A 4. részben minden volt: az ötletéhez görcsösen ragaszkodó startupper, flegma versenyző (ebből kettő is volt), aki okosabbnak hiszi magát a befektetőknél, továbbá jó ötlet, de rossz csapat… Jó volt látni azt, hogyan ne csináld. Nézzük is milyen volt a 4. rész!
A műsor 4. részét az RTL Klub honlapján vissza tudod nézni. Az alábbi cikk eléggé spoileres lehet, ha még nem láttad.
Cápák között 4. rész ötletei
új ingatlankereső portál
- Az ötlet: ingatlankereső, ingatlanportál. Több éve fejlesztik már a weboldalt, több tízmillió forint fejlesztés. Jelenleg nem aktív és senki nem használta még. Az újdonság (ötletgazda szerint), hogy egy algoritmus segíti azt, hogy 10 percen belül bárki képes legyen megtalálni a leendő ingatlanát.
- 40 millió forintot kér 10%-os tulajdonrészért cserébe
- Egyik befektető sem fektetett bele. Ennek oka az is, hogy az ötletgazda okosabbnak gondolta magát a befektetőknél, még olyanoknál is akik egyébként IT területen vannak. Továbbá kifogásolták, hogy még nem lépett a piacra és a felhasználók még nem használták. Ahogy jól rámutatott Fehér Gyula, az innovációjuk nem versenyképes, lassú, ez később is probléma lesz.
- Minner elemzés: a tipikus példa arra, hogy a legtöbb startup, online vállalkozó hol szúrja el. Ha van egy ötleted, minél előbb lépj a piacra. Kellenek a piaci visszajelzések és egy 4 éve fejlesztett rendszer már elavult lehet. Ne várj! Továbbá jó példa, mennyire elvakultak tudunk lenni az ötletünkkel kapcsolatban (igen, beismerem, hogy néha én is). A másik dolog, hogy már nemzetközi piacon is jóval előrébb jár a piac, például a Zillow ingatlan portál.
Kapcsolódó cikkek:
zokni előfizetés
- Az ötlet: előfizetéses zokni rendelős weboldal. A megrendelők havi 1 pár zoknit kapnak havonta. 2190 Ft-ért (futárral együtt). Már van néhány előfizetőjük.
- 12 millió forintot kértek 12%-ért cserébe.
- Egy befektető sem invesztált. Egyrészt túl kevés az összeg, nem kiszámítható az üzleti modell.
- Minner elemzés: előfizetéses webshopnál nagyon fontos a matek. Ahogy a befektetők is rávilágítottak, a szállítási díj magas. És, ami még fontos lehet, hogy túl drága egy zokni, ennél olcsóbban is be lehet szerezni például Törökországból. Jópofa az ötlet, de ennél az ötletnél egyrészt hangsúlyt kell fektetni a számolásra. Maximalizálni a bevételt úgy, hogy kb. 3-4 hónapig maradnak előfizetők az emberek. Továbbá a női célcsoportot megfogni egyéb termékkel.
Kapcsolódó cikk: Előfizetéses webshop / vállalkozás ötletek. Azonnali törzsvásárlóid lesznek!!! Inspirálódj belőlük!
speciális fagyi – feltekert
- Az ötlet: egy olyan speciális fagyi, ami nem gombóc, hanem feltekert verzióban kerül a fogyasztó elé. Már egy üzlete működik, 2 éve. 11 millió éves árbevétele van, 3 millió forint nyereség.
- 50 milliót kért 20%-ért cserébe
- 4 befektető 40 milliót fektetett be 30%-os részesedésért cserébe.
- Minner elemzés: ez a műsor ad a működő cégeknek egy kis marketing löketet. Egyrészt a meglévő vásárlók még lojálisabbak lesznek, továbbá újakat tud bevonzani. Az ötlet még kezdő fázisban van, de pont olyanban, ahol még kisebb a kockázat. Nem véletlen, hogy ráharaptak a befektetők. Az éves árbevételt egy üzlet esetében is meg lehet sokszorozni és csak a hazai piacban több száz millió forgalom van benne, ha ezt a modellt nézzük. És akkor a franchise lehetőségben is van potenciál. Az, hogy 4 befektetőt szerzett, még a tőkénél is többet jelent. Eszméletlen nagy kapcsolati tőkét és tudást kap a pénz mellé.
gyerek jóga, online, könyv
- Az ötlet: gyereknek szánt jóga könyv, online videókkal, termékekkel (plüssök…). Ahogy az ötletgazdák mondták, valójában ez torna. A cél a gyermek fejlesztése.
- 35 milliót kérnek 15%-os részesedésért cserébe.
- Egy befektető szállt be 5 millió forinttal, 20%-os részesedésért + 2 év mentorálással
- Minner elemzés: a megvalósításban lehet potenciál, de az ötletgazdák közül a férfi tag nagyon ellenszenves volt. Ahogy a befektetők rávilágítottak, a gyermekek kitartása egy nagy akadály az ötletnél, de ennek megoldása egy óriási piac megszerzését jelenti. A trendekbe beleillik és érdemes meglovagolni a lehetőséget. Egy nagy probléma van a csapattal, a férfi tagjával nehéz lenne együtt dolgozni, ezért is lépett például vissza Fehér Gyula.
Előző részek elemzése:
- 1. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 1. rész véleményezés, elemzés
- 2. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 2. rész véleményezés, elemzés
- 3. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 3. rész véleményezés, elemzés
- 4. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 4. rész véleményezés, elemzés
- 5. rész- Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 5. rész véleményezés, elemzés
- 6. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 6. rész véleményezés, elemzés
- 7. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 7. rész véleményezés, elemzés
- 8. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 8. rész véleményezés, elemzés
Nem tudsz várni a következő adásig? Vagy szeretnél hasonlót nézni? Befektetőkereső show by Minner
Nézd meg a 2018-as Minner Befektetőkereső adásait. 4 rész, 4 órányi anyag, 24 bemutatkozó ötlet (videó lent). Vagy olvasd el a Minner közel 200 vállalkozás ötletét!