Növeld a Facebookon az ingyenes, organikus elérésedet hashtag-ekkel

Organikus elérés növelése

Kevés az organikus elérésed? Zavar, hogy a Facebook elvette ezt a nagyon jó ingyenes lehetőséget. Vannak olyan dolgok, amikkel kicsit magunk malmára hajthatjuk a vizet és nagyon nem is kell megerőltetni magunkat. Ezek a hashtag-ek. Az a helyzet, hogy sok posztodból az algoritmus nem tudja, hogy akkor ez most mi. Ezzel fogsz segíteni!

Bármelyik közösségi oldalon is jársz, láthatod, hogy nagyon sokan alkalmaznak, használnak hashtag-eket. Ezt már be sem kell mutatnom, ha mégis: a kettős kereszt jel után egy vagy több szót leírsz a közösségi oldalon létrehozott posztodban. Például a #valami #tea #utazás #akció … Már azt is láthatod, hogy a nagyobb cégek reklámkampányaikban is kihasználják ezt az eszközt, például, hogy így meg tudják jelölni a felhasználók, éppen melyik “kampányban”, akcióban, eseményen vettek részt. Nagyon sokszor a plakátokra is ráteszik az adott hashtag-et. Te miért, hol, hogyan használd a hashtag-et?

Itthon a Twitter nem futott be, így ahhoz kapcsolódó tippeket itt nem olvashatsz. A két hazai piacon is népszerű közösségi oldalon mutatom be a hashtag-ek funkcióit. Ami mindkettőben közös, hogy a hashtag-ek használatával nem rontod a poszt megjelenését, és közben segítesz az adott közösségi oldal algoritmusának abban, hogy kinek szól az a poszt, sőt, még a felhasználóknak is kedvezel.

  • Instagram – egy kép többet mond ezer szónál?
    Ez igaz, de bármilyen intelligens is lehet az adott közösségi oldal, az algoritmusa egy-egy kép alapján nehezen mondaná meg, miről szól a kép. Az insta felhasználók nem akarnak sok szöveget írni a posztjukhoz, így inkább hashtag-ekkel adják át az információkat, hogy mihez kapcsolódik az a kép, vagy kinek szól. Továbbá adott témában így könnyen tudnak további posztokat látni a felhasználók, így valamennyire “linkként” is funkciónál.
    Mennyi szót hashtagelj, optimális esetben 7-10 szó így elég.
  • Facebook:
    Itt sajnos azt a funkcióját nem lehet jól kihasználni, hogy a hashtagekre kattintva újabb posztokat láthatunk. Néha előhozza ezt a funkciót a FB, néha pedig nem. Helyette itt azért kell használni, hogy nem tolakodóan (nem zavarja a felhasználót), de jelezni tudod a Facebooknak, hogy miről is szól az adott poszt, ha az a link szövegéből, címéből, leírásából nem derül ki. Ezzel segítesz az algoritmusnak, hogy kinek a hírfolyamába tegye be a posztot. Nagyon sokszor a követőknek is segítesz ezzel, hogy milyen témához kapcsolódik a tartalom. Az a legjobb benne, hogy úgy be tudod írni a hashtag-eket, hogy azok nem rontják az adott poszt összképét.
    Mennyi szót hashtag-elj egy posztban: ezen a közösségi oldalon a legoptimálisabb 3-5 szó használata.

Kapcsolódó cikkek: 

Kép: Petit_louis/Flickr

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!