11 lépés a helyetted dolgozó hírlevél rendszerhez

Dátum

Megosztás

A hirdetési, kattintási költségeid az egekben, miközben a célcsoportod szeme egyre rutinosabban siklik át a hirdetéseid fölött… Ismerős a helyzet? Ilyenkor sokat segítenek a visszatérő vásárlók, arra viszont nincs stratégiád – még. Mihez tudsz nyúlni vajon? Biztos eszedbe jutott a hírlevél, e-mail marketing. Nézzük meg, mire lesz szükséged az e-mail marketing beindításához!

Ne temesd az e-mail marketinget

Biztos te is olvastad már valahol, hogy a hírlevél halott, esetleg amikor próbáltad, nem vált be, nem hozta az eredményeket. De egy kicsit tegyük félre az előítéleteket, és nézzük meg a valóságban miért jó egy klasszul kiépített e-mail marketing rendszer és a hírlevelezés:

  • Ez az egyik legjobban megtérülő marketing csatorna: 4-szer olyan magas a konverziós ráta e-mailben, mint közösségi média reklámoknál (Forrás)
  • A Facebook oldalad nem a tiéd. Ezért mondogatjuk, hogy a listád a vagyonod! Egy gombnyomással letilthatják a hirdetési fiókod. A hírlevél listáddal ilyen nem történhet: amíg internet van, addig tudsz kommunikálni a vásárlóiddal.
  • Szolgáltatóként, szabadúszóként a hírlevelekkel a szakértői hitelességedet támasztod alá, olyan hűséges bázist építhetsz ki, ahonnan később megtöltöd az eseményeid, kurzusaid vagy ügyfélköröd.
  • Kereskedőként, webshop tulajdonosként az alap automatizmusokat egyszer kell nagyon jól felépítened. Egyszeri időbefektetés után a rendszer helyetted dolgozik – akkor is, amikor te terméket szerzel be, rendeléseket teljesítesz, vagy a vállalkozásod jövőjét tervezed.

Boros Lajos, a MinnerAkadémia E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak egyik oktatója több cikkben is konkrét esettanulmányokkal, ügyél példákkal demonstrálta az e-mail marketing eredményeit, ha még nem győztünk meg, ezeket itt elolvashatod:

Mire lesz szükséged a megtérülő e-mail marketinghez?

Pörzsölt Móni és Boros Lajos e-mail marketing szakértők, az E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak oktatói segítségével összeállítottunk egy csekklistát azokról a tennivalókról, amik egy stabil bevételnövekedést hozó e-mail marketing rendszerhez szükségesek:

  1. Számodra megfelelő email marketing szoftver kiválasztása. Ez egy kiemelten fontos lépés, mert a jól kiválasztott marketing szoftver rengeteg bevételhez segíthet, ugyanakkor, ha nem megfelelőt választasz, megkeserítheti az életedet. Ráadásul rengeteg opció elérhető a piacon!
  2. Egy kis idő, amíg kiismered a választott szoftver működését.
  3. Piackutatás. Ki kell derítened, hogy miről olvasna szívesen a közönséged. Hírlevelet senki sem szeret kapni. Izgalmas tartalmakat, odafigyelést és törődést azonban igen.
  4. Hatékony stratégia a minőségi feliratkozók megszerzésére. Ki, miért, mikor fog feliratkozni?
  5. Feliratkozási űrlapok elkészítése, weboldalba integrálása.
  6. Email automatizmusok beállítása, amik a feliratkozókból vásárlókat, a vásárlókból visszatérő vevőket, a visszatérő vevőkből pedig törzsvásárlókat kovácsolnak.
  7. Listatisztítási, karbantartási feladatok, hogy hosszútávon működjön az e-mail marketing.
  8. Mérési rendszer, hiszen Minner vállalkozóként tudod, hogy nem csak tippelgetünk,hanem számok alapján hozunk döntéseket.
  9. Pop-up stratégia, ami nemcsak javítja a webshopod hatékonyságát, hanem feliratkozókat is gyűjt.
  10. Időszakos kampányok, hírlevelek küldése az automata e-maileken túl.
  11. Megfelelő egyensúly a hasznos tartalmak és a promóció között, hogy maximalizáld a bevételt, de a hírleveleid érdeklődéssel nyissák meg a feliratkozók.

Most azon gondolkozol, hogy honnan is tudnál időt szakítani mindenre, hogy ez meg is valósuljon, és jövő hétfőn ki is menjenek az első e-mailek, helyükön legyenek az űrlapok, sőt még a GDPR box is? A MinnerAkadémia kurzusai pont ebben segítenek, hogy ezt lerövidítsük.

2023-at már kezdd egy profik által letesztelt, működő e-mail marketing stratégiával!

Webshop tulajdonosok Minner-pirulája: az E-mail marketing mesterkurzus webshopoknak. A tananyagban egy lépésről-lépésre követhető tervet kapsz, amin át egy már kipróbált, számos webshopnál bevált módszert tudsz a gyakorlatba ültetni.

Szolgáltatóknak, szabadúszóknak hírlevél gyorstalpaló: Hírlevél, e-mail marketing minikurzus. A technikai beállításokat Mailerlite és Mailchimp rendszerben mutatjuk meg, de legfőképpen stratégiai szemléletet kapsz hogy egyszerűen, gyorsan és hatékonyan indítsd el a hírleveledet. Sőt, a letölthető ötletek segítenek abban, hogy még a kemény napokon is mindig legyen hírlevél ötleted.

„Még több marketing ötlet érdekel…”

Fotó: Mailchimp / Unsplash

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.