Mindenki szembesülhetett azzal, hogy a legtöbb közösségi média oldal lejjebb csavarta az eléréseket. Mintha egy új algoritmust helyzetek volna csatasorba, és a Facebooknál ez igencsak erősre sikeredett. Korábbi cikkünkben már átfogó képet kaphattál a jelenségről és ott megoldásokat is írtunk. Az egyik ilyet mutatom be példákkal. A szavazós posztokkal bár nem azonnal tudod terelni a fogyasztókat a vásárlásra, ám jó eszköz, hogy emiatt az elérések nőnek, benne marad a vevő a csőben. Tudod, az emberek szórakozásra használják a közösségi médiát, nem azért, hogy reklámokat nézzenek.
Kezdjük először a példákkal, de előtte az előbb említett korábbi nagy cikk, és más hasznos anyag.
- A Facebook algoritmusa 2023-ban: hogyan befolyásolja az elérést és mit tehetünk azért, hogy javítsunk rajta
- Készítettünk egy poszt ötlet gyűjteményt magunknak, és ti is használhatjátok. Letölthető + videó is tartozik hozzá magyarázatokkal. Közösségi média poszt ötletek – Letölthető ötletek
- Így érdemes marketinget tervezni! 5 ökölszabály, amiket több milliárd forint marketingköltségen tanultunk meg
Szavazós poszt példák, hogy tudd miről is van szó
Az emoji szavazásos közösségi média posztokra gondolok, továbbá a FB és Insta történetbe kitett szavazás is ilyen megoldás.
A Bamba Marha Burger Bár
konkrét kampányt indított a szavazós posztokra, burger bajnokság néven.
A Serpentize motoros-ruházati bolt
Kürti Péter vállalkozásával találkozhattál a Minneren már, interjút készítettem a fiatal vállalkozóval, aki igen rövid időn belül sikert ért el, új márkát épített.
Itt a nagy interjú a fiatal vállalkozóval: 24 éves fiatal, aki 3 év alatt új, magyar, motoros ruházati márkáját ismertté tette…
Pandora ékszer
Ahogy látod ők a termékeket szavaztatták meg szintén, ahogy a hamburgeres példánál is volt. Ez már egy kicsit sales-is egyben. Hosszú távon a legjobb, ha… lejjebb kifejtem a szavazós poszt használata bekezdésben.
Minner – Történet szavazás
Érdemes a Facebook és Instagram történetet is aktívan használni. Erre egyik legjobb mód a szavazás, de ott lehet használni a csúszkát is, vagy egyéb funkciót. Az alábbi képen már az eredményt látod, de egyébként egy nagy igen és egy nem felirat látszott a történetben.
Miért jó a szavazós poszt és hogyan használd?
Ahogyan azt a nagyobb átfogó cikkben írtam (Facebook elérés 2023), a kétirányú kommunikáció még fontosabb a közösségi médiában mint eddig. Az emberek értékelik, ha véleményüket fejezhetik ki valahol, vagy kérdezik őket. És ha kommentelni sem kell, akkor még jobban megkönnyítjük a dolgukat, mert csak a lájk gombokon előkerülő emojik egyikére kell kattintani. (Mi canva.com -on szoktuk elkészíteni).
Azok a posztok is jól mentek ahogy látod feljebb, ahol a termékkel kapcsolatosan talált ki a cég szavazást. Például ha én irodai berendezéseket értékesítenék, akkor a szavazás az lenne, hogy állítható magasságú asztalt vennél vs laptop tartót (egyik lájk emoji lenne, másik szív).
Ennél még jobb megoldás hosszabb távon, hogyha a termékhez, szolgáltatáshoz kapcsolódó témákban szavaztatod. Miben segít ez? Nos a fogyasztóknál ezek valójában olyan érintési pontok, amik újra elindíthatják az érdeklődést, vagy benne maradhatunk a fejében. Sok érintés kell a vásárláshoz, sok érintési ponton megy keresztül a vevő, míg kinyitja a bukszáját.
Lásd itt, látszik a vásárló utolsó érintési pontja. Már korábban megtudta, hogy mivel foglalkozunk, tudja azt, hogy a cikkek mellett vannak üzleti képzések, tudásanyagok. Több tartalmunkat is látta, (Ez most nem szavazós poszt, illusztrálok egy ilyen érintési pontot, ami a márkánkkal kapcsolatos poszt – zárt csoportban természetesen a legjobbak az admin posztok, nem a cég nevében lévő tartalmak).
Mennyi ilyen szavazós posztot tegyél ki? Javaslom, hogy heti, vagy 2 heti rendszerességgel. Érdemes akár hirdetni is. Továbbá érdemes történetbe, sztoriba is kitenni más szavazást (ne ugyanaz legyen, mint feedben).
Amit kevesen használnak, de te csinálj – posztold az eredményt újra.
Például az alábbi képen azt látod, hogy a Minner FB-ján megfuttatott kérdésre sokan szavaztak, kommenteltek. És egyébként is meglepő volt a válasz, így újra kiposztoltam az eredményt. Sőt most is izgalmas látnod egészen biztosan.
Merre tovább? Hogy lesz ebből vásárló? Bővebben hallanál erről?
Azt mindenképpen ki kell emelni, hogy a szavazásos poszt nem elég csak arra, hogy eladást generálj.
- Készítsd el az első szavazós posztod! Puding próbája az evés!
- Vásárlóra is szükséged lesz, nem csak lájkra! Töltsd le a Minner további poszt ötleteit, és hallgasd meg mélyebben a szavazáshoz kapcsolódó stratégiát itt: Közösségi média poszt ötletek – Letölthető ötletek
Fotó: Canva.com