Miért, vagyis inkább min buknak el a startupok? Itt egy lista a leggyakrabban előforduló okokról

A CB Insights 100 startup bukását vizsgálta meg, hogy vajon mi is okozta elő a kudarcukat. Érdekes, mert máris jó támpontot ad, hogy mire figyeljünk a startupunk, vállalkozásunk működtetése, építése közben. A kutatások és a tapasztalatok egyébként azt mutatják, hogy legtöbbször az alkalmazkodó képesség előny lehet egy startup csapat esetében. Tudtad, hogy a legtöbb kezdő vállalkozás (itt főleg startupokra értem) nem azzal az ötlettel fut be, amivel először elindult? Ez annak is betudható, hogy ugye a piacra lépve még jobban érzékelik, mire is van igény. Továbbá fontos a bukás is, mivel ez is hozzájárul a még sikeresebb vállalkozások indításához.

Nézzük is mi okozza legtöbbször egy startup bukását (ábra lent):

  1. A piacnak nem kellett a termék, nem találtak megfelelő piacot. Ez felfogható annak is, hogy az ötlet maga rossz volt, rossz a célcsoport választás, a megvalósítás… A kedvencem az, hogy a legtöbb niche piac pont azért niche, mert lehet, hogy nem éri meg vele foglalkozni, nincs benne üzleti potenciál. Tehát néha lehet, hogy van egy korszakalkotó ötleted, és lehet, hogy újító is lennél, de valójában pont azért nincs még azon a piacon senki, vagy olyan termékkel, mert nem kell senkinek. A konkurencia jelenléte igenis előnyös, egyrészt mutatja, hogy a piacon van az adott termékre/szolgáltatásra kereslet, vagy éppen van felvevő piac.
  2. Elfogyott a pénz. Nagyon sok startup tőkebevonásokkal tudja csak fenntartani a fejlesztéseket, vagy piacra lépési időt. És sajnos nem minden esetben sikerül elérni, hogy legyen annyi bevétel, hogy fenntartsa magát a céget. Tudtad, hogy a Tesla is majdnem csődbe ment, és a Daimler mentette meg? 50 millió dollárt adott a Tesla-nak a cég 9,1%-áért.
  3. Nem volt megfelelő a csapat: Azt szokták mondani, hogy a befektetők nem az ötletbe, hanem a csapatba fektetnek. Nem véletlen tehát, hogy ott van a dobogón ez az ok is.

A lista további helyeit is érdemes megnézni. Milyen érdekes, hogy a rossz marketing csak a 8. helyen szerepel. Kép alatt folytatom!

 

Ez a téma nagyon érdekes. Már startup bukásokról is volt szó a Minneren, sőt van ilyen cikksorozat is. Érdemes beleolvasnod. Össze is gyűjtöttem azokat a cikkeket, melyeket érdemes elolvasnod:

 

Forrás: Forbes, Foundr
Fotó: Steven Zwerink/Flickr

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!