Itt a második rész, ami nem volt annyira izgalmas, mint az első. Pontosabban, mintha minden ötletből csak nagyon kis részt láttunk, hallottunk volna. Persze a befektetőknek több ideje volt hallgatni őket, mint nekünk nézőknek. Egy biztos, az RTL Klub sem csak startupokra lő, most már biztos. Mielőtt elemezném az ötleteket néhány meglátás:

Picit fura úgy a zsűriben Fehér Gyula, hogy egyik ötlet sem áll közel hozzá. Jó, persze az előző részben befektetett a nyalókás bizniszbe, de így kicsit fura, hogy mindegyik távol áll tőle. És ez nem is az ő baja, mert a legjobb befektető nem csak a pénzét adja, hanem a szakértelmét, kapcsolatait, ami nála ez főleg az IT terület.

Ami konklúzió még a 2. részből, hogy igenis szárnyaljon a fantáziátok az üzleti modellt illetően. Abban, hogy milyen új piacokat tudtok megfogni, vagy éppen miből lehet még bevétel, miből lehet stabilabb bevétel… Ez a jelenlegi részből nagyon-nagyon hiányzott.

A műsor 2. részét az RTL Klub honlapján vissza tudod nézni. Az alábbi cikk eléggé spoileres lehet, ha még nem láttad.

2. rész ötletei:

Baba-mama egyenruha, divat

  • Az ötlet egy olyan ruhakollekció, ami ugyanolyan fazonú, színű a gyermeknek is, és a szülőnek is. Már 1500 ruhát el is tudott adni a hölgy, 2,5 év alatt 10 millió forint bevétele volt ebből, ami gyermek mellett nagyon jó eredmény.
  • 20 millió forintot kért a befektetőktől 20%-os részesedésért cserébe
  • Egyik befektető sem fektetett bele, fő ok, hogy a befektetők szerint ez kicsiben működik.
  • Minner elemzés: Moldován András azért is kekeckedett a hölggyel, mert a piacon azt látjuk, hogy tényleg nagyon sokszor előfordul, hogy egy kismama első ötlete, hogy gyerekruhákat áruljon. A 15%-os visszatérő vásárló nagyon kevés, de ez annak is betudható, hogy főleg a dizájner vásárokon árul a hölgy. Első lépés tehát az lenne, hogy az online térre is kilépjen. Az ötletben a legzseniálisabb a fotóstúdió ötlet, amit egybekötne a butikjával, ha jól értettem. Ha kicsit kibővítené a célcsoportot, akkor még jobb lehet. Az már a divat szempontjából jó, hogy a nőket célozta meg azonnal. (Érdekesség, hogy a pólónyomtatós cégek azért szokták bedobni a törölközőt, mert főleg férfiakra szabják a ruhákat és a nőkre nem gondolnak – ez csak kitekintés).
    Ami jó irány lehetne számára, hogy kibővített kollekcióval (célcsoporttal) a Hódi Pamela Medoo üzletéhez hasonlóvá bővítse a vállalkozását, vagyis franchise hálózatot. A fotózással egy olyan egyedi üzleti modellje lehetne, amit zseniális.

Baltadobálós hely

  • Az ötlet: Baltadobálós hely. A befektetésük már félév alatt megtérült. Több ezren voltak már náluk, havonta 800 vendégük van. Az egyik ötletgazda a Pániq szoba nemzetközi szabadulószoba tulajdonosa, továbbá több közös cégük is van más-más profillal.
  • 13 millió forintot kérnek a befektetőktől, 50%-ért cserébe. A cél egy külföldi baltás hely nyitása.
  • Egyik befektető sem fektetett az ötletbe. A fő ok azért is, mert a tőke valójában ehhez nem kell. A másik visszatartó ok, hogy a vállalkozók több projektet is párhuzamosan is csinálnak, ami nem előnyös a befektető szempontjából. De jelezték, hogy a két srácba befektetnek, vagyis abba, hogy egyszerre több hasonló vállalkozást is hozzanak létre. Erről később tárgyalnak.
  • Minner elemzés: Egyetértek a befektetőkkel, hogy ez inkább csak divat, mint mondjuk a szabadulószobák. Egy ilyen műsor reklámnak sem jó. Az ötletgazdák célja egyrészt lehetett az is, hogy így a műsorban reklámozzák a helyet, a másik pedig, hogy könnyen bejutottak a befektetőkhöz, mert ők igazán ahhoz értenek, hogy felhúzzanak egy vállalkozást, és ha bejön akkor egy csapatot tegyenek rá. Erre a befektetők is már lecsaptak. Ami érdekesség és jó ötlet volt, hogy egy szponzort is bevontak, méghozzá egy baltamárkát. Wow!

Horgászcsali biznisz

  • Az ötlet egy speciális horgászcsali. Az ötletgazda már 15.000 darabot (vagy csomagot, nem derült ki) eladott a tavalyi évben. A neve a Tuti tiki taki. Az ötletgazda saját maga csinálja. 160 Ft az előállítás önköltsége és 320 Ft-ért tudja tovább adni a boltoknak, a boltokban 520 Ft-ért lehet adni.
  • A befektetőktől 20 millió forintot kért 15%-os részesedésért cserébe
  • Az egyik befektető 5 milliós kölcsönt adott a profit 33%-áért addig, amíg vissza nem tudja fizetni az összeget.
  • Minner elemzés: Ez az ötlet volt a 2. adásban a legjobb. Az üzleti modell volt itt nagyon karcsú, azért sem fogta meg a befektetőket. Ha arról beszélt volna, hogy a termékportfóliót bővíti, vagyis többféle csalit is készítene, akkor lenne igazán potenciál benne és a vállalkozás is sokkal profitábilisabb lenne.

Alkoholos fagyi

  • Az ötlet: alkoholos fagyi, fagyizó.
  • A befektetőktől 50 milliót kérnek, 8%-os részesedésért cserébe, plusz a megtérülésig a profit 50%-át
  • Az egyik befektető 15 millió forinttal beszállt 15%-ért cserébe + egy food truckkal.
  • Minner elemzés: Itt a technológia, amiben ők nagyon élen járnak, vagyis ők tudják jelenleg a legtöbb alkoholt beletenni egy gombóc fagyiba. Az alapötlet, hogy fagyizókat üzemeltetnek nem nagy piaci potenciállal kecsegtet. Helyette nagyobb piaci lehetőség lenne abban, hogy ők alkoholos fagyibeszállítók lennének több másik fagyizóba, vagy esetleg bárba, pubba. Ott már a két összeg is reális lenne.
    A szereplésük jó reklám is volt számukra.

Előző részek elemzése: 

Nem tudsz várni a következő adásig?

Nézd meg a 2018-as Minner Befektetőkereső adásait. 4 rész, 4 órányi anyag, 24 bemutatkozó ötlet (videó lent). Vagy másik, hogy olvasd el a Minner közel 200 vállalkozás ötletét!

Ne csak olvasd, hallgasd is Minnert!
11 érdekes, üzleti, vállalkozásokkal kapcsolatos podcast, hanganyag vár rád! És még bővülni fog! Kattints ide!