Miért, vagyis inkább min buknak el a startupok? Itt egy lista a leggyakrabban előforduló okokról

A CB Insights 100 startup bukását vizsgálta meg, hogy vajon mi is okozta elő a kudarcukat. Érdekes, mert máris jó támpontot ad, hogy mire figyeljünk a startupunk, vállalkozásunk működtetése, építése közben. A kutatások és a tapasztalatok egyébként azt mutatják, hogy legtöbbször az alkalmazkodó képesség előny lehet egy startup csapat esetében. Tudtad, hogy a legtöbb kezdő vállalkozás (itt főleg startupokra értem) nem azzal az ötlettel fut be, amivel először elindult? Ez annak is betudható, hogy ugye a piacra lépve még jobban érzékelik, mire is van igény. Továbbá fontos a bukás is, mivel ez is hozzájárul a még sikeresebb vállalkozások indításához.

Nézzük is mi okozza legtöbbször egy startup bukását (ábra lent):

  1. A piacnak nem kellett a termék, nem találtak megfelelő piacot. Ez felfogható annak is, hogy az ötlet maga rossz volt, rossz a célcsoport választás, a megvalósítás… A kedvencem az, hogy a legtöbb niche piac pont azért niche, mert lehet, hogy nem éri meg vele foglalkozni, nincs benne üzleti potenciál. Tehát néha lehet, hogy van egy korszakalkotó ötleted, és lehet, hogy újító is lennél, de valójában pont azért nincs még azon a piacon senki, vagy olyan termékkel, mert nem kell senkinek. A konkurencia jelenléte igenis előnyös, egyrészt mutatja, hogy a piacon van az adott termékre/szolgáltatásra kereslet, vagy éppen van felvevő piac.
  2. Elfogyott a pénz. Nagyon sok startup tőkebevonásokkal tudja csak fenntartani a fejlesztéseket, vagy piacra lépési időt. És sajnos nem minden esetben sikerül elérni, hogy legyen annyi bevétel, hogy fenntartsa magát a céget. Tudtad, hogy a Tesla is majdnem csődbe ment, és a Daimler mentette meg? 50 millió dollárt adott a Tesla-nak a cég 9,1%-áért.
  3. Nem volt megfelelő a csapat: Azt szokták mondani, hogy a befektetők nem az ötletbe, hanem a csapatba fektetnek. Nem véletlen tehát, hogy ott van a dobogón ez az ok is.

A lista további helyeit is érdemes megnézni. Milyen érdekes, hogy a rossz marketing csak a 8. helyen szerepel. Kép alatt folytatom!

 

Ez a téma nagyon érdekes. Már startup bukásokról is volt szó a Minneren, sőt van ilyen cikksorozat is. Érdemes beleolvasnod. Össze is gyűjtöttem azokat a cikkeket, melyeket érdemes elolvasnod:

 

Forrás: Forbes, Foundr
Fotó: Steven Zwerink/Flickr

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később