Szórólap matek. Megéri a szórólap marketing?

Dátum

Megosztás

Erről a témáról egyszer már írtam, de most újra elhoztam a témát, mert érdekes lehet a sok-sok online marketing téma után (igaz, láthattad, többször foglalkozunk offline megoldásokkal is). A napokban volt egy üzleti tárgyalásom, ahol az ügyfél mondta, hogy éppen 120 000 szórólapot szórnak ki, nyomtatással és szórással együtt 600 000 Ft-ba kerül. Ledöbbentem ismét, és tudod ilyenkor mindig arra gondolok, hogy huhh, ebből online mit lehetne művelni. De számoljunk csak utána!

Igazán jó szórólapot mostanában nem láttam. Sőt, néha még a nagyobb cégek is elkövetnek hibákat. Megfelelő kreativitás nélkül viszont az jön ki, hogy nem is éri meg annyira. Sőt, elég drágán érünk el egy potenciális vásárlót. Vagy mégsem? Sokan szórólapoznak, így nézzük a számokat!

Mennyibe került egy szórólap, mennyire térül meg?

Számoljunk úgy, hogy egy szórólap 10 Ft-ba kerül (ennél olcsóbban is ki lehet hozni, de számoljunk átlagos értékkel). És mondjuk cégen belül megoldjuk a szórását, így az nem kerül pénzbe. Számoljunk egy kedvező esettel, 20%-a az embereknek megnézi a szórólapot és ténylegesen el is olvassa (igazából lehet, hogy még sok is a 20%), nem csak rápillant, fel is fogja, mi áll rajta.

  • 10 Ft/szórólap
  • Az emberek 20%-a ténylegesen el is olvassa (durván számolva, adok a szórólapnak egy esélyt), megnézi, értelmezi.
    80% majdhogynem egyből kidobja, vagy igazából fel se fogja, mi áll rajta. Velük nem foglalkozunk.
  • 1000 darab szórólap így 10 000 Ft-ba kerül

Tehát 200 embert értünk el valójában, akik ténylegesen felfogták a szórólapunkon írtakat.
10 000/200 = 50 Ft/fő

Ez nem is olyan rossz szám ahhoz képest, hogy sokszor az online reklámnál pl. Google Adwords esetében is fizethetünk ennyit egy-két kulcsszóra, akarom mondani, kattintás után.

Tehát igen, jó! Érdemes szórólapozni!

Elvégre érdemes minél szélesebb körben alkalmazni a marketing csatornákat. Egy megfelelő szórólapmarketing jó kiegészítője lehet az online kommunikációnknak. Továbbá a lenti tippekben olvashatod, hogy bizony össze lehet kötni az online marketingünkkel is, Facebook oldalunkkal… tehát egy ütős kampányban helye van a szórólapozásnak is. (Ne felejts el engedélyt kérni az önkormányzattól!)

Szórólap tippek:

1. Hátoldala üres? Nem!
A kezembe kerülő szórólapok szinte 70%-ának a hátoldalán nem volt semmi. Pedig nem sokkal drágább rányomni a hátoldalára is. Mint kiderült, részben az ötlet hiány is lehet az oka, hogy nem írnak rá semmit.
Tehát az első tippem az volt, hogy használjuk ki a papír mindkét oldalát! Főleg azért is, mert a legtöbb ember reflexszerűen megfordítja a szórólapot.

Azt a példát hoztam már megbeszéléseken, marketing tanácsadásokon, hogyha még filccel rárajzolva lenne egy smile (nevető fej), még az is jobb, mint az üres oldal.

Mi legyen hátul? Megoldás a tartalom 3. pontjában.
2. Rajta van a logó, cím, – hiányzik a termékfotó, emberek
szórólapok többségén nem volt emberi arc (pedig már mindenkinek van legalább egy fotós ismerőse). Főleg ezt a borászatoknál, pálinkafőzdéknél hiányoltam. Továbbá a probléma alapból az, hogy bár eladni akarnak a szórólappal, valójában csak logó van rajta, cím, weboldal elérése, semmi olyan, amivel meggyőzné a vásárlót, vagy felkeltené a figyelmét.
3. Mi legyen a hátoldalán, mi legyen még a szórólapon?
Itt jön a lényeg, ami mindkét fenti ponthoz kapcsolódik.
A célközönségnek kell, hogy szóljon a szórólap. Legyen rajta természetesen a termék, valahol a logód is. De a lényeg az eladás. Emberi arc legyen rajta, még jobb akkor, ha a termékedet használja/fogyasztja közben.
4. Remarketing
Ugye tudod, hogy egy szórás nem szórás?! Bizony itt a remarketing az, hogy többször sűrűbben szórólapozol, és változtatsz kicsit a szórólapon, de ettől még mehet ugyanabban a kampányban.

