Ha háromszor annyiba kerül az Instagram reklám, mint a robot, akkor is az előbbit választom

Dátum

Megosztás

Fura ez az Instagram követőszerzési hajsza. Attól, hogy a követőid száma nagy még a tartalommal és a közönségeddel is kellene foglalkozni. Nem ér semmit a sok ezer követő, ha a tartalmad 0, semmit mondó… Nap mint nap szembe találkozok robotokkal, akik ki-be követik a profilomat. Aztán minden hétre jön egy instahuszár, aki robotot szeretne eladni nekem. Robot nélkül is tudsz olcsón követőket szerezni. Úgy hívják hirdetés és még csak nem is háromszoros áron, ahogy fent leírtam. Azzal szemléltetni akartam, hogy mennyivel jobb és értékesebb követőket szerzel, ha nem robotozol.

Figyelem! Ezt a cikket úgy írom, hogy a 2400 követőm sokkal aktívabb, mint egy robotos profil, tovább Instagramon keresztül már több olyan kampány is futott, ami sikeres eladásokkal zárult.

Instagram robotok – könnyű út a követőszerzéshez, de…

Egyre több profilnál látszik, hogy robotot használnak követőszerzésre. Persze a robotot szolgáltató emberek, vállalkozások kiemelik, hogy a célcsoportodat fogod elérni vele. Igen ám, de milyen áron? A robotok azt csinálják, hogy nap mint nap rengeteg Insta profilt ki – és bekövetnek, a posztjaik alá kommentelik, hogy „nagyszerű kép”, vagy „ez a kép jó lett”. Csak a hülye nem látja, hogy ez bizony robot. És egyre jobban idegesíti az embereket. Szerencsére lehet tiltani az ilyen profilokat.

Sokkal jobb, ha hirdetsz! Szerezz követőtábort hirdetéssel! Hagyd a robotokat!

Az utóbbi időben megszaporodtak a profilomon a robot követők, sőt aztán hétről-hétre egyre többen ajánlották fel, hogy robot szolgáltatásaikat. Mondtam magamban, hogy „ne már!”. Ez egy közösségi oldal, lehet ezt robotok nélkül is, sokkal minőségibben csinálni. Egyrészt aktívabbnak kell lenni. Például több sztorit kitenni (stories, történet).

Aktivitás különbség: 
Ha robotot használsz, akkor az organikus elérésed annyira pocsék lesz, hogy el fog menni a kedved az egész Instagramtól. Átlagosan 50-80%-kal több az elérésed a feedben és a sztorikban, ha nem robotokat használsz.

Hirdetésből követők
A kampányaim többsége Instagramon is megjelenik, ez szépen hozza az új követőket. Gondoltam letesztelem azt, hogy direktben csak Instagramon hirdetek és ott egyszerűen megkérem őket, hogy kövessenek.
Az alábbi posztban lévő videót alakítottam át, hogy Instagram feed és sztori hirdetésben is jó legyen. A Facebook hirdetéskezelőből adtam fel a hirdetést úgy beállítva, hogy csak Instagramon jelenjen meg.

Eredmény egy hét után:
Olyan költségkeretet használtam, amit bármelyik hazai cég megengedhet magának.
3000 Ft-ból 100 új követőt szereztem. És ez a hirdetés még jó pár hónapig futni fog. A célcsoportot is tudatosan választottam meg. És bizony a fenti poszt pont illik a közösségi oldalra, nem is beszélve arról, hogy a későbbi tartalmak pont jók lesznek.

Mi jön ezután?
Aktív tartalomkészítés, kampányok. Eddig is napi 2-3 Instagram történetet kitettem, ami hozta az eléréseket, sőt eszméletlen nagy aktivitást, továbbá a heti 2-5 feed poszt. Foglalkozz a közönségeddel!

Instagram marketing

Ha még most ismerkedsz az Insta marketinggel, akkor ajánlom figyelmedbe egyrészt a Minner cikket a témában, másrészt azt a könyvet, amit az én ajánlásommal adtak ki.

 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!