, értékelések gyűjtése

Ezt egyetlen listában sem látod, valamiért a marketingesek nem emelik ki. Pedig! A vásárlók nagy %-a ezekből tájékozódik igazán.

  • 72%-a a vásárlóknak addig nem vásárol, amíg el nem olvas néhány értékelést (Testimonial Engine )
  • Az értékelések megjelenítése 270%-kal növeli a konverziós rátát (Spiegel Research Center, 2017)

Kérj értékeléseket folyamatosan! Minél több platformon (Google, FB, saját oldal… ), annál jobb. Sőt ezeket fel is tudod használni majd a marketingedben. További statisztikák, kutatások erről:

Google Shopping – árverseny mindenek felett!

A Google Shopping tavaly indult és már egyre több webáruház használja. Idén ez tetőzni is fog egészen biztosan, vagyis minden webáruház szinte használni fogja. Miért? Amelyik webshop nem használja, az szinte le is húzhatja a rolót, legalábbis látva a külföldi számokat.

Erről cikket itt találsz:

Youtube

Két lehetőséged van: Google Ads-ben videós hirdetéseket indítasz – jól konvertál a videó hirdetés, ám a videó készítőknek (creator) a munkáját megnehezíti, hogy több kötelező reklámot tesz be a platform, ami a követőkből, felhasználókból ellenszenvet vált ki és nehéz a videókat fogyasztani. Reklámozóként ez azért rossz, mert a te videó reklámodnál lesznek idegesek az emberek. Nem mondom, hogy ne reklámozz a Youtube-on, de erre majd figyelj. Kevés cég tud igazán jól reklámozni videókon keresztül, ennek oka, hogy unalmasak a reklámjaik.
Másik lehetőség: saját videókat gyártani, saját csatornára. Így még hatékonyabb lehet a videós hirdetésed is, és óriási organikus elérés van a Youtube-on is.

Új termék

Furcsa, hogy ezt a marketinghez írom, igaz? Pedig!!! Már a 4P elemei között is ott van a termék (product). Nos ezért is kell vele foglalkoznunk. Az elmúlt 4 év adatait vizsgálva a Nielsen azt tapasztalta, hogy a kisvállalkozások (kisebb cégek, normál méretű KKV-k) növekedéséhez 53%-ban az új termék bevezetése járult hozzá. Az emberek 63%-a keresi az új termékeket a vállalkozásoknál. PwC kutatásából kiderült, hogy a cégvezetők 93%-a egyetért abban, hogy az innovációik (új termék) hatására jobban növekszik a bevételük és profitjuk, sokkal jobban bővül a vállalkozás.
A marketingedben óriási segítség egy új termék bevezetése, mivel arról több hónapig, sőt akár évekig tudsz kampányolni. És nem is bonyolult, sőt igazából nagy terhet levesz a válladról, mert a kommunikációja könnyű és még húzza magával a többi termék eladását is. Trendinek, innovatívnak tűnsz majd! Irány új terméket kitalálni!
Ehhez inspirációt és segítséget ad ez a podcast és ez a cikk:

CRM rendszer – mint marketing eszköz. Vevőmegtartás, márkaépítés

Nah! Így kell mindent egy pontba bezsúfolni. Már a fenti új termék fejlesztés is hozzátartozott a márkaépítéshez, de ennél még fontosabbak a meglévő ügyfelek kiszolgálásában a CRM rendszerek. Támaszkodj a meglévő ügyfelekre, hiszen hatszor annyiba kerül egy új vásárló, mint egy meglévő vevő (Marketing Metrics). Egyrészt kell olyan termék, amit többször el tudsz adni a felhasználóknak vagy többször használják (lásd fent termékfejlesztés, új termék), másrészt ezentúl mindent rögzítened kell egy ügyfélkezelő rendszerben.

Ehhez kapcsolódó cikkek:

Marketing képzések:

Ne felejtsd el! A Minner.hu/marketing oldalon a legfrissebb marketing cikkeket mindig megtalálod! Sőt 50-nél is több cikk vár rád! Igazi aranybánya! A menüből is eléred, bár a linket is könnyű megjegyezni!

Forrás: Marketing Metrics: The Definitive Guide to Measuring Marketing Performance,
Nielsen, PWC, Spiegel Research Center, Testimonial Engine 
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!