Éppen kiugrottál ebédre a munkahelyedről és kerestél egy jó menüzőt, majd eszedbe jutott, hogy de jó lenne egy applikációban megtalálni mindet. És még mennyi ilyen problémával találkozunk nap mint nap. És csak úgy jönnek az üzleti ötletek, persze a legtöbb a fiókban marad. Na lássuk is mik ezek!

Az ötlet csak ötlet, még kell…

Egyre többször hallom befektetőcégektől, kockázati tőkésektől, hogy természetesen egyre nehezebb kitalálni valami újat. Sokszor előjönnek ugyanazok az ötletek. Egybehangzóan mondták azt, hogy igazából ott lebegnek ezek a problémák és a legtöbben megállnak az ötlet szintjénél. Nem is a megvalósítást emelték ki, mert annak vagy neki áll valaki, vagy nem, hanem azt látják, hogy a többség az üzleti modellnél akad el. Ezt én is tapasztaltam, vagyis nem tudják azt, hogy honnan lesz a bevétel, az mennyi, hogyan… Ha tudnak is rá választ adni, nem biztos, hogy teljesen ismerik a piacot, az emberek ehhez kapcsolódó szokásait.

Nézd csak ezt a videót! A befektető látja azt, hogy ez a piac sokat hozhat, de még senki nem oldotta meg a problémát (szalonkereső, kuponos, adatbázis appok). Az idei Befektetőkereső show egyik részlete:

Nézzük meg, hogy mik fordulnak elő legtöbbször (saját kutatás):

  • Boltkereső – ez még mindig divatos, pedig aztán a Googlenál jobb boltkeresőt nehéz találni. Gondolj bele ott is milyen nehéz elérni a keresőóriásnak, hogy a cégek feltegyék magukat és frissítsék a profiljukat!
  • Menüző kereső, étteremkereső – A cikk elején pont az ebédmenüs appról írtam. Ezzel van egy nagy gond, amit le is írtam egy cikkben (link a pont végén). Mindig csak a környező menüzőket néznéd, kevés az ingázó. Nagyon rá kell feküdni arra, hogy ismert a felhasználóid, vevőid rutinján, napirendjét, szokásait. A hozzá kapcsolódó cikk: Miért buktak be itthon az ebédmenü applikációk? Mit csináltak rosszul? 
  • Szalonkereső – Ezt a fenti videóban is láthatod, A legtöbben mindig abból indulnak ki, hogy de jó lenne egy app, ahol a sok szépségszalon, fodrász benne lenne. Teljesen jó ötlet, csak itt nem a kereső lenne a fő funkció. Ami érdekes, hogy egy fő problémát még senki nem vett elő (én kutattam ezt a piacot). A szalonok szenvednek azzal, hogy nem tudnak normális időpontfoglalót használni. Mert sajnos a vendégek, főleg az újak megteszik, hogy foglalnak, de nem jönnek el. Na erre kell megoldás! Pl. appon belüli foglalórendszer, ami integrálható weboldalra is, és azon keresztül fizethetnek bankkártyával. Külön szabályok lennének az új regisztrálókra, külön a már bejáratott felhasználók.
  • Party applikáció, fesztivál app: Hol lehet a legjobban ötletelni? Naná, hogy iszogatás közben. Szinte minden egyetemista fejében megfordult már valami bulihoz kapcsolódó applikáció. A legtöbbször az ötlet az, hogy majd szponzorokból jön a pénz. Sajnos ez nem szokott összejönni, és csak erre üzletet nem lehet építeni.
  • Ételfutár: Természetesen ez is mindegyikünknek eszébe jut. Például az, hogy megreformáljuk. Tavaly például egyszerre 3 ilyen budapesti cég indult el. Lehet, hogy az index cikkből tudták meg: Ha ez bejön, nem hoz többé kihűlt pizzát a futár – via index.hu
    Aztán bejött a Wolt, ami valószínűleg elrontotta a piacukat.

Még van jó pár dolog, ami ehhez kapcsolódik, fusd át ezeket a cikkeket:

Fotó: Envato License