A Szentkirályi Facebook marketingjének elemzése

Dátum

Megosztás

A legutóbbi 10/9,5 pontos Decathlonos Facebook oldal után akár be is fejezhetném ezt a cikksorozatot, hiszen megtaláltuk az etalont. Vagy lehet, hogy nem? A Szentkirályi, a „márkaépítés császárának” a cége lekörözi? Hát nem! A Szentkirályi Facebook marketingjét nem mutogathatják pozitív példaként a marketingesek.

Egyébként mi ez? Megnézzük, hogy kívülről mit látunk egy adott cég Facebook marketingjében. Annyit látunk, amennyit a fogyasztók, vevők, de persze marketinges szemmel vizsgálva. A példák alapján számodra új ötletek születnek, amiket fel tudsz használni a marketingedben.

A Szentkirályi egy hónapos Facebook tevékenységének elemzése

Röviden:

  • Az oldal: https://www.facebook.com/Szentkiralyi.Asvanyviz/
  • Vizsgált időszak 2019. május
  • Facebook követők száma: 80 526 követő
  • Aktív a Facebook oldala?: Ritkán posztoló
  • Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen – futóhős kampányuk, de kevés a hozzá tartozó poszt
  • Közönség aktivizálása, bevonása: Alacsony
  • Akciók sűrűsége: Nincs, így nem zavaró
  • Facebook hirdetések: Kevés, nincs kampány hirdetés
  • Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: Nincs, maradnak a Facebookon
  • ChatbotNincs
  • Pontszám: 10/3 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.) Azért kapott ennyi pontot, mert a képek, videók jó minőségűek, vannak posztok, és azért kampány felfedezhető, még ha nincs is benne kraft.

Organikus Facebook posztok / kampányok

Persze egy cégnek a fejlődési szakaszaiban megvan, hogy éppen mennyire használja ki a közösségi média adta lehetőségeket. Még egy nagy márka is általában jobban összpontosít a social médiára, mivel már ez a csatorna is a márkaépítés egyik fontos eleme. Könnyű márkaérzést átadni úgy, hogy nincs a termék a fogyasztó kezében. A Szentkirályi nagyon alacsony fokozatba kapcsolt ezen a területen.

Veszélyes vizekre is evezhet

Ha már víznél tartunk, mert bizony egy cég, aki elkapja a fonalat itt, az máris egy kis piacot elvehet a cégtől. Persze több dolgon is múlik a siker, de jelenleg ez a közösségi média jelenlét gyatra, pedig a vízhez kapcsolódóan hónapról hónapra tudnának 10-20 posztos kampányokat szervezni, aktivizálni a népet.. Amit jól is csinálnak, hogy offline kampányt használnak a futóversenyhez kapcsolódóan, sőt ez még jótékonyság is egyben. De ezt még jobban lehetne promózni a Facebookon.

Fizetett hirdetések

2 témájú hirdetés fut éppen, egyik sem direkt sales, ez jó pont, de ennél többet is lehetne hirdetni.

Sajnos itt vége az elemzésnek, ennél csak aktívabban lehet Facebook marketinget alkalmazni! Ejj, ha most Facebook marketing kivitelező lennék, mennék és kopogtatnék náluk 3 kampányötlettel a zsebemben!

Még akarok ilyen elemzést!

Ameddig készül az új hasonló elemzés, addig ezeket a cikkeket ajánlom:

Fotó: Szentkirályi Ásványvíz / Facebook

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...