1 hét, napi 30 perces gondolkodás, ötletelés elég volt arra, hogy egy új terméket, funkciót kitaláljak, ami már a meglévő tapasztalatokra épít. Miért is kellett ez? Egyrészt példát mutassak, hogy folyamatosan fejleszteni kell a vállalkozásodat. Lásd azt, hogy egy új termék, szolgáltatás, vagy egy új funkció mennyivel meg tudja dobni egy cég működését. Nem mellesleg pedig azért mert nem akarok kiégni, vállalkozóként megunni a munkámat. “Mi? Ez Milán nálad is előfordulhat.” Kérdezheted magadban.
Naná! 99 %-ban élvezem amit csinálok, de az a 1% (évente 3-4 nap), amikor vegyesek az érzéseim, illetve amikor sokszor rutinszerű a munka. Továbbá látom az, hogy a piacszerzés szempontjából lépnem kell, és akkor már én legyek az első a piacon. A célom egyébként is  Minnerel, hogy valami egyedit alkossak, és azt folyamatosan. Mindig úgy tartom, hogy lehet másolhatatlan dolgot, üzleti modellt kitalálni, csak egy picit tovább kell gondolkodni, mint a konkurencia.  Persze valamennyire lehet, de a Minnert úgy önmagában eléggé nehéz lemásolni. Tudod, a márkaépítés folytatom, sőt meg akarom találni még jobban a Minner Kék Óceánját.  Lássuk, hogy jutottam el a végső ötlethez.

Figyelem a cikk még korrektúrázás alatt áll. A jelenlegi elírásokért, hibákért még elnézést kérek! 

Na várjunk! Mi van, ha kudarccal végződik?

Itt leírom cikkben, és mi van akkor, ha nem jön be? Hát ezt hívjuk vállalkozásnak, folyamatosan találkozunk kudarcokkal. Én egyébként bátran elengedek egy projektet, ha látom nem hozza az elvárt számokat, nem elég a minimum. Szóval leírom, figyeld. A piacon derül majd ki, hogy tényleg akkora zseniális újítás-e. Igaz, olyan elemeket tettem bele, ami már kipróbált a Minneren, de ez így egyben majd meglátjuk hogy alakul.

A kezdeti lépések – elkezdtem ötletelni, jegyzetelni

Azt vettem a fejembe, hogy a kiindulási pont a MinnerAkadémia lesz, mivel ez hozza a profit nagy részét. A Trello applikációmba egy új kártyát nyitottam, amibe csak az ehhez a kapcsolódó ötleteket kezdtem el írni.

  • Új MinnerAkadémia ez lett a neve. Egyébként fura a végeredmény, hogy maga a MinnerAkadémia nem újult meg, de mégis kapott valami olyat, amit új löketet ad.
  • 1 hetet adtam magamnak, ez volt múlt hét
  • Napi 30 percet foglalkoztam csak vele fixen, illetve amikor eszembe jutott. Hétvégén például porszívózás közben laza 1 órán át gondolkodtam ezen. Péntektől indult, így hétvégén lehet picit többet gondolkodtam, és egyébként kedd este / hajnalban jött el az igazi ötlet.
  • Mindenféle kérdést feltettem magamban, hogy ezzel közelebb jussak a kívánt eredményhez. Erről majd lent olvashatsz
  • Ilyenkor mindig felírom milyen dolgokkal rendelkezek (jó leírni), amit használni tudok, és mi volt korábban, ami jól működött. Egyébként ez fura, de van ami jól működött mégis bezártam. Például ilyen volt az, hogy korábban vállaltam Facebook oldal kezelést, ami 1,5-szerese volt a piaci árnak és járt hozzá ingyen havi 1 Minner megjelenés. Ez nagyon jól ment (összehasonlíthatatlan ajánlat volt), de pont azért kellett elkaszálnom, mert közben a Minner rovására ment. DE milyen jó, hogy volt ez! Majd meglátod, most pont jól jött.

A videós oktató biznisz, mint piac

A Minner már 5 éve működik, és 2 éve hozzákapcsoltam a MinnerAkadémia online oktató oldalt. Tavaly már egyszer, több konkurencia megjelenésekor alámerültem jobban a piacomnak, de most újra erősen rá kellett feküdnöm, mert úgy éreztem kell valami még az igazán átütő sikerhez. És most megosztom veletek, hogyan találtam ki egy olyan terméket, ami úgy érzem új lendületet is hoz a Minner.hu -nak mind látogatottságban, mind pénzben is.
Számomra az egy figyelmeztető jel volt a piacomon, hogy

  • a korábban indult Webuni nem tudott akkora sikereket elérni a videós oktató piacon.
  • A PiacésProfit úgy látszik jegelte a videós oktatások értékesítését és csak őrlángon üzemel ez az üzletáguk. Pedig ők még hasonló modellben is működtek. Tudod Média oldal + oktatás. Szurkoltam is nekik, hogy több oktatást adjanak el.
  • A Forbes MesterAkadémiája sem robbant be és hozta el a várt sikert. Igaz azt jobban elemeztem és kiderült a célcsoportjuk igazából más, nem konkurenciája a Minnernek. Vajon ezt tudják? Pedig szerintem pont az én célcsoportomat célozták meg.
  • Külföldi piacot elemezve az akciós 10 dolláros képzések tarolnak, az Udemy például ezzel robbantja fel az üzletét, mert a tanároknak ez nem jó. Végig az járt a fejembe, hogy kell lennie egy olyan üzleti modellnek, amiben

    Akciók és határidő nélkül is stabilan el lehet adni képzéseket. Hatékonyan tanítani az embereket.

  • És a fő probléma: Az, hogy megvesznek az emberek egy képzést, de nem nézik végig, nem tanulnak belőle, és így nem használják. Bármit megtehetsz, egyszerűen a szektor egyik fő problémája ez. Pedig tanítunk, milyen fura nem? Egyik sarokpontnak ezt láttam, hogyha erre megoldást találok, akkor igazán nagy dolgot hozhatok létre. Már pár hónapja bevezettem egy dolgot, ami egyébként már jól működik, de az még csak egy dolog. Tudod az, hogyha 48 órán belül megnézed a képzést, akkor olcsóbban megkapod. Ez egyébként már több mint 47 vásárló után szép eredmény produkál. 95%-ban megnézitek a képzéseket ezzel a kis motivációval. De van benne hátrány is, ami persze közben derült ki, de így is pozitív hozadéka van (ezt most nem árulom el, legyen ennyi helyzeti előnyöm).

Halácsy Péter elindított egy gondolatmenettel

Mindenhonnan inspirációt kell meríteni. Én is így tettem, amikor pár hónapja beültem Halácsy Péter előadására a Startup Safarin. Az oktatásról, a saját iskolájukról tartott előadást. Inspirálódni akartam, hogy akár egyetlenegy mondattal is valami új ötletet adjon. Egyébként akkor még nem terveztem új dolgot bevezetni, csak a levegőben éreztem, hogy majd később még kelleni fog. Na, meg folyamatosan képeznünk kell magunkat, vagy új inspirációt meríteni. Jött is gondolat, főleg amikor eszembe juttatta, hogy: Én az oktató piacon vagyok és nem csak a videós oktató piacon. Ezt a fent említett 30 perces napi brainstormingomnál folyamatosan sulykoltam magamnak.
A MinnerAkadémián egyébként is gyakorlatias képzések vannak, de attól még nem tudunk ott ülni az emberek mellett és fogni a kezüket, hogy tanuljanak, használják a megszerzett tudást.

Ezeket a kérdéseket tettem fel újra és újra, míg eljutottam a végső ötletig

A kérdések előtt. Miközben cikáztam az ötleteim elővettem az ötletbörze jegyzetemet. Ebben mindenféle elvetemült ötletek, megoldások, üzleti felismerések vannak. Kettő dolgot felírtam belőle eme friss ötletbörzémbe:

  • Valamilyen ajándék járjon az oktatások mellé, vagy valami extra dolog. Megvizsgáltam eddig mi volt nálam, és például a vállalkozás indítás minikurzusból több százat értékesítettem pont azért, mert volt benne egy jó extra. Képzés + beküldhetik az ötletüket véleményezésre és 2-3 percben kapnak válasz-videót.
    Tehát sokkal komplexebb ajánlat legyen, ne csak egy videóanyag.
  • Egy olyan weboldal, ahol közleményeket adhatnak ki a cégek. Látom, hogy nekem is folyamatosan küldözgetik a cégek a közleményeket és valójában nincs egy ilyen oldal, ami összefogná ezeket, max az MTI OTS. Nem is vettem át ebből az ötletből sokat, sőt ez is csak egy gondolatmorzsa volt. Egyébként ennél az ötletnél (extra ötlet most neked) fel volt írva, hogyha PR ügynökséget csinálnék, akkor lenne egy ilyen gyűjtőoldalam, amibe ingyen közleményeket is befogadnék, de a cél, hogy a beküldőket megfogjam, hogy fizessenek a PR ügynökségnek. Amolyan ügyfélszerző oldal lett volna kis csavarra.

A kérdések, amit feltettem magamban:
Persze ennél több is volt, de a publikusokat leírom

  • Minden piaci szereplőre egy könnyített SWOT analízist csináltam. Igazából jó SWOT analízist nehéz csinálni, nem is véletlen, hogy nem oktatom a MinnerAkadémián a vállalkozói képzésemben, mert jól hangzó dolog, de jól használni szinte lehetetlen.
    Amit feltettem magamban folyamatosan minden piaci szereplő esetében (tanárok, hallgatók – vevők, MinnerAkadémia):

    • Mi a legnagyobb problémája az adott piaci szereplőnek a terméket/szolgáltatást használva
    • Neki mi a jó ebben, mi a pozitívum
    • Hol mehet félre a dolog?
  • Mi a termékkel kapcsolatos napi rutinja. Tehát az én esetemben mikor, hol, miért használja a MinnerAkadémiát. Hogyan használja, meddig, mi előtt, mi után, mit csinál még közben (ha csinál). Mennyi ideig…..
  • Hasonló piacon mit csinál mást. Itt én az oktatói piac egészét vizsgáltam. Mi előnyös az offlineban, miért eredményesebb, mi a hátránya

Beszéltem róla

Ez tudod mennyire segít? Egyrészt kijönnek a gyermekbetegségei, kiderül mennyire tudom átadni az embereknek, hogy mi is lesz ez. Egyébként az vicc, hogy nehezen, szóval először nem is tetszett a végső termék, sokat kellett gyúrnom, hogy aránylag átlátható legyen. Beszéltem róla a családomnak, az ismerőseimnek és természetesen az ügyfeleimnek, olvasóimnak itt-ott említettem. Elmondtam mi ez, miért, hogyan. Igazából

ilyenkor nem a pozitív fogadtatásuk érdekel,

hanem képzeld miközben mesélek róla saját magamnak is összefoglalom és pont ezek juttattak általában előrébb. Például a végső ötlet megszületésekor éppen valakinek magyaráztam mit is szeretnék. Egyből a Trellóba kezdtem jegyzetelni, nehogy elfelejtsem a gondolatmenetet, amit akkor elkaptam.

A legelső ötlet az volt ezzel kapcsolatban,

hogy egy feladatsort kapnak a hallgatók az oktatáshoz. Ez már létezett, sőt a videós oktató oldalam is tudja ez a funkciót. És ráveszem az emberek, hogy megoldják és közben használják a tanultakat. Ez jó, gondolat volt, de végiggondolva, lemodellezve arra jutottam, hogy ugyanabba futok majd bele. Ahogy a videókat nem nézik meg, úgy a feladatokat sem csinálják meg. És ez semmi extra, nincs benne az a hűha érzés. De volt az ötletben egy dolog, ami elindított egy új szálon. Leírtam egy olyat, hogy kapnak olyan feladatot, amit megcsinálnak és az ő produktumukat megjelenítem a Minneren, vagy a MinnerExtra Facebook csoportban. Tehát kapnak feladatot, megcsinálják, beküldik és megjelenést kapnak hozzá.

A végső ötlet megszületése nagyi teszttel

Folyamatosan tettem fel a kérdéseimet, ebédeltem és közben se mobil, se laptop csak tettem fel a kérdéseket, vagy mondtam magamban: “Azt akarjuk, hogy használják a tudást”. Sőt tusolás közben is fel-fel dobtam egy-egy gondolatot ezzel kapcsolatban.
Egyik nap telefonon beszéltem Frey Kristóffal, akivel csinálom a Minner Podcastjait. Elmondtam neki az eddigieket, semmi nem tetszett neki belőle. Mondtam neki, oké másik oldalról megközelítem:
Képzeld el, mint egy esettanulmány, vagy rövid beszámoló. Mit csinál a többi vállalkozó a siker érdekében? Itt meg nézheted! Vagy ezt tesszük a sikerért. Vállalkozók, menedzserek, vagy bárki aki sikerre éhes. Tanítványok posztolnak.
A beszélgetésünk után ezt így le is írtam, mert ez számára is érthető volt, átlátta mint az addigi kusza dolgokat.

