Az ötlet semmi? Igen, ez most is kiderült. Sőt tudod még mi? Az, hogy a befektetők nem az ötletbe, hanem beléd, vagyis az emberbe fektetnek. Ez tudod miért van így? Mert a legtöbbször egy kezdő vállalkozás nem azzal lesz sikeres, amivel elindult. Ezért fontos, hogy ne csak ötleted legyen, de legyen mögé tudásod. Utóbbiban az a jó, hogy tudsz rajta változtatni, fejlődni. Olvass könyveket, tanulj online, növeld a skilljeid (tudásod), továbbá építsd a kapcsolati hálódat, mert az is hatással van ezekre is!

A műsor 6. részét az RTL Klub honlapján vissza tudod nézni. Az alábbi cikk eléggé spoileres lehet, ha még nem láttad.

Cápák között 6. rész ötletei

SportIn Card – saját testsúlyos edzéses kártyajáték

gulyásbomba – street food étel

  • Az ötlet, hogy egy hotdog kiflibe pörköltet töltenek, amit utcán árulnak, vagyis street food étel
  • 20 millió forintot szeretne kapni 10%-ost részesedésért cserébe
  • 20 milliót fektettek be (két befektető) 49%-os részesedésért cserébe.
  • Minner elemzés: Egy új street food felfuttatása nagyon nehéz. Lásd Kolbice esete. Időnként eszik az ember, de nincs bent a havi, heti rutinjában, szokásában az embernek. Abba a hamburger, pizza és a gyros van, amelyek már több évtizede jelen vannak, ezekre van kiszámítható piaci igény. Ez egy speciális hot dog, bárhogy is nézzük, tehát nem új street food, de a piacon nehéz dolga lesz. A turistákra lehet hagyatkozni, de akkor drágábban kell adni. Ilyen árban csak úgy tudja kigazdálkodni az átlag magyar fogyasztóknál a profitot, ha folyamatosan foglalkozik azzal, hogy visszatérjenek az emberek, de az nagy marketing költséget jelent.
    A Kolbice-nál például egy franchise tagnak csak akkor éri meg, ha fesztiváloznak is, egyébként nem.

hamikabi

  • Az ötlet: Egy olyan nagy előke, vagyis inkább takaró, amit a gyerekre téve megakadályozza, hogy összekenje saját magát étellel. Továbbá még kapcsolódó baba termékek.
  • 9 millió forintot kért 20%-ért cserébe
  • 10 millió forintot adtak a befektetők összesen 30%-ért cserébe
  • Minner elemzés: Nem az ötletbe fektettek, hanem a hölgybe. Ezt érdemes megjegyeznetek! Maga az ötlet és a kapcsolódó termékek nem voltak akkora durranások, hanem a hölgyben láttak fantáziát.

biztonsági szemüveg, napszemüveg motorosoknak, kerékpározóknak

  • Az ötlet: Egy már elkészült termék, törhetetlen lencse, hajlítható szemüvegkeret, cserélhető szárakkal. A célcsoport főleg motorosok.
  • 250 millió forintot kértek 25%-ért cserébe
  • Senki nem fektetett beléjük.
  • Minner elemzés: Sajnos csak a 40-60 perces beszélgetésük csak egy részét, vágott anyagot látunk a TV-be, így lehet valami még, ami miatt ennyire elzárkóztak a befektetők. Mert lehetett volna ezt még gyúrni, addig alkudni, hogy közös megegyezés legyen.

Előző részek elemzése: 

Nem tudsz várni a következő adásig? Vagy szeretnél hasonló nézni? Befektetőkereső show by Minner

Nézd meg a 2018-as Minner Befektetőkereső adásait. 4 rész, 4 órányi anyag, 24 bemutatkozó ötlet (videó lent). Vagy másik, hogy olvasd el a Minner közel 200 vállalkozás ötletét!

Több száz millió a tét! Befektető kereső show döntő. Június 21. Ez nem egy unalmas üzleti rendezvény! Kattints ide!