Pár hete beszélgettem egy grafikussal a minőségi reklámokkal kapcsolatban. Arra jutottunk, hogy nagyon kis különbség van igazából a minőségi reklámanyagok és a kicsit bénább hirdetések között. Sőt, valójában a kicsit több költség a sokszorosát hozza vissza. Hogy mekkora a különbség, mondjuk árban és időben? Kiderül a cikkből! De először kezdjük is azzal, hogy miért kell a minőségibb tartalom.
Nincs mese, már nem elég csak reklámozni, azt jól is kell csinálni
A következő felsorolásból megérted, hogy miért is kell a jobb és minőségibb marketing:
- egyre több cég van fent a Facebookon, egyre több cég használja az Adwords-öt – alacsony az a költség küszöb, amit meg kell ugrani ahhoz, hogy valaki megjelenjen online),
- egyre többen használják ki a remarketing adta lehetőségeket,
- vagy a különböző marketingmegoldásokat (leadgenerálás, tölcsérmarketing, chatbotok….)
- egyre jobban kell harcolunk az emberek figyelméért – egy nap csak 24 órából áll, sok információ zúdul az emberekre, ki kell tűnnünk
Mennyi a különbség az alacsony és a magas minőségű marketing anyagok/hirdetések között?
Képek/szövegek: Oké, ez most egy kis hasraütés-szerű megállapítás lesz, de ezt átgondolva rájöhetsz, hogy igen, tényleg ennyi a különbség. Először is az idő. A legtöbb reklámnál már csak egy pár óra hiányozna ahhoz, hogy jobb képet vagy jobb szöveget tegyünk bele a hirdetésbe, vagy éppen átgondolt marketingstratégia mentén haladjunk. Már havi 1-2 óra szakértővel való konzultáció hozzásegít egy jobb marketingkampányhoz.
Bár mázli, hogy a vizualitás felpörgetése még olcsóbb is úgy, hogy a Facebookon ingyen használhatjuk a legnagyobb stock photo adatbázisát, természetesen terméktől és szolgáltatástól függ, hogy milyen képeket tudunk használni, vagy kell-e profi fotós vagy grafikus. Utóbbiak ára valójában még jobban meg fog térülni az elkövetkező időszakban, mert mint mondtam, kell a minőség.
Összegben kifejezve ez azt jelenti, hogy havonta 40-70 000 forintunkkal kerül többe az, hogy jobb legyen a marketingünk, és ennek többszöröse jön így vissza. Mivel számoltam? Grafikus, vagy stock képek, vagy fotós ára, szövegíró ára, illetve 1 óra marketingtanácsadói óradíjjal számoltam. Ha szabadúszó grafikust, szövegírót, marketingest keresel, akkor érdemes felnézned a Minner szabadúszó közvetítő oldalára >>> www.marketingtarsasag.hu
Videók: Kedvenc vesszőparipám, hogy azért olyan olcsó a videóelérés, mert a legtöbb cégnek nincs megfelelő tudása, kapacitása reklámvideók elkészítésére. Ezt érdemes kihasználni! Igazából a legjobb az egészben, hogy már 5-10 ezer forintos reklámbüdzséből el tudjuk érni a célközönségünket (20-60 000-es célközönségre gondolok) akkor, ha videókat használunk. Egy-egy Facebookra vagy Instagramra szánt videó pedig már megvan 10-50 000 forintból. Mondjuk egy ilyen:
Cikkek, tippek amik segítenek a minőségibb marketing elérésében:
- 5 Facebook funkció, amit minden cégnek, marketingesnek, vállalkozónak ismernie kell
- Mi lenne, ha úgy reklámoznánk, hogy … [Kutatás]
- 5 cég, akik tényleg jól használják a kuponoldalakat, és többet profitálnak, mint a többiek – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 16. rész
- 5 dolog, amit a céges blogoddal mindenképpen el kell érned. Mire való a céges blog?