Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 6. rész véleményezés, elemzés

Dátum

Megosztás

Felhívás: 4 millió forint értékű marketing-kommunikációs támogatást nyerhetsz a KOLLAB pályázaton. Részletek ide kattintva! (Tipp: Töltsd le a kollab kézikönyvet)

Az ötlet semmi? Igen, ez most is kiderült. Sőt tudod még mi? Az, hogy a befektetők nem az ötletbe, hanem beléd, vagyis az emberbe fektetnek. Ez tudod miért van így? Mert a legtöbbször egy kezdő vállalkozás nem azzal lesz sikeres, amivel elindult. Ezért fontos, hogy ne csak ötleted legyen, de legyen mögötte tudásod. Utóbbiban az a jó, hogy tudsz rajta változtatni, tudsz fejlődni. Olvass könyveket, tanulj online, növeld a skilljeid (tudásod), továbbá építsd a kapcsolati hálódat, mert az is hatással van ezekre is!

A műsor 6. részét az RTL Klub honlapján vissza tudod nézni. Az alábbi cikk eléggé spoileres lehet, ha még nem láttad.

Cápák között 6. rész ötletei

SportIn Card – saját testsúlyos edzéshez kártyajáték

gulyásbomba – street food étel

  • Az ötlet, hogy egy hotdog kiflibe pörköltet töltenek, amit utcán árulnak, vagyis street food étel
  • 20 millió forintot szeretne kapni 10%-ost részesedésért cserébe
  • 20 milliót fektettek be (két befektető) 49%-os részesedésért cserébe.
  • Minner elemzés: egy új street food felfuttatása nagyon nehéz. Lásd Kolbice esete. Időnként eszik az ember, de nincs bent a havi, heti rutinjában, szokásában az embernek. Abban a hamburger, pizza és a gyros van, amelyek már több évtizede jelen vannak, ezekre van kiszámítható piaci igény. Ez egy speciális hot dog, bárhogy is nézzük, tehát nem új street food, de a piacon nehéz dolga lesz. A turistákra lehet hagyatkozni, de akkor drágábban kell adni. Ilyen árban csak úgy tudja kigazdálkodni az átlag magyar fogyasztóknál a profitot, ha folyamatosan foglalkozik azzal, hogy visszatérjenek az emberek, de az nagy marketing költséget jelent.
    A Kolbice-nál például egy franchise tagnak csak akkor éri meg, ha fesztiváloznak is, egyébként nem.

hamikabi

  • Az ötlet: egy olyan nagy előke, vagyis inkább takaró, amit ha a gyerekre teszünk, megakadályozza, hogy összekenje saját magát étellel. Továbbá még kapcsolódó baba termékek.
  • 9 millió forintot kért 20%-ért cserébe
  • 10 millió forintot adtak a befektetők összesen 30%-ért cserébe
  • Minner elemzés: nem az ötletbe fektettek, hanem a hölgybe. Ezt érdemes megjegyeznetek! Maga az ötlet és a kapcsolódó termékek nem voltak akkora durranások, hanem a hölgyben láttak fantáziát.

biztonsági szemüveg, napszemüveg motorosoknak, kerékpározóknak

  • Az ötlet: Egy már elkészült termék, törhetetlen lencse, hajlítható szemüvegkeret, cserélhető szárakkal. A célcsoport főleg motorosok.
  • 250 millió forintot kértek 25%-ért cserébe
  • Senki nem fektetett beléjük.
  • Minner elemzés: sajnos csak a 40-60 perces beszélgetésük egy részét, vágott anyagot látunk a TV-ben, így lehet valami még, ami miatt ennyire elzárkóztak a befektetők. Mert lehetett volna ezt még gyúrni, addig alkudni, hogy közös megegyezés legyen.

Előző részek elemzése: 

Nem tudsz várni a következő adásig? Vagy szeretnél hasonlót nézni? Befektetőkereső show by Minner

Nézd meg a 2018-as Minner Befektetőkereső adásait. 4 rész, 4 órányi anyag, 24 bemutatkozó ötlet (videó lent). Vagy olvasd el a Minner közel 200 vállalkozás ötletét!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!