Rengeteg kérdésed lehet, amikor épp össze akarod állítani a Facebook hirdetéseid, de az egyik legfontosabb, hogy mégis milyen grafikával indítsd el azt. Épp ezért hoztam most neked több példát, amit sablonként érdemes „ellopnod”, mert biztos sikert érsz el velük. Persze csak akkor, ha minden más is a helyén van a kampányaidban és az értékesítési tölcséredben.
A cikket Mester Márk online marketing specialista, a MinnerAkadémia Facebook marketing kurzus oktatója írta.
Fontos, hogy amikor lopásról beszélek igazából arra gondolok, hogy az alap struktúrát, sémát átveszed és természetesen a saját termékedre / szolgáltatásodra szabod. Vagyis most
Bizonyítottan működőképes recepteket fogsz kapni.
#1 Termék fotó és visszajelzés

Ennél egyszerűbb nem is lehetne egy hirdetés. Bemutatod a terméked és felhasználod valakinek a pozitív visszajelzését, ami biztos, hogy rezonálni fog a célközönséged tagjaival. Nyilván itt a fotós és a grafikus még játszott a színekkel is, hogy maga a termék jobban kiugorjon a háttérből és szépen, de egyértelműen megjelenjen az értékelés is.
Itt nagyon letisztult a képi világ, erre törekedj te is. Jöhetne az első gondolatod, hogy egy kutyát még helyezz el a grafikán, pláne épp kaja közben, mert arra ráismer a célközönség, de az csak elvenné a fókuszt a termékről. Egy tesztnek nyilván megnézhető, de valószínűleg nem működne jól.
Lépések ahhoz, hogy el tudd készíteni a saját verziód:
- Készíttess pár jó fotót a termékedről profi fotóssal stúdióban, vagy ha van értelme a szabadban, használat közben.
- Gyűjts be (lehetőleg pozitív) értékeléseket a meglévő ügyfeleidtől (minél többet kapsz, annál jobb) és kérj engedélyt tőlük, hogy felhasználhasd ezeket marketing célokra.
- Egy grafikussal készíttesd el a grafikákat (vagy akár te magad, ha van hozzá affinitásod). Ha több jó, hirdetésben is használható értékelést is kaptál akkor többel is készítsd el a grafikát és teszteld ezeket. Ha pedig hosszú értékeléseket kaptál nyugodtan rövidítsd le azokat a grafikán megfelelő hosszúságúra. A weboldaladon persze a teljes értékelés jelenjen meg.
Na de mit csinálj, ha szolgáltató vagy és nincs terméked, amit be tudnál így fotózni? Készíts egy fotót, ami leírja a szolgáltatásod. Például jóga stúdióként egy berendezett terem, középen egy szépen elhelyezett jóga szőnyeggel.
Ha semmikép se tudsz ilyet, mert például webfejlesztő vagy, akkor egy laptop mockupba helyezz el egy képernyő képet a legutóbbi munkádról és fölé tedd az értékelést.
#2 A te terméked jobb

Ez kicsit a régi TV-s “X %-al hatékonyabb, mint a hagyományos mosóporok” reklámra hajaz, de nincs is azzal baj. A grafika lényege, hogy megmutassa a termékkategóriád iránt érdeklődőknek, hogy a tiéd jobb minőségű, mint a konkurencia, vagy akár Temun, Aliexpressen kapható olcsó verziók. Persze ehhez kell az, hogy tényleg így legyen és ne pont ugyanazt importáld, mint ők.
Lépések ahhoz, hogy el tudd készíteni a saját verziód:
- Egy jó fotó a termékedről használat közben. Itt gondolj arra mi a leggyakoribb felhasználási mód, vagy épp elvárt eredmény amit a közönség a termékedhez köt.
- Egy fotó a rosszabb minőségű termékről, vagy annak eredményéről, erőteljesen kihegyezve a fő problémára.
- Figyelemfelkeltő szöveg a grafika közepére, mint a fenti képen (valódi, vagy hamisított?).
#3 Nagy márkához kötödő asszociácó kihasználása

Kapcsold össze a szolgáltatásod, vagy az akörüli általános problémát, amit a piacon ismersz egy felhasználói általános viselkedéshez.
Például, a 360 learning felismerte, hogy sokan, akik kurzust vásárolnak elindítják és minél hamarabb végezni szeretnének vele, mert ugyebár minél hamarabb kell a tudás. Csakhogy azzal, hogy darálják a kurzust nem tanulják meg rendesen az abba foglaltakat. Ezt a fajta darát hasonlították ahhoz, amikor Netflixen megállás nélkül nézed a sorozatokat. Egy pont után csak automatikusan indítod a következő részt, egy nap alatt kipörgetve a sorozatot, de pont ezért igazán nem is jegyzed meg, hogy miről szólt.
Lépések ahhoz, hogy el tudd készíteni a saját verziód:
- Gondolkozz azon mire tudsz asszociálni a termékeddel/szolgáltatásoddal, illetve az akörüli általános piaci viselkedéssel kapcsolatban
- Kapcsold ezt nagy márkákhoz, ismert karakterekhez, vagy akár köznyelvben elterjed szólásokhoz, amikről a célcsoportod tagjainak is egyértelmű az asszociáció.
- Fotózd be a terméked, illetve készíts egy grafikát a szolgáltatásodról a fenti példa alapján.
- Rakj össze egy a te ajánlatodra vonatkozó pozitív asszociációt.
- Pakold össze a grafikát minél egyszerűbben.
#4 Termék előnyök

Ennek a hirdetés típusnak a lényege, hogy a terméked legfőbb előnyeit mutatod be úgy, hogy a célközönséged is magára ismer közben.
Lépések ahhoz, hogy el tudd készíteni a saját verziód:
- Egy szuper termékfotó, aminek később a grafikus ki tudja vágni a hátterét
- A terméked 3 fő előnyének összeírása, amit a célközönséged keres
- Fotó a célközönséged tagjáról, lehetőleg termék használata közben. Ha ez semmiképp se megy, akkor egy stock fotó olyan emberről, aki reprezentálja a célközönséged tagjait ÉS boldog.
Még több segítségre van szükséged a Facebook hirdetések beállításához? Lépésről lépésre vezetünk végig a Hirdetéskezelő útvesztőjén: Facebook marketing online képzés
Kapcsolódó tartalmak
- Nem akarok szerepelni a marketing videóban. Hogy csináljam? Videó hirdetés
- Vidd 1000 fölé az értékelések számát és a nagyok ligájába kerülsz!
- Facebook hirdetés alapok: Útmutató kis és nagy cégeknek egyaránt – Letölthető guide
- Gyorstalpaló a Facebook hirdetésszövegeid írásához – konkrét példával
- Így tanulj a versenytársaid Facebook hirdetéseiből (és győzd le őket)!
Képek forrása: Ads Library
Kiemelt kép: Timothy Hales Bennett / Unsplash