Működőképes lehet egy toborzáshoz kötött ajánlói rendszer? Itthon a BKK-ról derült ki, hogy több százezer forintot is ad, ha valaki beajánlja ismerősét és az beválik. Egy új, jó munkaerő megszerzése sokba kerül, akár egy ez jó alternatíva is lehet. A hírszemlében beszélgetünk Arnold Schwarcenegger Lidl-ös reklámjáról. És, ha már hirdetések, akkor a Burger Kingnek kell most azért bíróság elé állnia, mert a képekhez képest élőben a burger sokkal kisebb. További hírünk, hogy a Microsoftot támadta be az EU, mondván azért sértenek versenyjogot, mert csomagban adják a szolgáltatásaikat és visszaélnek a „monopol” helyzetükkel.
Youtube-on itt tudod megnézni, Spotify-on itt érhető el, Apple Podcastban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:
BKK fél milliós ajánlói bónuszt vezet be
Bedobtuk nemrég a Minner Extra csoportba, hogy a BKK is bevezette az ajánlói bónusz rendszerét. Ha ajánlod egy ismerősöd az adott sofőri pozícióba és 6 hónapig ott is marad, mindketten kaptok 500.000 forintot (ez bruttó, de azért nem rossz így sem).
Leírtam még a posztba, hogy a KKV szektorban a HR amúgy sem erősség, de ez a fajta ajánlói rendszer szinte csak nagy multiknál van itthon. Nincs valódi hátránya, win-win mindenkinek. A munkavállalónak nem a semmire fizetsz, csak ha beválik akit ajánl, a munkavállalóknak extra juttatás és motiváció, az ajánlottnak kvázi egy belépéis bónusz, amiről külön cikkünk is van, hogy mennyire jó tud lenni. Az álláshirdetés pedig nagyon drága. Videót forgatni nem olcsó ha social medián akarsz fiatalokat találni, a profession.hu árai az egekben, 100.000 Ft fölött és a tömeges interjúkba, CV-kbe ölt munkaidő sem elhanyagolható.
Kommentekből érdekes vélemények:
- Kipróbálta a cégénél, de sértődés lett belőle
- MLM sokat ront az affiliate hírén. Az emberek nem szeretik ajánlani a dolgokat ismerősöknek.
- Sok helyen van, de olyan alacsony összegért (10-20k), hogy senki sem töri magát.
- A magasabb összeget sokallják, mert nem számolják ki mennyit is költenek a toborzásra
- Más is kevesli az összeget, főleg egy fejvadász cég béréhez hasonlítva. Ráadásul úgy látja az ajánlott emberek jobban beválnak, minden oldalról van bizalom és bizonyítási vágy.
Arnold Schwarzenegger a Lidl új reklámarca
A Lidlnek rengeteg sajátmárkás terméke van és nem kivétel ez alól a barkács kategória sem. A Parkside nevű márkájuk foglalkozik kisebb és nagyobb szerszámgépekkel és most új marketingbe kezdtek. A márka reklámarca nem más, mint Arnold Schwarzenegger, aki egy szerintem kifejezetten humoros reklámban tűnik fel. A márka szerint a volt testépítő kormányzót már tudat alatt az erővel, ambícióval, praktikussággal és egy menő attitiűddel azonosítjuk, így tökéletes reklámarc ilyen termékekhez. El kell ismernem, működik a dolog, főleg hogy fogták Arnold híres motivációs beszéd stílusát és azt ültöttek át egy vicces körítésbe.
A reklám fő ereje, amiről már sokszor beszéltünk, hogy egyáltalán nem a termékekről szól. Schwarzenegger kerül különböző vicces helyzetekbe, egy ismert motívumával, a motivációs beszéddel, ami ráadásul úgy van megfogalmazva, hogy utalgat ezekre a DIY-ra és a barkácsolásra. A termékek feltűnnek a snittekben, de nem dominálnak, tényleg csak eszközök, nincs szó arról milyen olcsó, mennyit bír az akksi vagy milyen csoda funkciók vannak bennük. Szerintem ez a nyerő marketing 2023-ban és lesz 2024-ben.
A Lidl Parkside terméke elérte azt a szakaszt termékélet görbében, amikor is bővíteni kell a célközönségét. Ehhez már kellenek másfajta reklámok, és a Parkside csapatának arra esett a választása, hogy sztárokkal reklámozza. Előtte bőven elég volt, hogy benne volt az újságba, vagy belefutottál a boltban. Vajon neked is kell változtatnod így a marketingeden?
Microsoft Teams vs EU
Vizsgálatot indított az Európai Bizottság a Microsoft ellen, annak járnak utána, megsérti-e a szoftvervállalat az uniós versenyszabályokat és visszaél-e a piaci helyzetével.
Az EU-s szervnek az szúrt szemet, hogy a Microsoft Teams kommunikációs alkalmazást az Office 365 és a Microsoft 365 csomagokhoz kapcsolta. A szoftvercsomagok megvásárlásakor a felhasználó nem döntheti el, akar-e Teams-et használni, azok ugyanis korlátozottan integrálhatóak más, konkurens kommunikációs megoldásokkal.
A vizsgálatnak még csak első szakasza folyik, de a Microsoft már most döntést hozott hogy elkerülje az esetleges bírságot. A Teams 2023. október 1-jével le fog válni a produktivitásnövelő szoftvercsomagokról az Európai Gazdasági Térségben és Svájcban. Az Office 365 és a Microsoft 365 csomagok továbbra is elérhetők lesznek a Teams nélkül, és ennek megfelelően az áruk is csökkenni fog havi előfizetés esetén 2 amerikai dollárral, éves előfizetés esetén 24 dollárral. A Microsoft pedig további lépéseket tesz, hogy olyan külső alkalmazások, mint a Zoom hazsnálata gördülékenyebb legyen a szoftvercsomaggal, illetve nagyobb testreszabhatóságot ígérnek.
A Digiméter kutatásából kiderült, hogy a magyar cégek egy igazi killer appot keresnek. Erre pont jó lenne a Microsoft megoldása. Kicsit furcsa, hogy egy ilyen csomagajánlatba beleszáll az EU. Digiméter kutatásról itt van anyagunk, interjúnk a kutatóval: “A digitalizáció versenyképességi kérdés” – Interjú Pintér Robesszel a Digimétertől
Forrás vg.hu
Bíróságra kell mennie a Burger Kingnek, mert többek szerint hazudnak a Whopper méretéről
A bíróság nem fogadta el a Burger King kérelmét, így bíróság elé kell menniük abban az ügyben, hogy: A vád szerint a cég becsapta az éhes vásárlókat azzal, hogy a Whopper szendvicsét nagyobbnak tüntette fel a képeken, mint amekkora az valójában. A csoportos keresetben az áll, hogy a burgereket olyan összetevőkkel ábrázolja, amelyek „túlcsordulnak a zsemlén”, továbbá így a burgerek 35 százalékkal nagyobbak és több mint kétszer annyi húst tartalmaznak, mint amennyit az üzletlánc valójában felszolgál. A McDonald’s és a Wendy’s hasonló cipőben jár.
A podcastban elmondtuk, hogy valójában a fogyasztók eddig is tudták, sejtették, hogy nem a képen látható terméket kapják. Természetesen ez egy valós probléma lehet, hiszen más cég sem állíthat olyat a termékéről, szolgáltatásáról, ami nem igaz.
Ez egy visszatérő kritika minden gyorsétteremben, 2014-ben a Consumer Reports nonprofit riporterei végigjártak 7 gyorsétteremláncot és lefényképezték a kapott ételeket, hogy összehasonlítsák a reklámfotókkal. Nos elég lehangoló volt az eredmény.

Kapcsolódó hír, hogy a McDonald’s megváltoztatta a Big Mac receptjét, például a sajt sokkal olvadtabb lett, több szósz lett benne… Nos itt ez egy olyan lehetőség, hogy 1,5 évig legalább tudnak erre kampányolni, beég a fogyasztó tudatába, hogy ez a cég képes változtatni. A Mekinél világszerte több 1000 különböző étel van, például van ahol leves is. Egészen biztosan fókuszcsoport tesztek után dobták a piacra. Az ÚJ-ra nagyon könnyű kampányolni, igazán jó lehetőség, könnyű és hatásos marketing.
Forrás: index.hu/
Korábbi hírszemlék
- Az Amazon és a sültkrumpli trükk – A fiatal zseni mítosza – Változás a Netflixnél – Hírszemle
- Butul a ChatGPT – Az AirBnB marketing platform? – Vége az AI trendnek – Hírszemle – 2023. 09. 12
- Itt az önvezető TAXI – WeWork a csőd felé száguld – A városoknak is kell marketing? – 2023. 08. 28.
- ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – Kötelező bérsáv az álláshirdetéseknél – 2023. 08. 24.