A Triumph Facebook marketingjének elemzése

A női fehérnemű márkát szemeltem ki az új Facebook elemzésünkhöz. Izgalmas téma, sőt úgy érzem, a Triumph oldalából még többet is ki lehetne hozni. Persze ilyenkor az is igaz, hogy a márka megköti a kezüket és a kötelező posztokon kívül a Facebook marketingeseik nem nagyon tehetnek mást ki.

A Triumph egy hónapos Facebook jelenlétének elemzése

Röviden:

  • Az oldal: Triumph: https://www.facebook.com/TriumphHU/
  • Vizsgált időszak 2019. október 19. és november 19. közötti időszak
  • Facebook követők száma: 3 millió követőjük van világszerte, a hazai oldal össze van vonva a nemzetközivel. Természetesen a magyar posztokat csak a magyarok látják. Sajnos erre adat nincs, kalkulációm szerint 7-18000 körül lehet a magyar követők száma.
  • Aktív a Facebook oldala?: Aktív 
  • Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen – most éppen az ünnepi őszi/téli kampányuk fut.
  • Közönség aktivizálása, bevonása: Alacsony – nincs közvetlen kommunikáció a követőkkel (nincsenek megszólítva…)
  • Akciók sűrűsége: Nincs, direkt sales-t nem látni
  • Facebook hirdetések: Kevés – 2 futó hirdetés, a hírfolyamra feltett posztokat hirdetik
  • Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: Weboldalra. Végre egy oldal, aki megfelelően használ CTA-t a posztjaiban.
  • ChatbotNincs – Sőt olyan kérdések jönnek fel, amit érdemes leállítani. Erről lent még írok, hogy lehet ezt a hibát elhárítani.
  • Pontszám: 10/6,5 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.)

Organikus Facebook posztok / kampányok

Amit szeretünk marketingesként látni, hogy összefüggő posztok vannak egy-egy Facebook oldalon, vagyis kampányt fel tudunk fedezni például 1-2 hónapos távlatban. Ez azért is jó, mert a vevőkhöz, fogyasztókhoz így biztosan eljut az információ, termékelőny.

Több edukáló poszttal is találkoztam, mindegyiknél volt CTA, vagyis felhívás, ami átnavigálta a vevőket valahová, ami a Triumph-nál a weboldal.

Fontos! Edukáló tartalmakban nem megtanítod kell a terméked gyártására a felhasználókat! Hanem arra edukálod, hogy még jobban ki tudják használni a terméked / szolgáltatásod előnyeit, még jobban kielégítsék az igényüket.

Az alábbi posztban például a melltartóméret “kalkulátorra” navigálták a felhasználókat. (Kattintanak rá az emberek, egy külsős statisztikából látom, érdekli őket).

Most az őszi/téli kampányukra helyezik a hangsúlyt, illetve az ünnep szót használva utalnak egyrészt a karácsonyra, illetve a talán az évzáró bulikra. A karácsony a globális márkáknál egyre képlékenyebb téma. A Starbucks-ot például megtámadták azzal, hogy a Merry Coffee felirat túlságosan utal a keresztény ünnepre. Nehéz ügy! És néha már-már vicces is!

A Triumph él a videó adta előnyökkel, szinte minden második posztjuk videó.

A beágyazásban nem látszik, de van a posztban link, ami az őszi/téli kollekciójukra visz, amit külön kiemelnék, hogy egy jól szerkesztett promóciós oldal, érdemes megnézni.

Chat probléma, automatikus üzenetek beállítása

Amikor egy oldalnál alapbeállítások megmaradnak a chat, messenger résznél (nem chatbot), akkor a FB ezt az automatikus (gyakran ismételt) sablon üzenetet adhatja be, ha valaki ír chaten. Legtöbb cégnél ezek irreleváns dolgok. Ennek megoldása a kép alatt.

Az inbox-ra, vagyis a beérkező üzenetekre kattintva. Az azonnali válaszoknál ilyenkor megjelenik egy új sor, a gyakran ismételt kérdések. Ez nálam nem látszik, odakerülne a piros téglalappal jelzett területre. Nos ott kell leállítani, kikapcsolni.

Hirdetések elemzése

Jelenleg két futó hirdetésük van, ami kevés. Persze tudom offline bolt, de pont most kéne megcélozni a fiatalokat is, amíg el nem megy mellettük egy másik márka.

Eredmények. A hirdetéseknek és az organikus posztoknak köszönhetően a még csak november 4-én élesített ünnepi kampányra már 248-an kattintottak. Ami nagyon jó eredmény. Sőt a november 6-i posztnál van kiemelkedő kattintási szám, látszik az a poszt tetszett az embereknek, sokan meg is osztották (poszt alul).

Minden a tökéletesen illeszkedő alsóneművel kezdődik…🖤 Kerülj ünnepi hangulatba csupa csipke darabjainkkal! Keresd már…

Közzétette: Triumph – 2019. november 6., szerda

10/6,5 pont

Többet kapott, mint a múlt heti Laptopszaki, de még messze van a top Decathlon-tól! Kiaknázatlan témák tömkelege lehetne még a Facebook-jukon. Valószínűleg a márka is megköti a kezüket, hogy mit lehet posztolni, kellene több magyar téma, poszt. Az ünnepi dolgok említése jó, de még jobban bele lehetne menni akár a divatba is. Hiszen, ahogy ők írják, először a melltartódat válaszd ki, utána a többi outfit-et. A melltartóméret kalkulátorra mutató és a kampányra mutató linkek használata nagyon jó döntés. Mindig legyen CTA, felhívás a posztodban (értsd valahová navigáld a felhasználót). CTA lehet link a weboldalra, hírlevél feliratkozás vagy csak buzdítás kommentre…

Hirdetés: Megtanulnád a Facebook marketinget? Többet szeretnél kihozni belőle, vagyis vevőket szerezni onnan? Tanuld meg online a MinnerAkadémia képzéséből! Kattints ide!

Még akarok ilyet

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!