51. üzleti ötlet: Saját készítésű (DIY) termék értékesítése

Dátum

Megosztás

A 25. ötletnél a DIY, csináld magad, dekor blogra helyeztem a hangsúlyt, abban te csak blogolsz, bejegyzéseket írsz… Jó kiindulási alapot nyújt egy későbbi webshopnak, vagy termékbeveztésnek, mint például az 51. ötlet. Egyik olvasóm jelezte, hogy több kézzelfogható ötlet is jó lenne, szóval, amiben te saját magad valamilyen produktumot állítasz elő. Ebben igaza is van, így próbálom kicsit vegyíteni az ötleteket. Nos, amint láthattad a DIY blogokat nagyon szeretik az olvasók. Erre már lehet is vállalkozást építeni, főleg ha saját blogodban „ingyen” reklámozol.

Figyelem! A cikket 2019-ben frissítettem, aktualizáltam!

51. vállalkozás ötlet: Saját termékek értékesítése saját DIY blogunkon keresztül. 

A 14. ötletben írtam arról, hogy miként lehet blogból vállalkozás, még milliárdos példa is van rá. Itt most a példánál maradva, nemcsak beszélünk a blogunkba a dekorációs ötletekről, csináld magad bútorokról, hanem meg is valósítjuk őket, és aki szeretné meg is veheti őket. Ha éppen jelenleg nem tudsz semmit se csinálni, keress rá youtube-on. Vannak érdekes megoldások. Szárnyaljon a fantáziád és lépj túl a raklapbútorokon is akár.
Például egy olvasóm könyvszobrokat készít. Ilyeneket: 

Egy másik olvasóm karkötőket készít (Peeetparacord), ami az alábbi képen is van:

De láttam már sikert elérni bicikliláncból készített kulcstartóról.

Hol tudod eladni a termékeidet?

  • Saját blog/saját webshop, saját közösségi oldal profilok: Ahogy fent írtam érdemes először a blogot felhúzni és utána elkezdni az értékesítést. Utána a közösségi oldalaidon is reklámozni tudod (Instagram, Facebook). Fontos, hogy a blogod abban a témában írd, vezesd amihez kapcsolódik a terméked. Ékszernél a divatról, a könyvszobor esetében például lakberendezésről, könyvekről, vagy ajándékokról.
  • Influencer marketing – amikor már beindultál, akkor mások is ajánlhatják a termékeidet, ilyen saját készítésűeknél ez nagyon lendíthet rajta.
  • Disztribúció: Ezzel tudsz a leggyorsabban növekedni. A fent említett Peeetparacord ügyfelem és tanácsadáson ajánlottam neki, hogy kezdje el kiépíteni a disztribúcióját, sőt összehoztam egy vadászbolt tulajdonosával is. Ez azt jelenti, hogy viszonteladókat keresel. Azóta nőttek a megrendelései. Ezt te se hagyd ki!

Célpiac: A felnőtt lakosság, de főleg 25-40 év közötti lakosság
Konkurencia: vidéken többen is foglalkoznak hasonlóval, de online kevesen, bloghoz kapcsolva pedig a szám egyenlő (szinte) a 0-val.
Megvalósítás, üzlet:
1. Először indítsd el a blogod, legyen 4-5 bejegyzés fent mindenféle az adott témában, amivel kapcsolatos a terméked
2. Készíts el pár terméket, rakd fel a blogodra kiemelt dobozba (kiemelt helyre).
3. A termékeidet rakd fel Vaterára, a képeken helyezd el a blogod nevét is.
4. És így hamarosan egy jó kis „kézműves” bútor, lakásdekorációs, lakberendező céged lesz, vagy divat kiegészítőt értékesítő vállalkozásod.
5. Az előző pontban említett lakberendezőkkel fel is veheted a kapcsolatot, biztosan tudtok együtt működni.
6. Továbbá meggyorsítja a céged felfutását, ha Facebook, Instagram és Pinterest profilt is készítesz a blognak, utolsó kettő elengedhetetlen ehhez az öltethet.
7. Költs Facebook, Instagram reklámokra, hiszen olcsón eltudod juttatni az emberekhez a blogodat, termékeidet. Építs ki Facebookon, Instagramon is nagy követőtábort, és máris nem kell annyit költened marketingre.

Profit várakozás:
Először havonta 1-2 „alkotást” adsz el, amiből max 10-20 ezer forintod lesz. Ezután indulhat be a biznisz, és hetente fogsz eladni ennél többet. Ne felejts el heti 2-3 szor blogolni!

További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!