Balogh Tamás marketing kommunikációs sikerreceptje – Másold le!

Tamás a Lifetilt blogjával és márkájával lett ismert. Tudom azt is, hogy most éppen arra gondolsz, hogy akkor azt a nyers, oda mondogató stílust kellene másolnod. Nem, és ahogy észreveszed a friss kommunikációjában ez már kikopóban van nála is. Néhány óra alatt 180 milliós forgalom, több ezer rendelés, posztjain több ezer lájk, több száz komment. Mi a titka? Ha a bunkóság lenne s sikerrecept, akkor jó sok ember meggazdagodott volna a közösségi médiából. A Minner csapata olyan kommunikáció és marketing mintázatokat keresett Tamás posztjaiban, amit egy kisvállalkozás is hasznosítani tud. Kételkedsz? Elutasítod? Megértem, Tamás megosztó figura. De figyelj csak ide! 0 hirdetési költséggel januárban 200 millió forint fogalma volt. Nagy árrés, bérgyártás, logisztika is kiszervezve (ilogistic, ajánlom), okos vállalkozó vagy, szóval te is tudod legalább egy dolgot el tudsz tőle vinni, másolni. 

Mi még a cikk apropója? 

Az elmúlt hetekben már sokszor felhívtuk a figyelmeteket arra, hogy a régi,

magas elérésekkel működő algoritmusoknak VÉGE.

Tamás erre csak annyit kommentelt:

„Nekem nem!”

És tudod mit? Igaza van. De nem azért, mert kivétel, hanem mert tudatosan épített fel egy rendszert, amit le lehet modellezni!

Azért is dolgozom fel Tamás módszerét, és keresek mintát, mert így szélesebb megoldás palettát tudunk nyújtani számotokra, hogy a változó algoritmusok új időszakára legyen elég megoldásotok. 

A Balogh Tomi mentes megoldás itt: Tegyük tisztába az organikus elérést! Gyatra eredmények. Mit csináljunk?!

És akkor lássuk a Tamásból kivehető mintát, amit szakértőként vizsgáltunk. Fontos! NEM személyes márkaépítésre fogjuk kifuttatni a dolgot. Ezt a módszert bármilyen vállalkozással tudod használni és még megosztónak sem kell lenned.

Lájkból, kommentből milliók

Nézz csak rá Balogh Tamás Facebook oldalára! És persze mondhatod, hogy már régóta csinálja és könnyű ilyen lájkszámokat elérni. De három dologra felhívnám a figyelmed:

  • Ott volt a LifeTilt Facebook oldala, miután eladta Tamás, alig néhány tucat lájk volt posztonként a 128 000-es követőbázissal rendelkező oldalnál (visszavásárolta nemrég Tamás, Tiian -ként elérhető az oldal)
  • Az algoritmusok ma nem kedveznek senkinek. A 900 ezer követővel rendelkező Manna szappan aktív posztolás mellett is alig egy-két tucat interakciót tud felmutatni posztonként. A Lush világmárka az alacsony elérésekre hivatkozva ott is hagyta a Meta platformot (FB, Instagram)
  • Tamás nemcsak lájkokat gyűjt, vagy kommenteket, hanem forgalmat is generál. 

Más is árul fehérjét, a piac telített ő mégis képes újrázni és néhány hónap alatt 400 millió forint fogalmat csinálni. 

Szakmai szemmel is figyeltem Tamás ténykedését, hiszen sokan óva intették attól, hogy MOST belevágjon újra abba, amit már egyszer szépen felskálázott (és eladott, lásd itt). Mondván a piac megváltozott, telített, ma a futottak még influnecereknek is van táplálék-kiegészítő márkájuk.

Elkezdett újra kommunikálni és a vevőköre visszament hozzá, újra kinyitotta a pénztárcáját. Az alábbi képen láthatod, hogy az elmúlt 24 posztja (ami a vállalkozásával kapcsolatos) milyen átlagos interakció számot ért el. 

Tudod mi jutott eszembe? Mintha Zuckerberg személyesen adta volna át neki az algoritmus főkapcsolóját!

Nem költ marketingre! Organikusan több száz millió forint forgalmat ér el havonta. 

Az alábbi képen láthatod, hogy a népszerűséget forintra is váltja. Mintha minden lájk 4000 -6000 forintot érne neki (egy hónapnyi kommunikációt nézve)! 

Hogyan csinálja? Mi az a minta, amit követni tudsz? Ösztönös marketingből sikerrecept

Természetesen Tamást utánozni lehetetlen és nem is Balogh Tamás klónokat akarunk. Olyan mintázatot keresünk, amely jó alapja lehet egy vállalkozás márkájának megújítására, új kommunikációs stílus bevezetésének. Természetesen a főcél, hogy a végén vevőt szerezzünk. 

Ezt a sikerreceptet a Minner belső köre olvashatja és azonnal használni is tudja. 

A cikkben ezeket kapod még

  • Olyan kifejezések, mondatok, amelyek nagyobb aktivitást váltanak ki és nemcsak emelik a márkádat, de kinyitja a pénztárcákat is. 
  • Nem személyes márkaépítéshez kapsz útmutatót, hanem hatásos vevőszerzés kommunikációra.
  • Példákat is látsz különböző szolgáltatásokra, termékekre, hogy még könnyebben adaptálni tudd a sikerreceptet.

Ne feledd! Előfizetőként hozzáférsz a többi hasznos Minner Előny anyaghoz is.

A Minner csapata nagyon rákapcsolt, hogy megoldjuk a közösségi média vevőszerzés problémádat. Ne az algoritmus diktálja a játékot, hanem te.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Van még ehhez hasonló?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!

Kapcsolódó cikkek