Kezdőlap Gazdaság és üzlet Jó vételi lehetőség techcégben? Xiaomi részvény

Jó vételi lehetőség techcégben? Xiaomi részvény

-

Mikor szembesülsz az óriási inflációval, a munkaerőhiánnyal, akadozó kereskedelemmel, chiphiánnyal és mellé még csillagokat elérő tech részvény árfolyammokkal, akkor nem csoda a kérdőjel benned. Milyen techrészvény van most jó áron? Nehéz előbányászni most ilyen részvényt, de az éppen csúcsra törő, Apple-t legyűrő Xiaomi igencsak kecsegtető eredményeket ér el. És még itt van nekünk egy kis botránya is.

Befektetőként jó hír a botrány, mert lejjebb viszi az árfolyamot, mindig jó vételi lehetőséget kínál. És már több mint 13 éves tőzsdei tapasztalatomból mondom, hogy a botrányból hamar fel szokott állni a cégek részvényei.

Tippelj hol áll most a Volkswagen árfolyama a 2015-öd dízelbotrány óta? Akkor 109 euróig száguldott és most úgy 190-en áll, hogy bár egyik legnagyobb autógyártó a világon, a befektetők szeme inkább az elektromos autógyártókra szegeződik.

Visszatérve a botrányra, folytassuk ezzel.

Néhány hete borzolta a kedélyeket, hogy a litván védelmi minisztérium szerint a Xiaomi készülékei olyan távolról aktiválható beépített funkcióval vannak felszerelve, melyekkel blokkolhatók bizonyos keresőkifejezések, illetve felhasználói adatok szivárogtathatók ki. A cég cáfolja a vádakat. De ez nem tett jót az árfolyamnak.

Forrás: Yahoo Finance

A fenti árfolyamon a végén a sok piros vonal a botrány hatása. Több mint 25%-ot esett a részvény. Főleg azért is, mert a németek is elkezdték vizsgálni a kínai gyártók termékeit, a litvánok bár sok vizet nem zavartak, de felkeltették a németek figyelmét, ami azért óriási piac a Xiaomi-nak is. A kínai gyártókra úgy összességében van most egy újabb, kisebb össztűz.

Xiaomi, a kínai Apple és még több is annál

A mobilpiacon már meg is előzte a cég az Apple-t, de ami érdekes lehet számodra, hogy miként is lehet elhelyezni a céget. A kínai Apple-nek is szokták hívni, mert a prémium üzletágba sorolja magát a cég, vagy éppen ők is olyan bemutatókat tartanak, mint az amerikai vállalat, sőt még a store-jai is hasonlók. A különbség annyi, hogy a mobilokon kívül ő nem a számítógépekre, hanem inkább az okosotthon termékekre, otthoni tech, elektromos termékekre fókuszál. És még mellette olyan termékekre is, mint az elektromos roller, vagy okosszemüveg, okosórák..

Több mobilt adott el, mint az Apple

A Canalys elemzőcég 2021 júliusi új jelentéséből derült ki, hogy már második helyen a kínai gyártó. A Xiaominak 17 százalékos részesedése van a globális okostelefon-eladásból, ezzel megelőzte az Apple-t (14%), de még messze előtte van a Samsungot (19%).

Latin-Amerikában 300 százalékkal, Nyugat-Európában pedig 50 százalékkal nőttek az eladások az előző évhez képest. Rákaptak az emberek a Xiaomi termékekre. Ha a teljes világot nézzük, akkor 83 százalékos növekedést ért el az okostelefon-eladásokban, míg a Samsung 15%-ost, az Apple pedig 1 százalékos növekedést tudott felmutatni.

Hol a Huawei? Igen a globális botrányok megtépázták a másik kínai gyártó renoméját, és azt a piacot szerezte meg most a Xiaomi.

Nyereséges cégről beszélünk

Tavalyi évben már 20 milliárd jüan profitot mutatott fel, 245 milliárd jüan forgalom mellett.

Forrás: Yahoo Finance

De idén is jól áll. Csak a 2. negyedévben 88 milliárd jüan forgalom mellett 8 milliárd profitot tudott felmutatni.

Forrás: Yahoo Finance

A cég az autópiacba is szeretne belépni. de most éppen okosszemüveget dobott a piacra. Ami egyébként most így elsőre úgy tűnhet ide-oda kapkod. De közben egy komplett ökoszisztémát hozott létre a gyártó.

Most a cég árfolyama ott áll, ahol 2019-ben bevezették a tőzsdére. A cég részvényei a hongkongi tőzsdére lettek bevezetve, ami egyébként jó döntés volt, mert Amerikában mostanában nem jó szemmel nézik a kínai cégek részvényeit az ottani tőzsdéken (felügyelet). A Xiaomi célja, hogy jövőre már a Samsung előtt legyen, ami szintén jó PR lehetőség a cégnek, és tovább lökheti az árfolyamot felfelé, miközben a botránynak már híre-hamva sincs.

Van még ilyen?

Forrás: bitport.hu computerworld.hu
Fotó: Mi.com

Üzleti képzések - Tudásrészvény

Fektess a tudásba a MinnerAkadémia üzleti képzésein keresztül! Azonnal használható tudást adunk a kezedbe videókon és letölthető útmutatókon keresztül. Megnézed és használod. És így lesz a tudásból profit.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek