Az elmúlt évek járványhelyzetének egyik legnagyobb nyertese volt a Family Frost. Bár mindenki a jégkrémekről és a sárga autóból felcsendülő dallamról ismeri, a cég fagyaszttott húsokat, süteményeket és zöldségeket is szállít házhoz. Ez ideális volt a Covid berobbanásakor. Minden online kereskedelem és házhozszállítás felpörgött, amit a cég is nagyon élvezett.
Az árbevétel 2019-ről 2020-ra 42%-ot emelkedett, miközben az üzleti eredmény (EBIT) 185%-al nőtt, majdnem megháromszorozódott.
A hirtelen bejött pénzt úgy tűnik jól költötték el (fizettek vissza hitelt, nőtt a saját tőke és rengeteg eszközt vásároltak), ugyanis a megnövekedett forgalom nagy része megmaradt a járvhenyzet után is.
- A 2021-es eredmény valamivel csökkent, 9,2-ről 8,6 milliárdra, de a járvány előtt 6,5 milliárd volt. Nincs okuk szomorkodni.
- A profit is szintén jó szinten maradt, 8,6 milliárd forgalom mellett 1 milliárd 61 millió forint nyereségük volt.
- Elég jó megtérülési rátájuk van! Még maradt korábbi évről is nyereség, és most 1,4 milliárd forint osztalékot ki is fizettek a tulajdonosoknak.
A cég is arra számít, hogy megtartja újonnan szerzett ügyfeleit, az egyetlen veszélyforrást a biztonytalan gazdasági helyzetben és a közelgő recesszióban látják.
Úgy látszik rájuk nem vonatkozik az Ipsos e-kereskedelmi statisztikája. Talán azért is, mert az offline és online kereskedelem esetén igazi szinergiát hoztak létre. Erre olvass tovább: Instant: A webáruházak nehezebben érnek el profitot, mint a fizikai boltok? kutatás
Forrás: emis.com
Fotó: Canva