Ennyit profitálhatsz minden üzleti rendezvény esetén a jegyre elköltött 1000 forintból

Dátum

Megosztás

Megéri üzleti rendezvényekre járni? Milyen előnyünk származik belőle? Mire figyeljünk, hogy hasznos legyen az ottlétünk? Mit értek üzleti rendezvény alatt? Olyan esemény, ahol a téma a vállalkozások fejlesztése, marketing, üzlet. A címben nem véletlenül írtam fizetős rendezvényről, mert általában azokat jobban tudjuk értékelni az ingyenesekkel szemben. Évente több százezer forintot költök ilyen eseményekre és arra gondoltam, megvizsgálom, hogy mit is ad nekünk valójában egy ilyen esemény résztvevőként, továbbá próbálom számszerűsíteni is, megbecsülni a belőle származó anyagi hasznot.

5 dolog, amiért érdemes üzleti rendezvényre járni

  1. Új információk
    Ha jól figyelsz, akkor rengeteg új információt, tippet hallhatsz az előadóktól. Ehhez az kell, hogy figyelj. Azt szoktam mondani, hogyha már egy információt kaptál, amit fel tudsz használni, már megérte. Ehhez az kell, hogy jegyzetelj, gondolkodj. Utóbbi alatt az értem, hogy az elhangzott információk után tedd fel a következő kérdést magadban:

    „Én hol/hogyan/mire tudom használni az elhangzott dolgot?”

    Nem jön ötlet? Sebaj! Nem kell, hogy minden információt adaptálj a cégedben.

  2. Emlékeztet
    Semmi újat nem hallottál? Vagy volt néhány jó gondolat, de az kevés? Na ilyenkor mondom azt, hogy 1000% -ban biztos, hogy több olyan dologról is beszéltek az előadók, amiről bár hallottál, de még nem foglalkoztál vele. Vagyis emlékeztetnek. Mondok is egy példát. Ha valaki egy marketing előadáson a remarketingről beszél, akkor ne azon rugózz, hogy

    „óóó, én ezt már hallottam..”

    Hanem azonnal arra gondolj, hogy „hééé, foglalkoztam vele eleget az utóbbi időben”? Tehát bármiről is hallasz már általad is ismert információt, az arra is jó, hogy emlékeztet téged, foglalkozni kellene azzal a dologgal, témával.
    Ezzel kapcsolatban hosszabb írás itt: Voltál már rossz üzleti konferencián? Ami után csalódtál?

  3. Motiválni fog, feltölt
    Ez természetesen beállítottságtól is függ, de több saját eseményemen is azt a visszajelzést kaptam a résztvevőktől, hogy még a másnapi munkavégzésben is motiválta őket. Adhat lendületet is, mikor hozzád hasonló vállalkozókkal beszélgetsz, vagy hallod őket előadni.
  4. Kapcsolatépítés
    Természetesen a rendezvények egyik fő előnye a kapcsolatépítés. Érdemes kihasználni a szüneteket, és legalább 2-3 új emberrel, vállalkozóval megismerkedni.
    Ahogyan azt a Hogyan segíti a kapcsolatépítés a vállalkozásod sikerességét? Már az induláskor is. cikkben is leírtam: Lesz kit felhívnod, ha éppen valami nagy durranásra készülsz.
    (x) A Minner videós üzleti kapcsolatépítés oktatásában külön videót szenteltem annak, hogy tippekkel lássalak el az ilyen üzleti rendezvényeken hogyan beszélgess, miről… Ide kattintva eléred a Növeld üzleti kapcsolati tőkédet! videós oktatást. Szerezd be most!
  5. Reklámozhatod magadat vagy a vállalkozásodat
    Az utóbbihoz kapcsolódik, hogy egyik előnye, hogy kapcsolatépítés közben természetesen még értékesíteni is tudsz, ha ügyes vagy. Persze nem ott helyben, de névjegykártya, vagy elérhetőségek cserélése után egy megbeszélt személyes találkozón már könnyebb dolgod lesz. Én mindig meglepődök, hogy milyen üzleti kapcsolatok születnek ilyen eseményeken, pedig már tapasztalt vagyok, de mindig lenyűgöz.

Mennyi az annyi? Mennyire térül meg?

Nehéz számszerűsíteni, mert ahogy fent is láthatod, sokrétű, megfoghatatlan profitot is szerzel. Számításaim szerint minden üzleti rendezvényjegyre elköltött 1000 forintra legalább 5-10 000 forint profit jön. Ez átlag és becsült érték. Egy olyan minimumot számoltam, amit az elmúlt időszakban tapasztaltam magamon és a kapcsolati hálómból. Egy biztos, megfigyelhető egy tendencia, ha eljársz ilyen eseményre és aktív vagy, akkor nagyban hozzájárul a sikeredhez.

Keresd az üzleti eseményeket! Havi egyre legalább menj el! A Minnernek is rengeteg eseménye lesz a következő időszakban. A menüben az események fül alatt találod ezeket.

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását! Márkaépítés lépései, folyamatai

Rengeteg előnye van a márkaépítésnek, de ami a legszembetűnőbb mind közül, hogy nagyobb reklámköltség nélkül is vevőket tudsz szerezni, továbbá sokkal kiszámíthatóbb bevételed lesz....

Kombucha, Hard Seltzer, kraftsör trendek. Melyikbe éri meg belevágni?

2019 óta kisüzemi, kézműves sörfőzdék arzenálja robbant be a piacra. Több boltban külön szekciót kaptak azok a sörkülönlegességek, amelyek kinézetükkel, ízvilágukkal tűntek ki a...

Fizess azért, hogy felmondjanak!

Még az évezred elején a Zappos nevű online ruha- és cipőkereskedő cég kitalálta, hogy egy bónuszt ajánl fel azoknak, akik felmondanak a betanítási időszak...

Keress mellékest! Képzések, amikkel munka mellett kezdhetsz vállalkozni

Álmodozol a vállalkozásról, de túl nagy ugrásnak tűnik a kényelmes állásodat otthagyni a bizonytalanságért? A megoldás, ha a munkaidőn kívül, először mellékállásban, egyéni vállalkozóként...

7 mítosz a franchise-ról: cáfolva!

Amikor meghalljuk a franchise szót akaratlanul is eszünkbe jutnak a nagy gyorséttermi hálózatok, az óriás üzletláncok, azaz a mai modern franchise. Róluk általában tudjuk,...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből? [+kutatás] [+Podcast]

Hogyan érik el a sikeres vállalkozások, hogy ostromolják őket a vevők? Mennyire jó lenne tudni egy általános, bármikor érvényes receptet igaz? Nehéz a teljes...

Az 5 legnagyobb szervezetfejlesztési és HR hiba, amit a kisvállalkozóknak el kell kerülniük

Amikor belevágtam a munkaerő-felvételbe, felhívtam egy HR-es ismerősömet, és azt mondtam neki: "A marketing után a szervezetfejlesztés, HR olyan, mintha eddig csak egy kávét...

10-ből 7 cég nem éli túl a generációváltást. Te készülsz rá?

Bár az egy család által birtokolt vállalatok és vállalkozások adják globálisan az összes cég 80%-át, nagyon kevés éli túl az alapító kiöregedését. Mindössze 30%...