Már a cikk legelején eszembe jutott az első tipp. Csinálj egy botrányt és azonnal írni fog rólad a sajtó, még közlemény nélkül is! Na, de viccet félretéve! Én nap mint nap kapok sajtóanyagokat cégektől, PR ügynökségektől, azzal a céllal, hogy azokat megjelenítsem a Minneren. Ha arányt kellene mondanom, akkor azt mondom 30 esetből 1-szer mondom azt, hogy végre egy jó sajtóanyag, ezt kiteszem a Minnerre. Na, de mit tud az az 1 a 30-ból?
Természetesen csak az olyanokat számoltam bele, amelyek egyébként is kapcsolódnak a Minner témájához, tehát üzlet, vállalkozás, vagy tech vonalon valamilyen hír (tágan értelmezve).
Tapasztalataim a közleményekkel kapcsolatban
Ha ingyen akarsz bejutni a médiába, akkor ezért meg kell dolgoznod! Jó persze az ingyen sem annyira az, mivel kell fizetned PR-ost, szövegírót vagy éppen kapcsolatokat kell szerezned. Ha nincs, akkor érdemes figyelni egy-két dologra, amiket az alábbiakban felsorolok.
Hát nem könnyítik meg a PR ügynökségek sem az újságírók munkáját. Rengeteg olyan hírlevelet kapok, amelyek:
- Nehezen kimásolhatóak (például PDF-ben jönnek, vagy magában az e-mail szövegében) – A legjobb megoldás a doc, vagy docx fájl.
- A képek nincsenek külön csatolva – Huhh, de fel tudnak ezzel húzni. Tudom, csak egy kattintás, de ilyenkor a kép már nem a megfelelő méretű, mikor docx fájlból mented le. Továbbá sokszor kaptam úgy közleményt, hogy nem küldenek képet. Pedig érdemes megkönnyíteni a munkánkat azzal, hogy 3-4 képet küldenek, amik jó borítóképek lehetnek.
- Az alján mindig van olyan információ, ami amúgy lényegtelen és nem kapcsolódik a cikkhez.
Ha ezeket megnézed, akkor azt is láthatod, hogy igenis kell támogatni az újságíró munkáját, vagyis inkább megkönnyíteni. Máris nagyobb motivációja lesz a témában. Ezek csak technikai dolgok.
Milyen tartalmakat teszünk ki szívesebben?
Megfigyeltem, hogy amelyik sajtóközleményt én is kiteszem, azt a többi média oldal is általában ki szokta. Ez azt jelenti, hogy igen, van egy minta, amit érdemes követni ezekkel kapcsolatban:
- Érdekes cím.
- Valamilyen döbbenetes statisztika szerepel benne.
- Vagy kutatás, tapasztalat (piackutatás), felmérés.
- Új technológia.
- Valamilyen közös együttműködés egy nagyobb céggel.
- Nem PR cikk – Fontos: a sajtóközlemények nem vásárolt PR megjelenések, tehát nem a cég körbenyalásáról szól, hanem hírértékű információt tartalmaz.
- Aktuális – olyan témához kapcsolódik, ami foglalkoztatja mostanában az embereket. Például, ha egy cég most arról írna, hogy
- a USA-Kínai vámháború azért érintette őt, mert …
- nálunk nincs túlóra (túlóratörvény),
- a szakember hiányt így oldják meg…
- Tehát hogyan kapcsolódik hozzá.
Mit küldenél most ki a sajtónak?
Semmit nem tudnál? Hoppá! Akkor fel kéne rázni a céged, nem? Kell valami újdonság, valami hír! Na ezért kell olvasnod a Minnert, járnod az előadásokra, foglalkozni a cégeddel! Inspirálódj, fejleszd a céged, tedd érdekessé, legyen hírértéke annak, amit csinálsz! Ha ehhez több tudás kell, akkor nézz körül a www.minnerakademia.hu oldalon is!
Ha úgy nézzük, akkor olyan cikkeket keresünk, amelyekről ebben a cikkben is írtam: Ha nem elég érdekes a reklámcikked, akár a falnak is felolvashatod
Ezt is olvasd hozzá ehhez a cikkhez.
Gyakorolj a Minneren! Egyrészt küldj bátran sajtóközleményt az info@minner.hu-ra, másrészt vehetsz megjelenést is az oldalon és egyből meg fogsz edződni, hogy milyen tartalmakat kell írni. Ehhez kapcsolódó tartalom: 100 millió forint bevétel 4 darab reklámcikkel. Esettanulmány
Fotó: Envato License