Erről egyszer már írtam erről a témáról egy régebben vezetett szakmai, marketing blogomban. Most újra elhoztam a témát ide a Minnerre, mert érdekes lehet a sok-sok online marketing téma után (igaz, láthattad, sokszor foglalkozom offline megoldásokkal is).  A napokban volt egy üzleti tárgyalásom, ahol az ügyfél mondta, hogy éppen 120 000 szórólapot szórnak ki, nyomtatással és szórással együtt 600 000 Ft-ba kerül. Ledöbbentem ismét, és tudod ilyenkor mindig arra gondolok, hogy huhh ebből online mit lehetne művelni.

Igazán jó szórólapot mostanában nem láttam. Sőt, néha még a nagyobb cégek is elkövetnek hibákat. Megfelelő kreativitás nélkül viszont az jön ki, hogy nem is éri meg annyira. Sőt, elég drágán érünk el egy potenciális vásárlót. Vagy mégsem) Sokan szórólapoznak, így nézzük a számokat.

Mennyibe került egy szórólap, mennyire térül meg?

Számoljunk úgy, hogy egy szórólap 10 Ft-ba kerül (ennél olcsóbban is ki lehet hozni, de számoljunk átlagos értékkel). És mondjuk cégen belül megoldjuk a szórását, így az nem kerül pénzbe. Számoljunk egy kedvező esettel 20%-a az embereknek megnézni a szórólapot és ténylegesen el is olvassa (igazából lehet, még sok is a 20%), nem csak rápillant, fel is fogja, mi áll rajta.

  • 10 Ft/szórólap
  • Az emberek 20%-a ténylegesen el is olvassa (durván számolva, adok a szórólapnak egy esélyt), megnézi, értelmezi.
    80% majdhogynem egyből kidobja, vagy igazából fel se fogja, mi áll rajta. Velük nem foglalkozunk.
  • 1000 darab szórólap így 10 000 Ft-ba kerül

Tehát 200 embert értünk el valójában, akik ténylegesen felfogták a szórólapunkon írtakat.
10 000/200 = 50 Ft/hó

Ez nem is olyan rossz szám ahhoz képest, hogy sokszor az online reklámnál pl. Google Adwords esetében is fizethetünk ennyit egy-két kulcsszóra, akarom mondani, kattintás után.

Tehát igen, jó! Érdemes szórólapozni!

Elvégre érdemes minél szélesebb körben alkalmazni a marketing csatornákat. Egy megfelelő szórólapmarketing jó kiegészítője lehet az online kommunikációnknak. Továbbá a lenti tippekben olvashatod, hogy bizony össze lehet kötni az online marketingünkkel is, Facebook oldalunkkal… tehát egy ütős kampányban helye van a szórólapozásnak is. (Ne felejts el engedélyt kérni a Közterület-felügyelettől!)

Szórólap tippek:

  • A Minner egyik hírlevelében olvashattad a következő 3 tippet, melyet azután írtam, hogy egy vidéki expon voltam előadó, és a kiállítók szórólapjait elemeztem.
    1. Hátoldala üres?
    Szinte a szórólapok 70%-ának a hátoldalán nem volt semmi. Pedig nem sokkal drágább rányomni a hátoldalára is. Mint kiderült, részben az ötlet hiány is lehet az oka, hogy nem írnak rá semmit.
    Tehát az első tippem az volt, hogy használjuk ki a papír mindkét oldalát! Főleg azért is, mert a legtöbb ember reflexszerűen megfordítja a szórólapot. Azt a példát hoztam, hogyha még filccel rárajzolva lenne egy smile, még az is jobb, mint az üres oldal. Mi legyen hátul? Megoldás a tartalom 3. pontjában.
    2. Rajta van a logó, cím, – hiányzik a termékfotó, emberek
    szórólapok többségén nem volt emberi arc (pedig már mindenkinek van legalább egy fotós ismerőse).. Főleg ezt a borászatoknál, pálinkafőzdéknél hiányoltam. Továbbá a probléma alapból az, hogy bár eladni akarnak a szórólappal, valójában csak logó van rajta, cím, weboldal elérése, semmi olyan, amivel meggyőzné a vásárlót, vagy felkeltené a figyelmét.
    3. Mi legyen a hátoldalán, mi legyen még a szórólapon?
    Itt jön a lényeg, ami mindkét fenti ponthoz kapcsolódik.
    A célközönségnek kell, hogy szóljon a szórólap. Legyen rajta természetesen a termék, valahol a logód is. De a lényeg az eladás. Emberi arc legyen rajta, még jobb akkor, ha a termékedet használja/fogyasztja közben.

Mi legyen rajta még?

  • Rövid tippek a termékedhez kapcsolódóan
    Pl. a Tapolca Expon egy kézműves csokiboltnak volt üres a szórólapjának a hátulja.
    Azt az ötletet adtam neki, hogy írja rá, hogy milyen alkalomra veheted meg.
    – szülinapra / névnapra
    – évfordulóra
    – nassolni
    – ajándékcsomagba
    – csakúgy
    ….
  • Legnépszerűbb termékek (tudod, ezt már említettem a “Mi legyen a weboldalamon” című cikkben). Tedd rá a szórólapra a legnépszerűbb termékeidet! A tömeg vonzza a tömeget, hidd el egyből arra gondolnak, hogy más már használta, kipróbálta és úgy látszik ezeket veszik főleg.
  • Vevővélemények
  • Érdekességek
  • Célcsoportot érintő rövid történetek
  • Infografika (pl. vásárlás menete…), vagy pl. kézműves csokibolt esetén a csoki készítésének infografikája, vagy az, hogy kerül a műhelybe….
  • Figyelem! Szerepeltesd a szórólapon a közösségi oldalaid elérését is. Pl. FB.com/Minnerhu lenne az enyémen.

Most a Canva.com és a forzen.hu szórólapos szerkesztőivel készítem a saját szóróanyagaimat, illetve néha csak vázlatot, mert grafikusra bízom. A fenti képen a Forzen.hu szerkesztője látható.

Kapcsolódó anyagok: 

Több száz millió a tét! Befektető kereső show döntő. Június 21. Ez nem egy unalmas üzleti rendezvény! Kattints ide!