A Volvo csúcs reklámja, amiből mi is tanulhatunk. Másolható marketing módszer

Dátum

Megosztás

Számomra még mindig etalon egy 2014-es marketing reklámja a Volvo-nak. Ezt akkor tették ki, amikor még a magyar piacon nem volt ismert a tartalom marketing, a natív hirdetések pedig még inkább messze álltak a marketingesektől. Nem reklámozták agyon az autójukat, sőt nem is arról szólt a reklám. Az olvasókat is aktivizálni tudta, sok lájk és komment érkezett, és az olvasókat az se zavarta, hogy ez reklám cikk. Ezért is volt annyira sikeres! Az a cég, aki eléri azt, hogy a reklámját elolvassák, megnézzék, figyeljenek rá, ő nyeri a vevőkért folyó harcot.

Na, de először néhány fogalom röviden: 

Tartalom marketing fogalma: az adott cég a fogyasztói, a célcsoportja számára olyan tartalmat állít elő, ami elősegíti a termékei reklámját. Mindezt úgy, hogy értéket ad az elkészült tartalmakban és csak kis mértékben szerepel bennük direkt reklám.

Szponzorált cikk fogalma: egy média oldalon, blogon, portálon megjelenő fizetett cikk, amit legtöbb esetben nem a szerkesztőség ír, hanem a cég.
Itthon főleg PR kategóriába eső tartalmakat jelenítenek meg így a cégek, ami lényegében a cég bemutatása, vagy termék bemutatása, szinte az egész egy reklám, amit a felhasználó is érzékel már az első mondattól fogva.

Natív hirdetés, natív tartalom: olyan szponzorált cikk, vagy egyéb tartalom (pl. videó, podcast), amit a közönség szívesen fogyaszt, elolvas, megnéz, nem érzi rajta a reklámszagot.

A 444.hu-n jelent meg a cikk, majd olvasd el, mert úgy lesz igazán értelme ennek a cikknek!

A cikk címe: de mit adtak nekünk még a svédek?
A cikk témája, tartalma: bemutat a svédekhez köthető dolgokat, legyen az egy másik márka, zene, étel, különleges ital és természetesen bekerült a Volvo is.
A cikk felépítése:

  1. Bevezetőben nem esik szó a Volvo-ról, olyan dolgot ír le, ami velünk is megtörténhetett, vagy gondoltunk már rá.
  2. Utána jön egy Volvo-s tartalom, egy videó Zlatan Ibrahimović -ról, hogy ő mit kapott a svédektől. Természetesen a videóban Volvo autó szerepel. Itt az első dolog a cégről. De nem a termékről szól, nincsenek adatok, nincs sales.
  3. A következő blokk, ahol a zenétől az ételig-italig mindenről írnak, ami svéd. Sőt tele van hazai (magyar) svéd vonatkozásokkal is. Rengeteg más svéd márkát is beletettek a tartalomba.
  4. És sehol nincs szó a Volvo-ról, de mégis azt reklámozza! Egy-két helyen említik, de nem reklám szagúan.
  5. A cikk egyes részei nincsenek számozva, de tekinthetjük lista cikknek.
  6. A tartalom szórakoztató, információt is nyújt, és abszolút barátságosan tálalja a Volvo reklámot. Az olvasókat is aktivizálni tudta, sok lájk és komment érkezett, és az olvasókat az se zavarta, hogy ez reklám cikk.

Mit tanulhatunk a Volvótól

Ha azt szeretnéd, hogy elolvassák a reklámodat, hogy figyelnek rád és ott legyél a célközönséged tudatában, gondolataiban, akkor ne dobáld tele reklámmal a tartalmadat. Nagyon nehéz cégként megállnunk, hogy ne rólunk szóljon a cikk, vagy bármilyen más tartalom. Aki ezt megállja, ő sokkal nagyobb eredményeket érhet el. Ez a cikk úgy néz ki, mintha egy normál, szerkesztői tartalom (értsd: mintha médiaoldal írta volna, 0 reklámmal) lenne egy médiaoldalon, vagy egy magazinban.

Merre tovább? Érdekel ez a téma? Kapcsolódó cikkek: 

Fotó: Facebook/Volvo

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből? [+kutatás] [+Podcast]

Hogyan érik el a sikeres vállalkozások, hogy ostromolják őket a vevők? Mennyire jó lenne tudni egy általános, bármikor érvényes receptet igaz? Nehéz a teljes...

Az intrapreneurship segíthetné innovációban a KKV-kat, vállalkozásokat. Teret adunk az alkalmazottnak [kutatás]

Innováció, termékfejlesztés. Honnan is indulhatna ki, mint a cégből belülről! Egy érdekes ötletről, külföldön már működő megoldásról írok ebben a tartalomban. Amennyiben már elültetem...

Az 5 legnagyobb szervezetfejlesztési és HR hiba, amit a kisvállalkozóknak el kell kerülniük

Amikor belevágtam a munkaerő-felvételbe, felhívtam egy HR-es ismerősömet, és azt mondtam neki: "A marketing után a szervezetfejlesztés, HR olyan, mintha eddig csak egy kávét...

Pénzjutalom helyett így motiváld a munkavállalóidat. Motiváció, ösztönzés tippek

Mindenki szeretne lelkes, motivált, jól dolgozó munkavállalót alkalmazni, de vajon hogyan érhetjük ezt el? Ebben a cikkben leszámolunk azzal a feltételezéssel, hogy elég vaskos...

10-ből 7 cég nem éli túl a generációváltást. Te készülsz rá?

Bár az egy család által birtokolt vállalatok és vállalkozások adják globálisan az összes cég 80%-át, nagyon kevés éli túl az alapító kiöregedését. Mindössze 30%...

Többfelé is tudsz figyelni egyszerre? Multitaskolsz? A produktivitásod kockáztatod

A multitasking legendája Talán már hallottál róla, de most a Minner is kijelenti, hogy a multitasking egy mítosz. Amikor egyszerre próbálsz több feladatot végezni, többfelé...

A webshopok új bevételi forrása: Affiliate marketing, sikerdíjas vevőszerzés

Már tavaly év elején is írtam, hogy az újgenerációs termékkeresők miatt lendületet kaphatnak a partner program együttműködések. Sikerdíjas vevőszerzés? És működik! Sőt akár kiugrási...