A Triumph Facebook marketingjének elemzése

Dátum

Megosztás

A női fehérnemű márkát szemeltem ki az új Facebook elemzésünkhöz. Izgalmas téma, sőt úgy érzem, a Triumph oldalából még többet is ki lehetne hozni. Persze ilyenkor az is igaz, hogy a márka megköti a kezüket és a kötelező posztokon kívül a Facebook marketingeseik nem nagyon tehetnek mást ki.

A Triumph egy hónapos Facebook jelenlétének elemzése

Röviden:

  • Az oldal: Triumph: https://www.facebook.com/TriumphHU/
  • Vizsgált időszak 2019. október 19. és november 19. közötti időszak
  • Facebook követők száma: 3 millió követőjük van világszerte, a hazai oldal össze van vonva a nemzetközivel. Természetesen a magyar posztokat csak a magyarok látják. Sajnos erre adat nincs, kalkulációm szerint 7-18000 körül lehet a magyar követők száma.
  • Aktív a Facebook oldala?: Aktív 
  • Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen – most éppen az ünnepi őszi/téli kampányuk fut.
  • Közönség aktivizálása, bevonása: Alacsony – nincs közvetlen kommunikáció a követőkkel (nincsenek megszólítva…)
  • Akciók sűrűsége: Nincs, direkt sales-t nem látni
  • Facebook hirdetések: Kevés – 2 futó hirdetés, a hírfolyamra feltett posztokat hirdetik
  • Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: Weboldalra. Végre egy oldal, aki megfelelően használ CTA-t a posztjaiban.
  • ChatbotNincs – Sőt olyan kérdések jönnek fel, amit érdemes leállítani. Erről lent még írok, hogy lehet ezt a hibát elhárítani.
  • Pontszám: 10/6,5 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.)

Organikus Facebook posztok / kampányok

Amit szeretünk marketingesként látni, hogy összefüggő posztok vannak egy-egy Facebook oldalon, vagyis kampányt fel tudunk fedezni például 1-2 hónapos távlatban. Ez azért is jó, mert a vevőkhöz, fogyasztókhoz így biztosan eljut az információ, termékelőny.

Több edukáló poszttal is találkoztam, mindegyiknél volt CTA, vagyis felhívás, ami átnavigálta a vevőket valahová, ami a Triumph-nál a weboldal.

Fontos! Edukáló tartalmakban nem megtanítod kell a terméked gyártására a felhasználókat! Hanem arra edukálod, hogy még jobban ki tudják használni a terméked / szolgáltatásod előnyeit, még jobban kielégítsék az igényüket.

Az alábbi posztban például a melltartóméret “kalkulátorra” navigálták a felhasználókat. (Kattintanak rá az emberek, egy külsős statisztikából látom, érdekli őket).

Most az őszi/téli kampányukra helyezik a hangsúlyt, illetve az ünnep szót használva utalnak egyrészt a karácsonyra, illetve a talán az évzáró bulikra. A karácsony a globális márkáknál egyre képlékenyebb téma. A Starbucks-ot például megtámadták azzal, hogy a Merry Coffee felirat túlságosan utal a keresztény ünnepre. Nehéz ügy! És néha már-már vicces is!

A Triumph él a videó adta előnyökkel, szinte minden második posztjuk videó.

A beágyazásban nem látszik, de van a posztban link, ami az őszi/téli kollekciójukra visz, amit külön kiemelnék, hogy egy jól szerkesztett promóciós oldal, érdemes megnézni.

Chat probléma, automatikus üzenetek beállítása

Amikor egy oldalnál alapbeállítások megmaradnak a chat, messenger résznél (nem chatbot), akkor a FB ezt az automatikus (gyakran ismételt) sablon üzenetet adhatja be, ha valaki ír chaten. Legtöbb cégnél ezek irreleváns dolgok. Ennek megoldása a kép alatt.

Az inbox-ra, vagyis a beérkező üzenetekre kattintva. Az azonnali válaszoknál ilyenkor megjelenik egy új sor, a gyakran ismételt kérdések. Ez nálam nem látszik, odakerülne a piros téglalappal jelzett területre. Nos ott kell leállítani, kikapcsolni.

Hirdetések elemzése

Jelenleg két futó hirdetésük van, ami kevés. Persze tudom offline bolt, de pont most kéne megcélozni a fiatalokat is, amíg el nem megy mellettük egy másik márka.

Eredmények. A hirdetéseknek és az organikus posztoknak köszönhetően a még csak november 4-én élesített ünnepi kampányra már 248-an kattintottak. Ami nagyon jó eredmény. Sőt a november 6-i posztnál van kiemelkedő kattintási szám, látszik az a poszt tetszett az embereknek, sokan meg is osztották (poszt alul).

Minden a tökéletesen illeszkedő alsóneművel kezdődik…🖤 Kerülj ünnepi hangulatba csupa csipke darabjainkkal! Keresd már…

Közzétette: Triumph – 2019. november 6., szerda

10/6,5 pont

Többet kapott, mint a múlt heti Laptopszaki, de még messze van a top Decathlon-tól! Kiaknázatlan témák tömkelege lehetne még a Facebook-jukon. Valószínűleg a márka is megköti a kezüket, hogy mit lehet posztolni, kellene több magyar téma, poszt. Az ünnepi dolgok említése jó, de még jobban bele lehetne menni akár a divatba is. Hiszen, ahogy ők írják, először a melltartódat válaszd ki, utána a többi outfit-et. A melltartóméret kalkulátorra mutató és a kampányra mutató linkek használata nagyon jó döntés. Mindig legyen CTA, felhívás a posztodban (értsd valahová navigáld a felhasználót). CTA lehet link a weboldalra, hírlevél feliratkozás vagy csak buzdítás kommentre…

Hirdetés: Megtanulnád a Facebook marketinget? Többet szeretnél kihozni belőle, vagyis vevőket szerezni onnan? Tanuld meg online a MinnerAkadémia képzéséből! Kattints ide!

Még akarok ilyet

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van

Egy nagy márkától ki szeretne e-maileket kapni, vagy hírlevelet? Képzeld el, hogy a Coca-Cola hírlevelét olvasod hétfőn, vagy a példaként felhozott Legoét. Ezek a...

Az interjún túl: milyen podcast formátumot válassz?

Az elmúlt években a magyar piacon is berobbant a podcast láz, sorra bukkannak fel az új műsorok, egyre színesebb a hazai podcast paletta. A...

Mégsem vagyunk boldogtalanok? – A legkedveltebb márkák – Ügyvédnek nem kell weboldal – Hírszemle

Még mindig nem érzik a hazai cégek a weboldalak jelentőségét? Ha nem is hiszel az online-ban, akkor is van mire figyelned a vevőszerzésben, így...
00:31:42

A Youtube is egy közösségi média oldal?! Youtube marketing – Minner meeting szerda (felvételről)

A Facebook gyengébb elérései után sokan kacsintgatnak más közösségi média oldal iránt is. A Youtube igazán speciális eset, és jó alternatíva is lehet. A...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...