A legutóbbi 10/9,5 pontos Decathlonos Facebook oldal után akár be is fejezhetném ezt a cikksorozatot, hiszen megtaláltuk az etalont. Vagy lehet, hogy nem? A Szentkirályi, a „márkaépítés császárának” a cége lekörözi? Hát nem! A Szentkirályi Facebook marketingjét nem mutogathatják pozitív példaként a marketingesek.
Egyébként mi ez? Megnézzük, hogy kívülről mit látunk egy adott cég Facebook marketingjében. Annyit látunk, amennyit a fogyasztók, vevők, de persze marketinges szemmel vizsgálva. A példák alapján számodra új ötletek születnek, amiket fel tudsz használni a marketingedben.
A Szentkirályi egy hónapos Facebook tevékenységének elemzése
Röviden:
- Az oldal: https://www.facebook.com/Szentkiralyi.Asvanyviz/
- Vizsgált időszak 2019. május
- Facebook követők száma: 80 526 követő
- Aktív a Facebook oldala?: Ritkán posztoló
- Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen – futóhős kampányuk, de kevés a hozzá tartozó poszt
- Közönség aktivizálása, bevonása: Alacsony
- Akciók sűrűsége: Nincs, így nem zavaró
- Facebook hirdetések: Kevés, nincs kampány hirdetés
- Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: Nincs, maradnak a Facebookon
- Chatbot: Nincs
- Pontszám: 10/3 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.) Azért kapott ennyi pontot, mert a képek, videók jó minőségűek, vannak posztok, és azért kampány felfedezhető, még ha nincs is benne kraft.
Organikus Facebook posztok / kampányok
Persze egy cégnek a fejlődési szakaszaiban megvan, hogy éppen mennyire használja ki a közösségi média adta lehetőségeket. Még egy nagy márka is általában jobban összpontosít a social médiára, mivel már ez a csatorna is a márkaépítés egyik fontos eleme. Könnyű márkaérzést átadni úgy, hogy nincs a termék a fogyasztó kezében. A Szentkirályi nagyon alacsony fokozatba kapcsolt ezen a területen.
Veszélyes vizekre is evezhet
Ha már víznél tartunk, mert bizony egy cég, aki elkapja a fonalat itt, az máris egy kis piacot elvehet a cégtől. Persze több dolgon is múlik a siker, de jelenleg ez a közösségi média jelenlét gyatra, pedig a vízhez kapcsolódóan hónapról hónapra tudnának 10-20 posztos kampányokat szervezni, aktivizálni a népet.. Amit jól is csinálnak, hogy offline kampányt használnak a futóversenyhez kapcsolódóan, sőt ez még jótékonyság is egyben. De ezt még jobban lehetne promózni a Facebookon.
Fizetett hirdetések
2 témájú hirdetés fut éppen, egyik sem direkt sales, ez jó pont, de ennél többet is lehetne hirdetni.
Sajnos itt vége az elemzésnek, ennél csak aktívabban lehet Facebook marketinget alkalmazni! Ejj, ha most Facebook marketing kivitelező lennék, mennék és kopogtatnék náluk 3 kampányötlettel a zsebemben!
Még akarok ilyen elemzést!
- A NetPincér Facebook marketingjének elemzése
- A Nescafé Facebook marketingjének elemzése
- A Decathlon Facebook marketingjének elemzése
Ameddig készül az új hasonló elemzés, addig ezeket a cikkeket ajánlom:
- Chatbot marketingmatek. Mennyit hoz egy chatbot? Esettanulmány
- 27 poszt példa, amik vonzották a lájkokat, kommenteket na és a vásárlókat is
- Jobb Facebook marketinget szeretnél? Facebook marketing képzés (online) a MinnerAkadámián! Kattints ide!
Fotó: Szentkirályi Ásványvíz / Facebook