Mi legyen rajta még?

  • Rövid tippek a termékedhez kapcsolódóan
    Pl. Egy kézműves csokiboltnak volt üres a szórólapjának a hátulja.
    Azt az ötletet adtam neki, hogy írja rá, hogy milyen alkalomra veheted meg.
    – szülinapra / névnapra
    – évfordulóra
    – nassolni
    – ajándékcsomagba
    – csak úgy
    ….
  • Legnépszerűbb termékek. Tedd rá a szórólapra a legnépszerűbb termékeidet! A tömeg vonzza a tömeget, hidd el, egyből arra gondolnak, hogy más már használta, kipróbálta és úgy látszik ezeket veszik főleg.
  • Vevővélemények
  • Érdekességek
  • Célcsoportot érintő rövid történetek
  • Infografika (pl. vásárlás menete…), vagy pl. kézműves csokibolt esetén a csoki készítésének infografikája, vagy az, hogy hogyan kerül a műhelybe….
  • Figyelem! Szerepeltesd a szórólapon a közösségi oldalaid elérését is. Pl. FB.com/Minnerhu lenne az enyémen.

A Minneres vállalkozók a Canva.com- on készítik a szórólapokat, de a digitális felületekre szánt képeket is a Canva-val készítik: Elragadó képek készítése Photoshop tudás vagy grafikus nélkül – Canva.com

Kapcsolódó anyagok: 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Többfelé is tudsz figyelni egyszerre? Multitaskolsz? A produktivitásod kockáztatod

A multitasking legendája Talán már hallottál róla, de most a Minner is kijelenti, hogy a multitasking egy mítosz. Amikor egyszerre próbálsz több feladatot végezni, többfelé...

A webshopok új bevételi forrása: Affiliate marketing, sikerdíjas vevőszerzés

Már tavaly év elején is írtam, hogy az újgenerációs termékkeresők miatt lendületet kaphatnak a partner program együttműködések. Sikerdíjas vevőszerzés? És működik! Sőt akár kiugrási...

Ne ezen a 2 napon múljon a 2023-as nyereséged. Évtervezés vállalkozóknak, cégvezetőknek

Biztosan mindenhonnan látod most, hogy így évtervezés, úgy évtervezés, érezheted picit a nyomást is, hogy csinálnod kell. Nos ezt a témát járjuk most körbe,...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

Hány hónapnyi megtakarítással indítsd el a vállalkozásod? A vállalkozók véleménye 2019 vs 2022

Most a megtakarítást úgy értjük, hogy ami a megélhetéshez kell, tehát nem a vállalkozásodba invesztálod, hanem a napi, havi kiadásokra teszed félre. Mielőtt vállalkozás...

A Kit Kat nem konkurenciája a Balaton szeletnek. Cikk a konkurenciák beazonosításáról

Másik véglet: „Nekem nincs konkurenciám!”. Ki a konkurenciám? Kikerekednek a szemeim, amikor valaki azt mondja, hogy olyan ötletem támadt, aminek nincs konkurenciája. De belefutottam...

Az intrapreneurship segíthetné innovációban a KKV-kat, vállalkozásokat. Teret adunk az alkalmazottnak [kutatás]

Innováció, termékfejlesztés. Honnan is indulhatna ki, mint a cégből belülről! Egy érdekes ötletről, külföldön már működő megoldásról írok ebben a tartalomban. Amennyiben már elültetem...

9 pszichológiai trükk, hogy az emberek azt tegyék, amit szeretnél

Igen, a következő tippek manipulációnak is tűnhetnek. Vannak olyan dolgok, cselekvések, amikkel nagyobb eséllyel tudjuk akaratunkat átvinni a másik emberre. Hogy ez manipuláció-e? Igen,...