Mindenki a világpiacra akar menni? Miért? Naná, hogy nagyobb piac, nagyobb profit. A nemzetközi piacra lépés nem csak a tőkén múlik, nem véletlen, hogy a befektetők máris jobban meggondolják, ha valaki ilyen piacot akar megcélozni. Kevés a jó startup ötlet a műsorban, ami nem gond, hiszen láthatóan a kézzel-fogható projektek is kapnak tőkét. de úgy látom az IT befektetőket nem szolgálja ki a műsor.
A műsor 7. részét az RTL Klub honlapján vissza tudod nézni. Az alábbi cikk eléggé spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését.
Cápák között 7. rész ötletei
futó applikáció
- Az ötlet: egy applikáció, ami segíti a futókat, hogy milyen ételt/italt vegyenek át az átvevőpontokon futóversenyeknél, illetve felkészülésük során. Az applikáció már készen van, most indult el a piacon.
- 20%-os részesedést adnak 100 millió forint befektetésért
- 2 befektető összesen 20 millió forintot fektetett be 20%-os részesedésért
- Minner elemzés: az ötletgazda azt mondta, hogy a jövőbeni profit miatt fektessenek be a befektetők. Ez mind szép és jó, ezt tudja egy befektető, hogy jövőbeni megtérülésért fektet, nem kell elmagyarázni neki. Soha ne okoskodj a pitch, prezentációd közben! Csakis a cégeddel kapcsolatos dolgokkal foglalkozz.
Marketingre ne kérj pénzt! Soha ne ezt emeld ki! Ez sajnos általános probléma, hogy erre kérnek a startupok. Holott kiderült már, hogy a startupok többsége nem emiatt bukik el.
Ennek a projektnek főleg a partneri kapcsolatokra kell koncentrálnia. Megfelelő tőkemennyiséget kaptak a befektetőktől. Minél előbb növelni a felhasználó bázist és tesztelni, hogy mire van igény, megkérdezni a felhasználókat, tehát üzleti modelleket tesztelni, bevezetni (lean szemlélet, agilis termékfejlesztés).
átalakítható ruha
- Az ötlet: egy multifunkcionális ruha, ami jó sálnak, szoknyának, felsőnek. Vízálló anyagból készül. 20 990 Ftba kerül a termék, amiből már eladott 2000 darabot 5 év alatt.
- 380 millió forintot kért 45%-os részesedésért cserébe
- Senki nem fektetett bele.
- Minner elemzés: Gyerekkori példa? Barbi? Neee, ilyet ne mondj soha. Most őszintén, ez fontos az ötlet szempontjából.
Divat! Mindig merülj bele abba a piacba, amibe te benne vagy. A hölgy nem foglalkozik azzal, hogy divatiparban van. Ahhoz, hogy ezt sikerre vigye, tanulmányoznia kell a piacot. Mindig kell fejlesztened a termékeidet, mindig kell termékportfólió. A befektetők igenis értették miről szól a termék. A másolhatóság nagy probléma, ehhez kell valami erős brand elem, üzleti modell, amivel a másolókkal nem törődve piacot lehet építeni (pl. Kék óceán stratégiát alkalmazva). Egyébként milyen érdekes, hogy el tudott adni 2000 darabot. Látható, hogy van igény a termékre, ezzel lehetne mit kezdeni. Egy szemtelen ajánlatot tettem volna a befektetők helyében.
(Nincs olyan szó, hogy márketing. Nincs, semmilyen nyelven sem mondják így, még hallás után sem).
party app
- Az ötlet: egy partykereső applikáció, party app. Az applikáció készen van, Facebookról húzta be az eseményeket, adataikat eddig, de a FB adatvédelmi botránya után már nem működött ez a funkció, így itt megállt a projekt. Elakadtak.
- 3 millió forint 10%-ért cserébe
- Senki nem fektetett bele.
- Minner elemzés: Party applikáció. Ahogy egy korábbi cikkben írtam már, mindenkinek vannak ilyen ötletei, amik egyszer megfogalmazódtak már benne (party app, szalonkereső, boltkereső…). Vannak olyan problémák, amikre egyszerűen nincsen piac. Nagyrészt, mert kicsi a piac, vagy nem olyan nagy probléma, amire működő üzleti modellt lehet építeni. Nincs olyan, hogy nincs konkurenciád. Ezt jól jegyezd meg, mindig van, ha nincs, ott már nagy baj van.
Kapcsolódó cikkek ehhez az ötlethez:
– Ezeket a startupokat, appokat már életében egyszer mindenki kitalálta. Te melyiket? pl. Partyapp, szalonkereső…
– A Kit Kat nem konkurenciája a Balaton szeletnek. Cikk a konkurenciák beazonosításáról
– Hogyan “indítanék be” egy applikációt, ami havonta több millió forintot hoz?
új grillsütő
- Az ötlet: egy új grillsütő, ami könnyen összerakható, biztonságos. Már 100-at eladott az ötletgazda
- 25 millió forintért 15%-ért cserébe
- Senki nem fektetett a cégbe.
- Minner elemzés: végre egy újabb kézzel fogható ötlet. A befektetőknek valószínűleg több információjuk volt, mi csak egy részletet láttunk. A projektben a legnagyobb negatív tényező, hogy az ötletgazdának ez egy másodlagos projekt. Befektetőként olyan projektbe fektetsz be, ahol az ötletgazda 1000%-ban ott van. Az eladásokon is látszott ez, ha csak erre koncentrál, többet el tudott volna adni. Neki nem befektető, hanem egy cégtárs kell.
Működőképes vállalkozás ötleteket, üzleti modelleket keresel?
A Minneren 200 vállalkozás ötlet található. Ezeket folyamatosan aktualizálom, frissítem, a piaci trendekhez igazítom. Kattints ide és nézd át őket! Adaptáld őket, gondold tovább az ötleteket, szabd saját magadra!
Előző részek elemzése:
- 1. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 1. rész véleményezés, elemzés
- 2. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 2. rész véleményezés, elemzés
- 3. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 3. rész véleményezés, elemzés
- 4. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 4. rész véleményezés, elemzés
- 5. rész- Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 5. rész véleményezés, elemzés
- 6. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 6. rész véleményezés, elemzés
- 7. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 7. rész véleményezés, elemzés
- 8. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 8. rész véleményezés, elemzés