Sokan előszeretettel szidják a Facebookot, vagyis a legnagyobb közösségi hálót, pedig sok új munkahelyet, sőt, gazdasági növekedést is köszönhetünk neki. Anno egy 2014-es Deloitte elemzésből kiderült, hogy 2014-ben a Facebook gazdasági jelenléte és hatása jelentős. Számításuk szerint 227 milliárd dollár gazdasági bővülést köszönhetünk nekik, sőt, 4,5 millió új munkahelyet. Gondolj bele, 2014 óta 1,2 milliárdról közel duplájára, 2,07 milliárdra nőtt az aktív felhasználók száma (havi) a Facebooknál, tehát még nagyobb gazdasági hatást eredményezhetett azóta, és még több új munkahelyet teremtett. Na várjunk csak! Nem a Facebook-alkalmazottakról van szó!
A munkahelyeknél számításba vették, hogy sok új munkahely keletkezik marketing, applikációfejlesztés, programozás, adminisztráció… területén. Ezek a 2014-es adatok, azóta viszont felerősödtek további területek is. Ehhez készítettem egy listát, tovább a pontokon belül olyan cikkeket, vállalkozási ötleteket is belinkeltem, amik érdekelhetnek téged.
- Marketingcégek
Mivel egyre komplexebb megoldásokkal állt elő a Facebook a hirdetéseknél, így már a cégeknek nem elég házon belül megoldaniuk a marketinget, sokkal jobban járnak, ha kiszervezik vagy egy marketing cégnek, vagy egy szakértőnek.
Kapcsolódó cikkek:
– 152. vállalkozás ötlet – Legyél szabadúszó
– 65. vállalkozási ötlet – Facebook oldal kezelő, közösségi oldal menedzser - Szabadúszók (grafikusok, webfejlesztők, szövegírók, FB marketingesek):
Utóbbihoz kapcsolódik, hogy mivel megoldható már minden online, így nagyon sok szabadúszónak ad lehetőséget a Facebook. Itthon is sokan foglalkoznak Facebook vagy Instagram oldal kezeléssel. >>> 152. vállalkozási ötlet – Legyél szabadúszó - Influencerek/Véleményvezérek/Bloggerek
A közösségi oldalnak köszönhetően több véleményvezér is ki tudott emelkedni. Akár a saját oldalukon, akár közvetetten a weboldalukon/blogjukon tudnak reklámokat elhelyezni. Az influencer marketingre ráálltak a marketingcégek is, akik szintén tovább növelték ennek a szektornak az eredménytermelő képességét, és ez természetesen új munkahelyeket is jelentett.
Ehhez kapcsolódó anyagok:
– Így használd az influencer marketinget – ingyenes videó oktatás
– Legyél te is blogger, és keress havonta több százezret! #szabadúszó #blogger #oktatás - Szövegírók
Már nem elég csak kitenni valamit a Facebookon. Így előtérbe kerültek a szövegírók is, akik egyrészt blogbejegyzéseket írnak, másrészt Facebook posztokat. A blogbejegyzések terjesztésére, látogatottságnövelésre az egyik legjobb csatorna a FB. - Chatbot
Na erre egyből két csoport is rárepült. Egyrészt a marketingesek, felfedezték a chatbotokat mint új marketingcsatornát, másrészt ehhez (komolyabb chatbotok esetén) szükségük van programozókra is, így azt a szektort is érintette.>>> 70. üzleti ötlet: Legyen a munkád a chatelés - Videókészítés
A 2017-es év a Facebooknál a videókról szólt. Sokkal jobban előtérbe kerültek a videók, élő adások. Nem csak a videókészítők, de a videókészítéshez kapcsolódó eszközöket árusító boltok, webshopok, gyártók is örülhettek ennek. Sok olyan új piaci szereplő kezdett el vásárolni kamerát (főleg DSLR), állványt, világítást, akik addig nem ruháztak be ilyenbe.
Ehhez kapcsolódó cikkek:
– 5 dolog, amiért a céged marketingjében elengedhetetlen a videó használata – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 14. rész
– 144. vállalkozás ötlet – céges videó készítés, videó stúdió
– 120. vállalkozás ötlet – Vlogger, videóblogger keltető
Kiemelt kép: Marco Paköeningrat/Flickr