Kevés az organikus elérésed? Zavar, hogy a Facebook elvette ezt a nagyon jó ingyenes lehetőséget. Vannak olyan dolgok, amikkel kicsit magunk malmára hajthatjuk a vizet és nagyon nem is kell megerőltetni magunkat. Ezek a hashtag-ek. Az a helyzet, hogy sok posztodból az algoritmus nem tudja, hogy akkor ez most mi. Ezzel fogsz segíteni!
Bármelyik közösségi oldalon is jársz, láthatod, hogy nagyon sokan alkalmaznak, használnak hashtag-eket. Ezt már be sem kell mutatnom, ha mégis: a kettős kereszt jel után egy vagy több szót leírsz a közösségi oldalon létrehozott posztodban. Például a #valami #tea #utazás #akció … Már azt is láthatod, hogy a nagyobb cégek reklámkampányaikban is kihasználják ezt az eszközt, például, hogy így meg tudják jelölni a felhasználók, éppen melyik „kampányban”, akcióban, eseményen vettek részt. Nagyon sokszor a plakátokra is ráteszik az adott hashtag-et. Te miért, hol, hogyan használd a hashtag-et?
Itthon a Twitter nem futott be, így ahhoz kapcsolódó tippeket itt nem olvashatsz. A két hazai piacon is népszerű közösségi oldalon mutatom be a hashtag-ek funkcióit. Ami mindkettőben közös, hogy a hashtag-ek használatával nem rontod a poszt megjelenését, és közben segítesz az adott közösségi oldal algoritmusának abban, hogy kinek szól az a poszt, sőt, még a felhasználóknak is kedvezel.
- Instagram – egy kép többet mond ezer szónál?
Ez igaz, de bármilyen intelligens is lehet az adott közösségi oldal, az algoritmusa egy-egy kép alapján nehezen mondaná meg, miről szól a kép. Az insta felhasználók nem akarnak sok szöveget írni a posztjukhoz, így inkább hashtag-ekkel adják át az információkat, hogy mihez kapcsolódik az a kép, vagy kinek szól. Továbbá adott témában így könnyen tudnak további posztokat látni a felhasználók, így valamennyire „linkként” is funkciónál.
Mennyi szót hashtagelj, optimális esetben 7-10 szó így elég. - Facebook:
Itt sajnos azt a funkcióját nem lehet jól kihasználni, hogy a hashtagekre kattintva újabb posztokat láthatunk. Néha előhozza ezt a funkciót a FB, néha pedig nem. Helyette itt azért kell használni, hogy nem tolakodóan (nem zavarja a felhasználót), de jelezni tudod a Facebooknak, hogy miről is szól az adott poszt, ha az a link szövegéből, címéből, leírásából nem derül ki. Ezzel segítesz az algoritmusnak, hogy kinek a hírfolyamába tegye be a posztot. Nagyon sokszor a követőknek is segítesz ezzel, hogy milyen témához kapcsolódik a tartalom. Az a legjobb benne, hogy úgy be tudod írni a hashtag-eket, hogy azok nem rontják az adott poszt összképét.
Mennyi szót hashtag-elj egy posztban: ezen a közösségi oldalon a legoptimálisabb 3-5 szó használata.
Kapcsolódó cikkek:
- Hogyan térült meg 14 millió forint összegű Facebook hirdetés
- A Decathlon Facebook marketingjének elemzése
- A Volvo csúcs reklámja, amiből mi is tanulhatunk. Másolható marketing módszer
Kép: Petit_louis/Flickr