Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 7. rész véleményezés, elemzés

Dátum

Megosztás

Mindenki a világpiacra akar menni? Miért? Naná, hogy nagyobb piac, nagyobb profit. A nemzetközi piacra lépés nem csak a tőkén múlik, nem véletlen, hogy a befektetők máris jobban meggondolják, ha valaki ilyen piacot akar megcélozni. Kevés a jó startup ötlet a műsorban, ami nem gond, hiszen láthatóan a kézzel-fogható projektek is kapnak tőkét. de úgy látom az IT befektetőket nem szolgálja ki a műsor.

A műsor 7. részét az RTL Klub honlapján vissza tudod nézni. Az alábbi cikk eléggé spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését.

Cápák között 7. rész ötletei

futó applikáció

  • Az ötlet: egy applikáció, ami segíti a futókat, hogy milyen ételt/italt vegyenek át az átvevőpontokon futóversenyeknél, illetve felkészülésük során. Az applikáció már készen van, most indult el a piacon.
  • 20%-os részesedést adnak 100 millió forint befektetésért
  • 2 befektető összesen 20 millió forintot fektetett be 20%-os részesedésért
  • Minner elemzés: az ötletgazda azt mondta, hogy a jövőbeni profit miatt fektessenek be a befektetők. Ez mind szép és jó, ezt tudja egy befektető, hogy jövőbeni megtérülésért fektet, nem kell elmagyarázni neki. Soha ne okoskodj a pitch, prezentációd közben! Csakis a cégeddel kapcsolatos dolgokkal foglalkozz.
    Marketingre ne kérj pénzt! Soha ne ezt emeld ki! Ez sajnos általános probléma, hogy erre kérnek a startupok. Holott kiderült már, hogy a startupok többsége nem emiatt bukik el. 
    Ennek a projektnek főleg a partneri kapcsolatokra kell koncentrálnia. Megfelelő tőkemennyiséget kaptak a befektetőktől. Minél előbb növelni a felhasználó bázist és tesztelni, hogy mire van igény, megkérdezni a felhasználókat, tehát üzleti modelleket tesztelni, bevezetni (lean szemlélet, agilis termékfejlesztés).

átalakítható ruha

  • Az ötlet: egy multifunkcionális ruha, ami jó sálnak, szoknyának, felsőnek. Vízálló anyagból készül. 20 990 Ftba kerül a termék, amiből már eladott 2000 darabot 5 év alatt.
  • 380 millió forintot kért 45%-os részesedésért cserébe
  • Senki nem fektetett bele.
  • Minner elemzés: Gyerekkori példa? Barbi? Neee, ilyet ne mondj soha. Most őszintén, ez fontos az ötlet szempontjából.
    Divat! Mindig merülj bele abba a piacba, amibe te benne vagy. A hölgy nem foglalkozik azzal, hogy divatiparban van. Ahhoz, hogy ezt sikerre vigye, tanulmányoznia kell a piacot. Mindig kell fejlesztened a termékeidet, mindig kell termékportfólió. A befektetők igenis értették miről szól a termék. A másolhatóság nagy probléma, ehhez kell valami erős brand elem, üzleti modell, amivel a másolókkal nem törődve piacot lehet építeni (pl. Kék óceán stratégiát alkalmazva). Egyébként milyen érdekes, hogy el tudott adni 2000 darabot. Látható, hogy van igény a termékre, ezzel lehetne mit kezdeni. Egy szemtelen ajánlatot tettem volna a befektetők helyében.
    (Nincs olyan szó, hogy márketing. Nincs, semmilyen nyelven sem mondják így, még hallás után sem).

party app

új grillsütő

  • Az ötlet: egy új grillsütő, ami könnyen összerakható, biztonságos. Már 100-at eladott az ötletgazda
  • 25 millió forintért 15%-ért cserébe
  • Senki nem fektetett a cégbe.
  • Minner elemzés: végre egy újabb kézzel fogható ötlet. A befektetőknek valószínűleg több információjuk volt, mi csak egy részletet láttunk. A projektben a legnagyobb negatív tényező, hogy az ötletgazdának ez egy másodlagos projekt. Befektetőként olyan projektbe fektetsz be, ahol az ötletgazda 1000%-ban ott van. Az eladásokon is látszott ez, ha csak erre koncentrál, többet el tudott volna adni. Neki nem befektető, hanem egy cégtárs kell.

Működőképes vállalkozás ötleteket, üzleti modelleket keresel?

A Minneren 200 vállalkozás ötlet található. Ezeket folyamatosan aktualizálom, frissítem, a piaci trendekhez igazítom. Kattints ide és nézd át őket! Adaptáld őket, gondold tovább az ötleteket, szabd saját magadra!

Előző részek elemzése: 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!