Így jött az ötlet, hogy szervezzek egy befektetőkereső showt – Nem egy magyar Shark Tank-nek indult

Így jött az ötlet, hogy szervezzek egy befektetőkereső showt – Nem egy magyar Shark Tank-nek indult

A cikkben láthatod, hogy miként lett egy Minneres ötletből először egy Youtube videósorozat, műsor ötlet, majd később ezt felturbózva egy izgalmas esemény. Ha régóta követed a Minnert, akkor biztosan sejtheted, hogy bizony ez az ötlet sem úgy érte el a végső stádiumát, mint ahogy az elején elterveztem. Először is fontos leszögeznem, hogy bizony én nem a startupoknak, vagy arra a piacra szántam az eredeti ötletet. 2014 és 2015 környékén nem volt olyan hét, hogy ne mentem volna valamilyen startup rendezvényre, meetupra vagy ezzel kapcsolatos rendezvényekre. Már akkor felfigyeltem, hogy bizony a befektető megtalálása nehéz a startupoknak, sőt a normál hazai vállalkozóknak szintén. Ekkor úgy voltam vele, hogy én nem akarok jelenleg foglalkozni vele, de leírva a tapasztalatokat összefoglalom két vállalkozás ötletben.

A két üzleti ötlet, ami bogarat ültetett a fülembe

A kedvencem a 101- ötlet, ahol leírtam a farmer eredetét? Mikor és hol találták ki? A nagy amerikai aranyláz idejében a legtöbb aranyásó nem gazdagodott meg. Viszont a ráépülő szolgáltatások, termékek tulajdonosai szépen megszedték magukat. Erre jó példa a farmer kitalálója Levi Strauss, aki rengeteg kezdetleges farmert eladott az aranyásóknak. Tudod, ne aranyat áss, hanem szolgáld ki azokat akik ásnak, adj nekik további álmot. Szóval van a két ötlet, amit ide be is linkelek. Ebből természetesen a 21. ötlet, ami most főleg aktuális a projekt szempontjából.

A nagy Minner rendezvény, a Minner Nap

Tavaly őszre volt egy tervem, hogy megcsinálom a Minner Nap című rendezvényt. Tudod rengeteg eseményt, főleg ingyeneseket szerveztem az utóbbi időben. Úgy gondoltam, jó lenne már egy nagyobb is. Megcsináltam a tervet, aztán végül nem szerveztem meg, mert úgy éreztem, még nem elég jó, kell valami még hozzá. A Minner Nap akkori terve alapján egy külön szekcióban lehetett volna bemutatni a vállalkozás ötleteket, vagy már működő vállalkozásokat a befektetők előtt. Amolyan Shark Tank szerűen, vagy a Techcrunch startup versenyeihez hasonlóan. Rájöttem, hogy ezt még korai így egyben megszervezni. Kalkuláltam, mondom huhh ez nagy falat, bár szeretem a kihívásokat, de a fokozatosság elvét még jobban. Ezen még gyúrni kell.

Decemberi brainstorming és a januári feleszmélés

Eszembe jutott, hogy egy ilyen témájú Youtube-os műsort csinált már Györfi András. Meg is kerestem, mert jött az ötlet, hogy mi lenne, ha inkább ez egy Youtube műsor lenne. Anno neki volt egy pilot projektje, ehhez hasonló. Januárban találkoztam Andrással, majd átbeszéltük. Mondtam ezt tovább lehetne vinni a Minner ernyője alatt. Én adom a látogatottságot, publicitást, sőt akár a szervezést is. Megbeszéltük. Aztán egyszer csak eszembe jutott, hogy hééé de mi lenne, ha csinálnák rá egy eseményt. Mert elég érdekes ahhoz, hogy az emberek eljöjjenek. A színpadon 3 percig pitchelnek az ötletgazdák, 3 percig pedig kérdezi őket a zsűri. Érdekes is, sokat lehet belőle tanulni akár nézőként, akár résztvevőként. Sőt egy olyan rendezvény lenne, ami nagyon ritka itthon. És báámmm! Milyen jó!  Szinte elő reklámja a Youtube videósorozatnak. Pont ebben az évben írtam egy Youtube csatorna ötletbörzét, ahol kiemeltem, hogy érdemes műsorokban gondolkodni, ami kifejezetten Youtubra készül. Tudod, ne csak írjam, csináljam én is.

Összeállt minden – validálás – gyors cselekvés

Tehát akkor egyszercsak már rendezvényről volt szó és utána egy megjelenő Youtube műsorról. Február elején kitettem a Minnerre, hogy lehet jelentkezni befektetőkeresőnek, vagyis ötletgazdának. Bizony, validáltam az ötletet. Rövid idő alatt nagy számban jöttek a jelentkezők. Igazából ki is írtam, hogy ez beharangozó, ha nem jött volna elég, akkor lett volna valami “B” terv. Mivel kellő szám volt, így már a beharangozó után 1,5 héttel elkezdtem keresni a szponzorokat, illetve már közben szóltunk befektetőknek, kockázati tőke társaságoknak. Összesen 112-en küldték be, hogy részt vennének ilyen eseményen, második körbe tovább jutott 80 fő. Jelen állás szerint 23-27-en fogják csak bemutatni befektetők előtt az ötletüket, vagy már meglévő vállalkozásukat. Sajnos erős szűrőket is kellett felállítani, de lehetőséget adunk sok induló, még kezdő stádiumban lévő ötletnek is.

Az eseményről további információk: Szerezz befektetőt, pénzt a vállalkozási ötletedhez! – Minner Nap 2018: Pitch és befektető kereső show

És megvalósult! >>> Így zajlott a Minner 1. Befektetőkereső showja

Az első rész, vagyis az első 6 csapat bemutatkozója:

Fotó: Money Conf/Flickr