Számomra még mindig etalon egy 2014-es marketing reklámja a Volvo-nak. Ezt akkor tették ki, amikor még a magyar piacon nem volt ismert a tartalom marketing, a natív hirdetések pedig még inkább messze álltak a marketingesektől. Nem reklámozták agyon az autójukat, sőt nem is arról szólt a reklám. Az olvasókat is aktivizálni tudta, sok lájk és komment érkezett, és az olvasókat az se zavarta, hogy ez reklám cikk. Ezért is volt annyira sikeres! Az a cég, aki eléri azt, hogy a reklámját elolvassák, megnézzék, figyeljenek rá, ő nyeri a vevőkért folyó harcot.
Na, de először néhány fogalom röviden:
Tartalom marketing fogalma: az adott cég a fogyasztói, a célcsoportja számára olyan tartalmat állít elő, ami elősegíti a termékei reklámját. Mindezt úgy, hogy értéket ad az elkészült tartalmakban és csak kis mértékben szerepel bennük direkt reklám.
Szponzorált cikk fogalma: egy média oldalon, blogon, portálon megjelenő fizetett cikk, amit legtöbb esetben nem a szerkesztőség ír, hanem a cég.
Itthon főleg PR kategóriába eső tartalmakat jelenítenek meg így a cégek, ami lényegében a cég bemutatása, vagy termék bemutatása, szinte az egész egy reklám, amit a felhasználó is érzékel már az első mondattól fogva.
Natív hirdetés, natív tartalom: olyan szponzorált cikk, vagy egyéb tartalom (pl. videó, podcast), amit a közönség szívesen fogyaszt, elolvas, megnéz, nem érzi rajta a reklámszagot.
A 444.hu-n jelent meg a cikk, majd olvasd el, mert úgy lesz igazán értelme ennek a cikknek!
A cikk címe: de mit adtak nekünk még a svédek?
A cikk témája, tartalma: bemutat a svédekhez köthető dolgokat, legyen az egy másik márka, zene, étel, különleges ital és természetesen bekerült a Volvo is.
A cikk felépítése:
- Bevezetőben nem esik szó a Volvo-ról, olyan dolgot ír le, ami velünk is megtörténhetett, vagy gondoltunk már rá.
- Utána jön egy Volvo-s tartalom, egy videó Zlatan Ibrahimović -ról, hogy ő mit kapott a svédektől. Természetesen a videóban Volvo autó szerepel. Itt az első dolog a cégről. De nem a termékről szól, nincsenek adatok, nincs sales.
- A következő blokk, ahol a zenétől az ételig-italig mindenről írnak, ami svéd. Sőt tele van hazai (magyar) svéd vonatkozásokkal is. Rengeteg más svéd márkát is beletettek a tartalomba.
- És sehol nincs szó a Volvo-ról, de mégis azt reklámozza! Egy-két helyen említik, de nem reklám szagúan.
- A cikk egyes részei nincsenek számozva, de tekinthetjük lista cikknek.
- A tartalom szórakoztató, információt is nyújt, és abszolút barátságosan tálalja a Volvo reklámot. Az olvasókat is aktivizálni tudta, sok lájk és komment érkezett, és az olvasókat az se zavarta, hogy ez reklám cikk.
Mit tanulhatunk a Volvótól
Ha azt szeretnéd, hogy elolvassák a reklámodat, hogy figyelnek rád és ott legyél a célközönséged tudatában, gondolataiban, akkor ne dobáld tele reklámmal a tartalmadat. Nagyon nehéz cégként megállnunk, hogy ne rólunk szóljon a cikk, vagy bármilyen más tartalom. Aki ezt megállja, ő sokkal nagyobb eredményeket érhet el. Ez a cikk úgy néz ki, mintha egy normál, szerkesztői tartalom (értsd: mintha médiaoldal írta volna, 0 reklámmal) lenne egy médiaoldalon, vagy egy magazinban.
Merre tovább? Érdekel ez a téma? Kapcsolódó cikkek:
- Blog (tartalom) marketing tipp, ötlet Facebook és hírlevél-kampányhoz
- Ezt tanultam meg a tartalommarketingről több ezer cikk, és közel tízezer közösségi oldal bejegyzés…
- A Decathlon Facebook marketingjének elemzése – További elemzésekhez link a cikkben!
- „Veled van tele a sajtó!” Milyen sajtóközleményt küldj ki, hogy a sajtó felkapja?
Fotó: Facebook/Volvo