Aztán megcsináltam a nagyi tesztet is, bár én ezt most édesanyámnak mondtam el. Igazából mindegy is, csak a lényeg egy 50+-os embernek magyarázd el a projekted. Huhh már az hasznos lesz. Elmeséltem neki mi az új dolog, amibe belevágok és ilyenkor önként is sokkal tisztábban, lebutítva magyarázza el az ember az ötletét. És jött az áttörés! Azt csináltam, amit mindig mondok nektek is. Butítsátok le az ötleteket! Anyukám pedagógus volt így adtam a véleményére. Ahogy ő fogalmazott: Akkor ez olyan, mint egy hírfal, rövid esettanulmányokkal, kis dicsekvésekkel, végső produktum bemutatókkal, tervekkel, közleményekkel. De mindet a hallgatók csinálják? És a többi cégvezetőnek, vállalkozónak szól?
És igen! Valójában ő mondta ki a végén, mi ez, te jó ég mit éreztem. Mindent összekapcsoltam MinnerAkadémia, Minner, egyedi és már minden megvan, nem 0-ról indulok, mert itt közösség és az az 1600 tanuló, vállalkozó, cégvezető (akik fizettek a képzésekért).

Gondolj bele!

  • A képzések, a MinnerAkadémia így sokkal egyedülállóbb
  • Az még nagyobb motivációt ad a többieknek, hogy látják más mennyire halad a projektjeivel. Sőt egymást segíthetik.
  • A Minnernek egy új tartalom oldala lesz, amit az olvasók készítenek, és mégis mindenki nyer vele.
  • A fent már említett összehasonlíthatatlan ajánlatot újra előhúztam. Tudod anno Facebook oldal kezelés mellé járt ingyen cikk a Minneren. Most kisebb közlemény jelenhet meg a Minneren, ami a képzések mellé jár.

Megszületett a MinnerX, aminek alkotóelemei ti vagytok

A nevet egyébként ti szavaztátok meg a Facebookon, van egy funkció amivel a lelkes rajongókat elérem és a Cégzóna, MinnerX, Így vállalkozunk, Cégem opciókból legtöbben a MinnerX-re szavaztatok és igazából tényleg ez illik legjobban hozzá. Miből áll akkor a MinnerX, mi lesz ez?

  • Bétában indul a héten
  • Jelenlegi verzióban szeptemberig a MinnerAkadémia fizetős képzéseit megvásárló hallgatói heti egyszer küldhetnek be cégükről információkat, helyzetjelentéseket, közleményeket, esettanulmányokat, de akár  csak egy népszerű posztjukat, vagy új termékükről egy kis leírást, saját blogbejegyzés ajánlót…. Vagy az oktatásban tanultak alkalmazásáról posztolnak, annak eredményét. Majd látsz példát a héten.
  • Ingyen megjelenhetnek 3-20 mondattal (képpel, beágyazott FB, Instagram poszttal, videóval). Ezzel reklámozhatják is magukat. Most jelenleg 10 000 forintos limit van, tehát legalább ekkora értékben kell vennie annak képzést a MinnerAkadémián, aki élni akar ezzel az ajánlattal is. De csak heti egyszer küldhet be posztot. Később bevezetem, hogy meghatározott költés (kurzus vásárlás) kell hozzá, hogy többször posztolhasson, vagy vehet külön posztot is.
    Huhh picit arra hasonlít, ahogy a Facebook változtatja az algoritmust! Nem? Na ennek kommunikációján dolgoznom kell!
  • Egy űrlapon keresztül küldheted be, ami valószínűleg chatboton keresztül lesz megoldva. Jujj! Most jut eszembe, ez milyen jó már, aki beküld annak tudok küldeni pusht, hogy hahó felkerült a beküldött helyzetjelentésed. Sőt küldök neki heti 1-2-szer másik posztolókról információt, ezzel reklámozva azt a részt és tartani a buzzt, hogy adjon magáról életjelet, vagy már konkrét kérdéssel pusholom, hogy küldjön be valamit. Na jó ezt tovább nem is írom ide…!
  • A Minneren külön menüpontban lesz elérhető
  • Az oktatások alján felhívásként ott lesz ez az extra dolog. A chatbot képzésnél már ott van, sőt külön cikk is készült róla: Így lesz 1 héten belül pénzt termelő chatbotod
  • Szóval a héten indul a MinnerX!

Fotó: Envato License

Több száz millió a tét! Befektető kereső show döntő. Június 21. Ez nem egy unalmas üzleti rendezvény! Kattints ide!