51. üzleti ötlet: Saját készítésű (DIY) termék értékesítése

A 25. ötletnél a DIY, csináld magad, dekor blogra helyeztem a hangsúlyt, abban te csak blogolsz, bejegyzéseket írsz… Jó kiindulási alapot nyújt egy későbbi webshopnak, vagy termékbeveztésnek, mint például az 51. ötlet. Egyik olvasóm jelezte, hogy több kézzelfogható ötlet is jó lenne, szóval, amiben te saját magad valamilyen produktumot állítasz elő. Ebben igaza is van, így próbálom kicsit vegyíteni az ötleteket. Nos, amint láthattad a DIY blogokat nagyon szeretik az olvasók. Erre már lehet is vállalkozást építeni, főleg ha saját blogodban “ingyen” reklámozol.

Figyelem! A cikket 2019-ben frissítettem, aktualizáltam!

51. vállalkozás ötlet: Saját termékek értékesítése saját DIY blogunkon keresztül. 

A 14. ötletben írtam arról, hogy miként lehet blogból vállalkozás, még milliárdos példa is van rá. Itt most a példánál maradva, nemcsak beszélünk a blogunkba a dekorációs ötletekről, csináld magad bútorokról, hanem meg is valósítjuk őket, és aki szeretné meg is veheti őket. Ha éppen jelenleg nem tudsz semmit se csinálni, keress rá youtube-on. Vannak érdekes megoldások. Szárnyaljon a fantáziád és lépj túl a raklapbútorokon is akár.
Például egy olvasóm könyvszobrokat készít. Ilyeneket: 

Egy másik olvasóm karkötőket készít (Peeetparacord), ami az alábbi képen is van:

De láttam már sikert elérni bicikliláncból készített kulcstartóról.

Hol tudod eladni a termékeidet?

  • Saját blog/saját webshop, saját közösségi oldal profilok: Ahogy fent írtam érdemes először a blogot felhúzni és utána elkezdni az értékesítést. Utána a közösségi oldalaidon is reklámozni tudod (Instagram, Facebook). Fontos, hogy a blogod abban a témában írd, vezesd amihez kapcsolódik a terméked. Ékszernél a divatról, a könyvszobor esetében például lakberendezésről, könyvekről, vagy ajándékokról.
  • Influencer marketing – amikor már beindultál, akkor mások is ajánlhatják a termékeidet, ilyen saját készítésűeknél ez nagyon lendíthet rajta.
  • Disztribúció: Ezzel tudsz a leggyorsabban növekedni. A fent említett Peeetparacord ügyfelem és tanácsadáson ajánlottam neki, hogy kezdje el kiépíteni a disztribúcióját, sőt összehoztam egy vadászbolt tulajdonosával is. Ez azt jelenti, hogy viszonteladókat keresel. Azóta nőttek a megrendelései. Ezt te se hagyd ki!

Célpiac: A felnőtt lakosság, de főleg 25-40 év közötti lakosság
Konkurencia: vidéken többen is foglalkoznak hasonlóval, de online kevesen, bloghoz kapcsolva pedig a szám egyenlő (szinte) a 0-val.
Megvalósítás, üzlet:
1. Először indítsd el a blogod, legyen 4-5 bejegyzés fent mindenféle az adott témában, amivel kapcsolatos a terméked
2. Készíts el pár terméket, rakd fel a blogodra kiemelt dobozba (kiemelt helyre).
3. A termékeidet rakd fel Vaterára, a képeken helyezd el a blogod nevét is.
4. És így hamarosan egy jó kis “kézműves” bútor, lakásdekorációs, lakberendező céged lesz, vagy divat kiegészítőt értékesítő vállalkozásod.
5. Az előző pontban említett lakberendezőkkel fel is veheted a kapcsolatot, biztosan tudtok együtt működni.
6. Továbbá meggyorsítja a céged felfutását, ha Facebook, Instagram és Pinterest profilt is készítesz a blognak, utolsó kettő elengedhetetlen ehhez az öltethet.
7. Költs Facebook, Instagram reklámokra, hiszen olcsón eltudod juttatni az emberekhez a blogodat, termékeidet. Építs ki Facebookon, Instagramon is nagy követőtábort, és máris nem kell annyit költened marketingre.

Profit várakozás:
Először havonta 1-2 “alkotást” adsz el, amiből max 10-20 ezer forintod lesz. Ezután indulhat be a biznisz, és hetente fogsz eladni ennél többet. Ne felejts el heti 2-3 szor blogolni!

További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek