Már tudjuk miért utálja egy generáció a TV-t, egyrészt nagy csúszással indult a harmadik rész, másrészt az a sok reklám… A legújabb epizód jó volt arra is, hogy lássuk néha mennyire elvetemült ötleteket tudnak kitalálni az emberek, bár az is igaz, néha ezekből lesznek olyanok, mint mondjuk az Uber. Továbbá láthatjuk, hogy a tőke maga nem elég, hanem a befektető oldalról az ún. okos tőke is fontos.
A műsor 3. részét az RTL Klub honlapján vissza tudod nézni. Az alábbi cikk eléggé spoileres lehet, ha még nem láttad.
Cápák között 3. rész ötletei
Az új generációs, szerencsejátékkal ötvözött webáruház, applikáció
- Az ötlet: egy olyan már kész applikáció, amiben a vásárlók közösen dobják össze a termékre az árat, mindenki azonos összeget tesz bele és a végén sorsolással dől el, hogy ki kapja. 120 millió forintból már lefejlesztették az applikációt.
Tehát nincs garancia rá, hogy tudsz is vásárolni azért, mert egy picit beletettél vásárlóként. - 4 millió dollárt kért, vagyis több mint 1 milliárd forintot a befektetőktől, cserébe 5 %-ot kért.
- Senki nem adott bele pénzt, főleg azért sem, mert közel áll a szerencsejátékhoz.
- Minner elemzése: soha ne indíts el egy applikációt 120 millióból! Láttam már nem egy ilyet elbukni, de még 10 millió forintosat is. Egy kezdetleges, béta verziót már dobj ki a piacra, amikor a legkorábban csak tudsz, ami már meg kell, hogy legyen max 1,5 millió forintból, de lehet más módon is tesztelni.
Az ötlet hasonló a nem is olyan régen hazánkat is elárasztott kredit alapú bid akciós oldalakhoz. És itt nem a Vaterára gondolok. Hanem krediteket, vagy bideket lehetett vásárolni, amit hasonló módon lehetett elkölteni, mint a fenti példában. Az ötlet tehát nem új, és a piac már ezeket kilökte magából. Nem kellett senkinek.
Applikáció fejlesztésről, piacra bevezetésről írtam korábban egy cikket, nézd meg!: Hogyan “indítanék be” egy applikációt, ami havonta több millió forintot hoz?
Tipton – bakelit lemezekből készít szemüvegkereteket
- Az ötlet, vállalkozás: már meglévő vállalkozásról beszélünk. Bakelit lemezekből készítenek szemüvegeket. Továbbá sztárok is vannak a vevőik között. Éves 280 millió forgalma van már, 7% a profitja a bevételből.
- A befektetőktől 105 millió forintot kért 20%-os részesedésért cserébe. A cél külföldi üzletek nyitása. Első körben ő kereskedő cég indulására szerette volna kérni a pénzt, de a befektetők magába a Tiptonba akartak fektetni.
- Több befektető is ajánlatot adott, de a végén csak egy ajánlatot fogadott el. 60 millió forintot a Tipton cég 25%-áért.
- Minner elemzés: már egy erős márka, működő és profitot hozó vállalkozás, így nem véletlen, hogy a befektetők lecsaptak rá. A vállalkozás tulajdonosán, Zakariáson látszott, hogy tudja, nem csak a pénz számít, és rákérdezett az okos tőkére.
Átnéztem a weboldalát, termékeket és amit látok, hogy ilyen egyedi terméknél érdemes több limitált kollekcióval is kijönni. Ezt már a ruhaipar le is tesztelte, hogy most nagyon jól működik. Például a sneaker cipőknél. Ezzel csökkenteni tudják a marketing költséget és növelni az egy szemüvegre eső profitot.
Okos tőke miért kell egy vállalkozásnak? Itt olvashatsz róla: A pénzen kívül okos tőkét is kértek a befektetőkereső résztvevői – Mi az okos tőke
süketek, nagyot hallók jeltolmács készüléke
- Az ötlet: egy találmányt mutatott be egy 18 éves középiskolás. A jelnyelvet lefordítja és hangot ad ki a készülék. Még csak prototípus készült el.
- A befektetőktől 20 millió forintot kért az ötlet 15%-áért.
- Az egyik befektető mentorprogramban való részvételt ajánlott fel, de nem kért érte részesedést.
- Minner elemzés: ez egy találmány, ami azt jelenti, hogy nem befektetőt, hanem egy olyan céget kell keresni, aki egy az egyben megveszi a találmányt. A befektetők azért is hátráltak ki, mert ezt még szabadalmaztatni kell, ami nem kevés pénz lesz.
És ahogy a befektetőktől hallottuk, igen ő egy feltaláló, nem szabad, hogy leragadjon ennél az ötletnél, új dolgokat kell feltalálnia.
Előző részek elemzése:
- 1. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 1. rész véleményezés, elemzés
- 2. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 2. rész véleményezés, elemzés
- 3. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 3. rész véleményezés, elemzés
- 4. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 4. rész véleményezés, elemzés
- 5. rész- Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 5. rész véleményezés, elemzés
- 6. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 6. rész véleményezés, elemzés
- 7. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 7. rész véleményezés, elemzés
- 8. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 8. rész véleményezés, elemzés
Nem tudsz várni a következő adásig? Vagy szeretnél hasonlót nézni? Befektetőkereső show by Minner
Nézd meg a 2018-as Minner Befektetőkereső adásait. 4 rész, 4 órányi anyag, 24 bemutatkozó ötlet (videó lent). Vagy olvasd el a Minner közel 200 vállalkozás ötletét!