51. üzleti ötlet: Saját készítésű (DIY) termék értékesítése

A 25. ötletnél a DIY, csináld magad, dekor blogra helyeztem a hangsúlyt, abban te csak blogolsz, bejegyzéseket írsz… Jó kiindulási alapot nyújt egy későbbi webshopnak, vagy termékbeveztésnek, mint például az 51. ötlet. Egyik olvasóm jelezte, hogy több kézzelfogható ötlet is jó lenne, szóval, amiben te saját magad valamilyen produktumot állítasz elő. Ebben igaza is van, így próbálom kicsit vegyíteni az ötleteket. Nos, amint láthattad a DIY blogokat nagyon szeretik az olvasók. Erre már lehet is vállalkozást építeni, főleg ha saját blogodban “ingyen” reklámozol.

Figyelem! A cikket 2019-ben frissítettem, aktualizáltam!

51. vállalkozás ötlet: Saját termékek értékesítése saját DIY blogunkon keresztül. 

A 14. ötletben írtam arról, hogy miként lehet blogból vállalkozás, még milliárdos példa is van rá. Itt most a példánál maradva, nemcsak beszélünk a blogunkba a dekorációs ötletekről, csináld magad bútorokról, hanem meg is valósítjuk őket, és aki szeretné meg is veheti őket. Ha éppen jelenleg nem tudsz semmit se csinálni, keress rá youtube-on. Vannak érdekes megoldások. Szárnyaljon a fantáziád és lépj túl a raklapbútorokon is akár.
Például egy olvasóm könyvszobrokat készít. Ilyeneket: 

Egy másik olvasóm karkötőket készít (Peeetparacord), ami az alábbi képen is van:

De láttam már sikert elérni bicikliláncból készített kulcstartóról.

Hol tudod eladni a termékeidet?

  • Saját blog/saját webshop, saját közösségi oldal profilok: Ahogy fent írtam érdemes először a blogot felhúzni és utána elkezdni az értékesítést. Utána a közösségi oldalaidon is reklámozni tudod (Instagram, Facebook). Fontos, hogy a blogod abban a témában írd, vezesd amihez kapcsolódik a terméked. Ékszernél a divatról, a könyvszobor esetében például lakberendezésről, könyvekről, vagy ajándékokról.
  • Influencer marketing – amikor már beindultál, akkor mások is ajánlhatják a termékeidet, ilyen saját készítésűeknél ez nagyon lendíthet rajta.
  • Disztribúció: Ezzel tudsz a leggyorsabban növekedni. A fent említett Peeetparacord ügyfelem és tanácsadáson ajánlottam neki, hogy kezdje el kiépíteni a disztribúcióját, sőt összehoztam egy vadászbolt tulajdonosával is. Ez azt jelenti, hogy viszonteladókat keresel. Azóta nőttek a megrendelései. Ezt te se hagyd ki!

Célpiac: A felnőtt lakosság, de főleg 25-40 év közötti lakosság
Konkurencia: vidéken többen is foglalkoznak hasonlóval, de online kevesen, bloghoz kapcsolva pedig a szám egyenlő (szinte) a 0-val.
Megvalósítás, üzlet:
1. Először indítsd el a blogod, legyen 4-5 bejegyzés fent mindenféle az adott témában, amivel kapcsolatos a terméked
2. Készíts el pár terméket, rakd fel a blogodra kiemelt dobozba (kiemelt helyre).
3. A termékeidet rakd fel Vaterára, a képeken helyezd el a blogod nevét is.
4. És így hamarosan egy jó kis “kézműves” bútor, lakásdekorációs, lakberendező céged lesz, vagy divat kiegészítőt értékesítő vállalkozásod.
5. Az előző pontban említett lakberendezőkkel fel is veheted a kapcsolatot, biztosan tudtok együtt működni.
6. Továbbá meggyorsítja a céged felfutását, ha Facebook, Instagram és Pinterest profilt is készítesz a blognak, utolsó kettő elengedhetetlen ehhez az öltethet.
7. Költs Facebook, Instagram reklámokra, hiszen olcsón eltudod juttatni az emberekhez a blogodat, termékeidet. Építs ki Facebookon, Instagramon is nagy követőtábort, és máris nem kell annyit költened marketingre.

Profit várakozás:
Először havonta 1-2 “alkotást” adsz el, amiből max 10-20 ezer forintod lesz. Ezután indulhat be a biznisz, és hetente fogsz eladni ennél többet. Ne felejts el heti 2-3 szor blogolni!

További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

[adrotate banner=”5″]

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek