Figyelj! Akit csak tudsz, beszélj le a chatbot marketingről! Így marad olcsó és hatékony

Dátum

Megosztás

A Minneren az elmúlt hetekben több chatbot cikk is kikerült. Ahogy megszokhattátok már, edukálni akarom a közösséget, most éppen arra, hogy használjátok a chatbotokat, mert tényleg hatékony. Sőt, ha eddig úgy érezted, hogy sokat költesz Facebookra, akkor ezzel le tudod faragni. Más is le tudná, így tényleg ne reklámozd a lehetőséget! Ne mondd senkinek! Sőt, ha te sem csinálod, valójában azoknak jó, akik most használják. Nézzük is, miről kell lebeszélned magadat, vagy mást! Mégis jó, ha tudod.

Egyszer fizetsz, utána ingyen eléred

Tudom, mire gondolsz. Így indult anno a Facebook követőszerzés. Megszerzed, aztán ingyen posztolsz. Na igen, az elején így volt, most már nehezebb. A chatbot kicsit más abból a szempontból, hogy ide azért kell tudás, kell vele kicsit foglalkozni vele, ami már megcsappantja azt tömeget, akik használják ezt. És valamiért a cégek többsége még nem érzi létjogosultságnak, hogy használja.
Pedig! Én azt szeretem benne, hogyha például hirdetem, hogy valaki vegye fel velem a kapcsolatot chaten, az átlagosan 10 Ft-ba kerül. És utána, ha már ott van, nem kell fizetnem érte. Ingyen küldök üzenetet számára, célzottan, persze módjával. Ezzel körülbelül ötödére csökkennek a reklámköltségeim. Persze használok mellette mást is, de eszméletlen jó. És mit tudok csinálni?

Először is a kedvenc ábrám:

Mit tudok csinálni a chatbotommal kapcsolatba kerülő emberekkel? Hogy küldök nekik üzenetet? 

A cikk végén több tartalmat is találsz még ezzel kapcsolatban. Először is valahogy rá kell őket vezetni.

Lépések:

  1. Összekapcsolod a chatbotodat az adott Facebook oldaladdal. 
    Ezt minél előbb tedd meg, mert már akkor, ha valaki ír neked üzenetet, már ott van a feliratkozók között. Amíg készíted a chatbotodat, addig is tudsz vele beszélgetni.
    Erről cikk képernyőfotókkal: Hogyan tudom összekapcsolni a chatbotomat Facebook oldalammal? Chatbot beállítása. Hogyan működik?
    És a második lépésed még itt legyen az, hogy a menüt beállítod. Azt nem szabad kihagyni, nekem naponta 5-en kattintanak a menüben szereplő linkekre.
    A menü:
  2. Elkészíted a welcome üzenetet, vagyis a köszönő üzenetet. Ezt akkor látja a felhasználó, amikor rákattint az üzenet küldés gombra, majd az indítást megnyomja, akkor az köszönti. Ide tudsz linket is betenni, ha egy gombra kattint, akkor vagy újabb chatbuborékban üzenetet küld neki a rendszer, vagy átnavigálja például a weboldaladra.
  3. Elkezded megtervezni a chatbot stratégiádat
    Akár több irányból is csatlakozhatnak a chatedre az emberek, és attól függően más üzenetet kapnak.

    1. Felfűzhetsz kampányt rá
    2. Hírlevélszerű üzeneteket küldesz neki, mondjuk 3 naponta
    3. Kvízt készítesz, mint én itt: Mennyire ismered az embereket? Teszteld le ezzel a kvízzel
    4. Segítesz a felhasználóknak, hogy dönteni tudjanak, mint a sminkes esettanulmányban volt itt: Chatbot marketing matek. Mennyit hoz egy chatbot? Esettanulmány
    5. Segítesz az embereknek, hogy mit merre találnak nálad.
    6. Értesítéseket küldesz nekik.
  4. Mit tudsz még csinálni? Rácsatlakozott a felhasználó a chatbotra és utána?
    Tudsz nekik üzenetet küldeni. Persze vannak rá szabályok, és módjával küldözgesd az üzeneteket, de eszméletlenül hatékony. Ha valami újdonság van nálad, tudsz küldeni neki abban a pillanatban egy üzenetet és megkapják tőled. Én is már többször alkalmaztam ezt. Máris ingyen eléred őket.
    Itt például egy üzenet, amit a héten küldtem ki a feliratkozóim egy részének. Csak azoknak, akiket tudtam, hogy érdekelni fog:
    121 emberek küldtem ki. 82-őt meg is mozgattam vele. Balra a statisztikákat látod, jobbra a kezdő üzenetet. Utána navigáltam őket a Minnerre.
  5. Hogy csatlakoznak rá?
    Például reklámozod a lehetőséget. Pl. nem tudsz választani? Kattints ide és a chatbot segít. A Facebookon azonnal navigál a chatre és kapja tőled azt az üzenetet, amit beállítottál.
    Vagy a weboldaladon egy link, vagy beúszó hirdetés, vagy akár chatbuborék valamelyik sarokban.
    Rengeteg lehetőséged van, hogy rávezesd. Én a feliratkozóim felét ingyen szerzem a Facebookon, Instagramon.
    Ilyen egy beúszó hirdetés a weboldaladon. Rákattint és már a chaten is van.
  6. Tanuld meg online az egészet, ezzel időt is spórolsz. Egy igazi chatbot szakértőt, készítőt kértem fel, hogy tanítsa meg nektek. Mindezt online, saját tempódban sajátíthatod el: Chatbot készítés, marketing képzés a MinnerAkadémián. Külsős szakértő tartja! Kattints ide! 

Chatbot cikkek, amiket el kell olvasnod: 

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!