Minden héten jön legalább egy ember, aki szalonkereső applikációra vagy étteremkeresőre, vagy egyéb adatbázisos appra akar pénzt kérni a befektetőktől.

Minden héten jön legalább egy ember, aki szalonkereső applikációra vagy étteremkeresőre, vagy egyéb adatbázisos appra akar pénzt kérni a befektetőktől.

Hirdetés: Akció! 64% kedvezmény 3 videós oktatásra is a MinnerAkadémián! 08.17. déltől és 08.20. 23:59-ig. Kattints ide a részletekért!

Április 7-én a Minner megrendezte a Befektetőkereső show című rendezvényt, amiben induló, vagy már meglévő vállalkozók mutatták be az ötleteiket. A zsűriben olyan befektetők ültek, akik az utóbbi években több száz projektet, vállalkozást, ötletet, startupot hallgattak meg. Nagyon jó kérdéseket tettek fel az eseményen a bemutatkozó ötletgazdáknak, vállalkozóknak, és néha oda-oda szóltak nekik, vagy éppen a közönségnek adtak egy nagyon jó információt (tippet). Ilyen volt Szugyiczki András (Venturio VC Fund Management ) kiszólása is:

Minden héten jön legalább egy ember, vagy csapat, aki szalonkereső applikációt, vagy étteremkeresőt, vagy ..XY.. boltkeresőt akar elindítani, és erre akar tőkét szerezni. /Szugyiczki András/

Ezt megerősítette Dede György is, aki a Start it @K&H startup inkubátorházat képviselte az eseményen. György elmondta, hogy a legutóbbi startup válogatójukon is többen érkeztek hasonlóval. Visszatérve Andrásra,  jól kitoltunk vele, mert az eseményen volt legalább 3 projekt a 24-ből, amire ráhúzható ez. Mivel a Befektetőkereső showról készült videó, sőt, minden projektről egyesével, így hamarosan láthatod a Minner Youtube csatornáján (kövess Youtubeon!) ezeket az ötleteket, és a zsűri reakcióit, kérdéseit (amiből nagyon sokat lehet tanulni). Tudom, mire vagy kíváncsi! Volt-e olyan adatbázisos projekt, ami elnyerte a tetszésüket? Igen, a wooww applikációra pozitív válaszaik voltak, sőt, az esemény után Steve Kollár, az ötletgazda találkozott is már a befektetőkkel, volt akivel már a 2 körös tárgyaláson is túl vannak. Na, de térjünk vissza általánosságban az ilyen applikációkra!

Mindenki “bolt” keresőt akar – Miért nem lesznek sikeresek? Mik a buktatók?

Miért? Mert az ilyen igényt hamar felfedezzük magunkon, mikor éppen keresnénk valamit. András mondta is, hogy például ilyen területen kiemelkedő applikációt még senkinek nem sikerült letennie az asztalra. Furcsa nem? Sokan ötletelnek, indítanak ilyen startupot, és mégsem. Nem véletlen, mert az első akadály a melyik legyen előbb a tyúk vagy a tojás, vagyis a felhasználó vagy az üzletek. Egyik se mozdul meg a másik nélkül. Ha nincs elég cég, nem használja elég felhasználó, ha nincs elég felhasználó, nem mozdulnak a cégek… Nézzük végig, mik azok a problémák, amit egy ilyen applikációnál le kell küzdenünk:

  1. Tyúk-tojás probléma, amit fent írtam.

    Fotó: Knowband

  2. Ez jó az üzleteknek, éttermeknek… és majd ők feltöltik az adatokat. Ahha… Hát nem! 
    A legtöbben úgy indulnak neki, hogy elkészítik az applikációt, feltöltenek néhány demo helyet, majd jön a következő lépés. Azt mondják, majd a helyek feltöltik saját magukat, sőt, a menüjüket elküldik (feltöltik) mindig, az étlapjukat frissítik…
    Nos, ez még az elején talán lehet is, hogy működni fog, az első 10-50 hely esetében (példa alapján). Egy probléma van vele, hogy a helyeknek:
    a, Nincs meg a megfelelő motivációjuk, hogy feltöltsék az adatokat
    b, Még új vagy, így még (elég) felhasználód sincsen, megint abba ütköztél, hogy a helyek motivációja ettől nem fog nőni
    c, Kell nekik egy ember, aki feltöltögeti az adatokat, frissíti azt. Még az elején megteszik, de aztán elmaradozik. Lásd a Facebookjukat sem töltögetik rendesen, azt is nehezen oldják meg, hogy ki csinálja, ki foglalkozzon vele. Akkor szerinted a te applikációddal foglalkoznának?. Egyébként érdekesség, hogy a wooww fejlesztőinek én adtam a tippet, hogy húzzák be a Google Maps api-n keresztül az összes fent lévő hely, üzlet, bolt cég adatát, sőt, események esetében a Facebook api-n keresztül az eseményeket. És voila! Máris van elég adat. 
  3. Legyen egyből országos vagy nemzetközi. Hát igen, itt szoktak elbukni a legtöbben. Én mindig azt javaslom, hogy először elég egy nagyobb város, vagy például Budapest.
  4. Alábecsülik a marketingköltséget. – Meg kell venned majd a figyelmet! 
    Természetesen üzleti modelltől is függ, de egy nagyon fontos dolog: az applikáció használatra rá kell venned a felhasználókat. Ha jól kitanulod a marketinget és mész utána…, akkor tudsz szerezni partnereket, akik bekerülnek az adatbázisba – még talán ezt könnyebb megoldani. Ami  inkább bedöntheti az egészet, az az, hogy a felhasználók nem maradnak, és nem használják aktívan. Erre kell nagyon fókuszálnod, és bizony ez sok-sok marketingköltséget fel fog emészteni. Mert az, hogy jó az appod, és kell nekik, még nem jelenti azt, hogy használják is majd.

Még van jó pár dolog, ami ehhez kapcsolódik, fusd át ezeket a cikkeket:

Hirdetés: Akció! 64% kedvezmény 3 videós oktatásra is a MinnerAkadémián! 08.17. déltől és 08.20. 23:59-ig. Kattints ide a részletekért!