A Triumph Facebook marketingjének elemzése

Dátum

Megosztás

A női fehérnemű márkát szemeltem ki az új Facebook elemzésünkhöz. Izgalmas téma, sőt úgy érzem, a Triumph oldalából még többet is ki lehetne hozni. Persze ilyenkor az is igaz, hogy a márka megköti a kezüket és a kötelező posztokon kívül a Facebook marketingeseik nem nagyon tehetnek mást ki.

A Triumph egy hónapos Facebook jelenlétének elemzése

Röviden:

  • Az oldal: Triumph: https://www.facebook.com/TriumphHU/
  • Vizsgált időszak 2019. október 19. és november 19. közötti időszak
  • Facebook követők száma: 3 millió követőjük van világszerte, a hazai oldal össze van vonva a nemzetközivel. Természetesen a magyar posztokat csak a magyarok látják. Sajnos erre adat nincs, kalkulációm szerint 7-18000 körül lehet a magyar követők száma.
  • Aktív a Facebook oldala?: Aktív 
  • Felfedezhető kampány rajta (összefüggő posztok): Igen – most éppen az ünnepi őszi/téli kampányuk fut.
  • Közönség aktivizálása, bevonása: Alacsony – nincs közvetlen kommunikáció a követőkkel (nincsenek megszólítva…)
  • Akciók sűrűsége: Nincs, direkt sales-t nem látni
  • Facebook hirdetések: Kevés – 2 futó hirdetés, a hírfolyamra feltett posztokat hirdetik
  • Felhasználók érkeztetése, átnavigálása: Weboldalra. Végre egy oldal, aki megfelelően használ CTA-t a posztjaiban.
  • ChatbotNincs – Sőt olyan kérdések jönnek fel, amit érdemes leállítani. Erről lent még írok, hogy lehet ezt a hibát elhárítani.
  • Pontszám: 10/6,5 pont (Összehasonlításként: egy átlagos hazai cég Facebook marketingje 10/3 szinten van.)

Organikus Facebook posztok / kampányok

Amit szeretünk marketingesként látni, hogy összefüggő posztok vannak egy-egy Facebook oldalon, vagyis kampányt fel tudunk fedezni például 1-2 hónapos távlatban. Ez azért is jó, mert a vevőkhöz, fogyasztókhoz így biztosan eljut az információ, termékelőny.

Több edukáló poszttal is találkoztam, mindegyiknél volt CTA, vagyis felhívás, ami átnavigálta a vevőket valahová, ami a Triumph-nál a weboldal.

Fontos! Edukáló tartalmakban nem megtanítod kell a terméked gyártására a felhasználókat! Hanem arra edukálod, hogy még jobban ki tudják használni a terméked / szolgáltatásod előnyeit, még jobban kielégítsék az igényüket.

Az alábbi posztban például a melltartóméret „kalkulátorra” navigálták a felhasználókat. (Kattintanak rá az emberek, egy külsős statisztikából látom, érdekli őket).

Most az őszi/téli kampányukra helyezik a hangsúlyt, illetve az ünnep szót használva utalnak egyrészt a karácsonyra, illetve a talán az évzáró bulikra. A karácsony a globális márkáknál egyre képlékenyebb téma. A Starbucks-ot például megtámadták azzal, hogy a Merry Coffee felirat túlságosan utal a keresztény ünnepre. Nehéz ügy! És néha már-már vicces is!

A Triumph él a videó adta előnyökkel, szinte minden második posztjuk videó.

A beágyazásban nem látszik, de van a posztban link, ami az őszi/téli kollekciójukra visz, amit külön kiemelnék, hogy egy jól szerkesztett promóciós oldal, érdemes megnézni.

Chat probléma, automatikus üzenetek beállítása

Amikor egy oldalnál alapbeállítások megmaradnak a chat, messenger résznél (nem chatbot), akkor a FB ezt az automatikus (gyakran ismételt) sablon üzenetet adhatja be, ha valaki ír chaten. Legtöbb cégnél ezek irreleváns dolgok. Ennek megoldása a kép alatt.

Az inbox-ra, vagyis a beérkező üzenetekre kattintva. Az azonnali válaszoknál ilyenkor megjelenik egy új sor, a gyakran ismételt kérdések. Ez nálam nem látszik, odakerülne a piros téglalappal jelzett területre. Nos ott kell leállítani, kikapcsolni.

Hirdetések elemzése

Jelenleg két futó hirdetésük van, ami kevés. Persze tudom offline bolt, de pont most kéne megcélozni a fiatalokat is, amíg el nem megy mellettük egy másik márka.

Eredmények. A hirdetéseknek és az organikus posztoknak köszönhetően a még csak november 4-én élesített ünnepi kampányra már 248-an kattintottak. Ami nagyon jó eredmény. Sőt a november 6-i posztnál van kiemelkedő kattintási szám, látszik az a poszt tetszett az embereknek, sokan meg is osztották (poszt alul).

Minden a tökéletesen illeszkedő alsóneművel kezdődik…🖤 Kerülj ünnepi hangulatba csupa csipke darabjainkkal! Keresd már…

Közzétette: Triumph – 2019. november 6., szerda

10/6,5 pont

Többet kapott, mint a múlt heti Laptopszaki, de még messze van a top Decathlon-tól! Kiaknázatlan témák tömkelege lehetne még a Facebook-jukon. Valószínűleg a márka is megköti a kezüket, hogy mit lehet posztolni, kellene több magyar téma, poszt. Az ünnepi dolgok említése jó, de még jobban bele lehetne menni akár a divatba is. Hiszen, ahogy ők írják, először a melltartódat válaszd ki, utána a többi outfit-et. A melltartóméret kalkulátorra mutató és a kampányra mutató linkek használata nagyon jó döntés. Mindig legyen CTA, felhívás a posztodban (értsd valahová navigáld a felhasználót). CTA lehet link a weboldalra, hírlevél feliratkozás vagy csak buzdítás kommentre…

Hirdetés: Megtanulnád a Facebook marketinget? Többet szeretnél kihozni belőle, vagyis vevőket szerezni onnan? Tanuld meg online a MinnerAkadémia képzéséből! Kattints ide!

Még akarok ilyet

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...