Szó szerint zabálják, imádják a befektetők az UBERt. Nem fogod elhinni, hogy mennyi tőkét kapott már a befektetőktől. 21,1 milliárd dollárt! Wow! Az nem kevés, és azért is érdekes, mert emiatt még jobban érdekelhet minket, hogy milyen prezentációval, milyen pitch-el álltak a befektetők elé. Vagy ennyire jó volt az ötletük, hogy minden befektető azonnal nyitotta a bukszáját, vagy talán nem akartak kimaradni? Jelenleg az UBER piaci értéke a CBInsight szerint 68 milliárd dollár, amivel ő a legértékesebb startup a világon. Ha megnézzük az eddig bemutatott pitcheket (linkek a cikk végén), akkor eddig a legjobban a Youtube korai befektetői jártak. Na de nézzük az Ubert!
Az alábbi ábrán azt láthatjátok, hogy mikor mennyi tőkét kapott az Uber. Láthatod, hogy már a 2009-es startjuk utáni évben sikerült meggyőzni egy befektetőt, illetve az utána lévő években folyamatosan tudtak kisebb tőkét bevonni. Kellett is a működés fenntartásához. Majd 2014-ben jött a nagyobb váltás, amikor már milliárd dollár nagyságrendű összegeket is befektettek a cégbe. Pont azt a prezentációt mutatom meg neked, amit akkor prezentáltak a befektetők előtt, miután több milliárd dollárt helyeztek ki a cégek az Uberbe. (Forrás: Crunchbase)
Az UBER ezzel szerzett több milliárd dollárt
Hasonló pitchek:
- Airbnb – Az Airbnb első prezentációja (pitch) az ötletükről – Téged meggyőztek volna?
- Youtube – 3,5 millió dollárt szerzett a befektetőktől a Youtube csapata az első prezentációjukkal. Itt láthatod, hogy mi szerepelt benne
- UBER – Az Uber ezzel a prezentációval szerzett 2014-ben több milliárd dollárt
Fotó: Mark Warner/Flickr
Forrás: Michael Reed/LinkedIn