Gondolkodtál már azon, hogy reklámcikket / videót veszel egy szakmai oldalon,vagy portálon? Vagy céges blogodban nem jön a megfelelő látogatottság? Már 5 éve foglalkozok reklámcikkekkel és már nagyjából előre tudom, hogy melyik fog jól konvertálni. Van egy nagy hiba, amit szinte minden szponzor, reklámozó elkövet.
A hiba, amit ha elkerülsz megsokszorozod az érdeklődést
Mi cégvezetők, vagy marketingesek mit akarunk? Azt, hogy minden rólunk szóljon. Szinte minden második szó egy reklámcikkben a cégünkről szóljon. Azért írtam többesszámban, mert néha magamat is ellenőriznem kell, hogy „Héé, Milán! Ugye a cikk nem körbenyalja a Minnert, vagy téged?”.
Sokszor a szponzorált cikket összemossák a PR-cikkel, bár tény, hogy vékony a különbség, csak ott más a cél. Szponzorált cikknél az új érdeklődők megtalálása, míg a PR cikknél a vevőmegtartás és márkaépítés. Előbbinél a leendő vevőről szól a cikk, PR-nál pedig a cégről. PR-cikk is szólhat a vevőről, de már meglévőről szól általában, akkor nem neki írsz, hanem róla.
A PR-cikk nem reklámcikk. A PR-t főleg a meglévő vevőidnek, ügyfeleidnek írod, amolyan vevősimogató, hogy érezzék jó helyen vannak.
Hogy kell érteni az adj értékes bullshitet?
Mennyiszer látom ezt marketinges blogokban, előadásokon! Feljön a prezentáción egy lista, vagy a blogban belül látható és ott van az, hogy adj értéket. Néha az az érzésünk, mintha egy bullshitgenerátorból dobták volna össze a blogbejegyzést, vagy a prezentációt.
Az érték adás alatt azt értik (csak elfelejtik mondani), hogy ne rólad szóljon a tartalom, hanem
Na várjunk csak, akkor ez nem rólam szól?
Bizony! A reklámcikkek attól lesznek érdekesek, mert nem rólad, nem a cégedől szól. Nem akarnak az emberek reklámot olvasni! Ha viszont nekik írsz, készítesz tartalmat, akkor azt örömmel olvassák, sőt kapaszkodj meg! Így már nem zavarja őket a reklám. Sokkal nagyobb azokon a cikkeken a konverzió, ahol tényleg elvétve szerepel a céged.
Példák ilyen cikkekre a Minneren:
Amelyik reklámcikk a Minneren az én nevem alatt jelenik meg, azt én írtam. Természetesen ettől még az ügyfél dönt, így néha lesz PR szagú is. Nos az alábbi cikkek magas átkattintási aránnyal is rendelkeznek. A látogatók 10-20%-a átkattint a szponzor oldalára a cikkből. Az utóbbi hetekben volt olyan, ahol ez az arány 40%!!
Reklámoznál a Minneren? Kattints ide, a médiaajánlatra!