11 lépés a helyetted dolgozó hírlevél rendszerhez

Dátum

Megosztás

A hirdetési, kattintási költségeid az egekben, miközben a célcsoportod szeme egyre rutinosabban siklik át a hirdetéseid fölött… Ismerős a helyzet? Ilyenkor sokat segítenek a visszatérő vásárlók, arra viszont nincs stratégiád – még. Mihez tudsz nyúlni vajon? Biztos eszedbe jutott a hírlevél, e-mail marketing. Nézzük meg, mire lesz szükséged az e-mail marketing beindításához!

Ne temesd az e-mail marketinget

Biztos te is olvastad már valahol, hogy a hírlevél halott, esetleg amikor próbáltad, nem vált be, nem hozta az eredményeket. De egy kicsit tegyük félre az előítéleteket, és nézzük meg a valóságban miért jó egy klasszul kiépített e-mail marketing rendszer és a hírlevelezés:

  • Ez az egyik legjobban megtérülő marketing csatorna: 4-szer olyan magas a konverziós ráta e-mailben, mint közösségi média reklámoknál (Forrás)
  • A Facebook oldalad nem a tiéd. Ezért mondogatjuk, hogy a listád a vagyonod! Egy gombnyomással letilthatják a hirdetési fiókod. A hírlevél listáddal ilyen nem történhet: amíg internet van, addig tudsz kommunikálni a vásárlóiddal.
  • Szolgáltatóként, szabadúszóként a hírlevelekkel a szakértői hitelességedet támasztod alá, olyan hűséges bázist építhetsz ki, ahonnan később megtöltöd az eseményeid, kurzusaid vagy ügyfélköröd.
  • Kereskedőként, webshop tulajdonosként az alap automatizmusokat egyszer kell nagyon jól felépítened. Egyszeri időbefektetés után a rendszer helyetted dolgozik – akkor is, amikor te terméket szerzel be, rendeléseket teljesítesz, vagy a vállalkozásod jövőjét tervezed.

Boros Lajos, a MinnerAkadémia E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak egyik oktatója több cikkben is konkrét esettanulmányokkal, ügyél példákkal demonstrálta az e-mail marketing eredményeit, ha még nem győztünk meg, ezeket itt elolvashatod:

Mire lesz szükséged a megtérülő e-mail marketinghez?

Pörzsölt Móni és Boros Lajos e-mail marketing szakértők, az E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak oktatói segítségével összeállítottunk egy csekklistát azokról a tennivalókról, amik egy stabil bevételnövekedést hozó e-mail marketing rendszerhez szükségesek:

  1. Számodra megfelelő email marketing szoftver kiválasztása. Ez egy kiemelten fontos lépés, mert a jól kiválasztott marketing szoftver rengeteg bevételhez segíthet, ugyanakkor, ha nem megfelelőt választasz, megkeserítheti az életedet. Ráadásul rengeteg opció elérhető a piacon!
  2. Egy kis idő, amíg kiismered a választott szoftver működését.
  3. Piackutatás. Ki kell derítened, hogy miről olvasna szívesen a közönséged. Hírlevelet senki sem szeret kapni. Izgalmas tartalmakat, odafigyelést és törődést azonban igen.
  4. Hatékony stratégia a minőségi feliratkozók megszerzésére. Ki, miért, mikor fog feliratkozni?
  5. Feliratkozási űrlapok elkészítése, weboldalba integrálása.
  6. Email automatizmusok beállítása, amik a feliratkozókból vásárlókat, a vásárlókból visszatérő vevőket, a visszatérő vevőkből pedig törzsvásárlókat kovácsolnak.
  7. Listatisztítási, karbantartási feladatok, hogy hosszútávon működjön az e-mail marketing.
  8. Mérési rendszer, hiszen Minner vállalkozóként tudod, hogy nem csak tippelgetünk,hanem számok alapján hozunk döntéseket.
  9. Pop-up stratégia, ami nemcsak javítja a webshopod hatékonyságát, hanem feliratkozókat is gyűjt.
  10. Időszakos kampányok, hírlevelek küldése az automata e-maileken túl.
  11. Megfelelő egyensúly a hasznos tartalmak és a promóció között, hogy maximalizáld a bevételt, de a hírleveleid érdeklődéssel nyissák meg a feliratkozók.

Most azon gondolkozol, hogy honnan is tudnál időt szakítani mindenre, hogy ez meg is valósuljon, és jövő hétfőn ki is menjenek az első e-mailek, helyükön legyenek az űrlapok, sőt még a GDPR box is? A MinnerAkadémia kurzusai pont ebben segítenek, hogy ezt lerövidítsük.

2023-at már kezdd egy profik által letesztelt, működő e-mail marketing stratégiával!

Webshop tulajdonosok Minner-pirulája: az E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak. A tananyagban egy lépésről-lépésre követhető tervet kapsz, amin át egy már kipróbált, számos webshopnál bevált módszert tudsz a gyakorlatba ültetni.

Szolgáltatóknak, szabadúszóknak hírlevél gyorstalpaló: Hírlevél, e-mail marketing minikurzus. A technikai beállításokat Mailerlite és Mailchimp rendszerben mutatjuk meg, de legfőképpen stratégiai szemléletet kapsz hogy egyszerűen, gyorsan és hatékonyan indítsd el a hírleveledet. Sőt, a letölthető ötletek segítenek abban, hogy még a kemény napokon is mindig legyen hírlevél ötleted.

“Még több marketing ötlet érdekel…”

Fotó: Mailchimp / Unsplash

Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

Interjú a ChatGPT-vel. Mire használjuk a cégben az Ai-t? Aggódnunk kell? – podcast

Azon gondolkodtam, hogy miként tudom legjobban bemutatni a ChatGPT-t. És közben, ahogy a Minnertől megszokhattad, inspiráljalak is. Így erre a videós, podcastos interjúváltozatra esett...