Az ötlet semmi? Igen, ez most is kiderült. Sőt tudod még mi? Az, hogy a befektetők nem az ötletbe, hanem beléd, vagyis az emberbe fektetnek. Ez tudod miért van így? Mert a legtöbbször egy kezdő vállalkozás nem azzal lesz sikeres, amivel elindult. Ezért fontos, hogy ne csak ötleted legyen, de legyen mögötte tudásod. Utóbbiban az a jó, hogy tudsz rajta változtatni, tudsz fejlődni. Olvass könyveket, tanulj online, növeld a skilljeid (tudásod), továbbá építsd a kapcsolati hálódat, mert az is hatással van ezekre is!
A műsor 6. részét az RTL Klub honlapján vissza tudod nézni. Az alábbi cikk eléggé spoileres lehet, ha még nem láttad.
Cápák között 6. rész ötletei
SportIn Card – saját testsúlyos edzéshez kártyajáték
- Az ötlet egy olyan kártyajáték, ahol saját testsúlyos edzéshez kapsz instrukciókat. Eddig több száz kártyát adtak el.
- 12 millió forintot kértek 10%-ért cserébe
- Senki sem fektetett az ötletbe
- Minner elemzés: a társasjátékhoz sok köze nincs az ötletnek. Ez így kevés, nincs mögötte üzleti modell. Talán amire tovább lehetne vinni, az valamilyen segédlet edzőknek, de ez még mindig kevés így. Az applikáció ötlet nem rossz, de nehéz lenne mérni, felvinni az adatokat.
Ha már társasjáték, akkor ezeket olvasd el:
gulyásbomba – street food étel
- Az ötlet, hogy egy hotdog kiflibe pörköltet töltenek, amit utcán árulnak, vagyis street food étel
- 20 millió forintot szeretne kapni 10%-ost részesedésért cserébe
- 20 milliót fektettek be (két befektető) 49%-os részesedésért cserébe.
- Minner elemzés: egy új street food felfuttatása nagyon nehéz. Lásd Kolbice esete. Időnként eszik az ember, de nincs bent a havi, heti rutinjában, szokásában az embernek. Abban a hamburger, pizza és a gyros van, amelyek már több évtizede jelen vannak, ezekre van kiszámítható piaci igény. Ez egy speciális hot dog, bárhogy is nézzük, tehát nem új street food, de a piacon nehéz dolga lesz. A turistákra lehet hagyatkozni, de akkor drágábban kell adni. Ilyen árban csak úgy tudja kigazdálkodni az átlag magyar fogyasztóknál a profitot, ha folyamatosan foglalkozik azzal, hogy visszatérjenek az emberek, de az nagy marketing költséget jelent.
A Kolbice-nál például egy franchise tagnak csak akkor éri meg, ha fesztiváloznak is, egyébként nem.
hamikabi
- Az ötlet: egy olyan nagy előke, vagyis inkább takaró, amit ha a gyerekre teszünk, megakadályozza, hogy összekenje saját magát étellel. Továbbá még kapcsolódó baba termékek.
- 9 millió forintot kért 20%-ért cserébe
- 10 millió forintot adtak a befektetők összesen 30%-ért cserébe
- Minner elemzés: nem az ötletbe fektettek, hanem a hölgybe. Ezt érdemes megjegyeznetek! Maga az ötlet és a kapcsolódó termékek nem voltak akkora durranások, hanem a hölgyben láttak fantáziát.
biztonsági szemüveg, napszemüveg motorosoknak, kerékpározóknak
- Az ötlet: Egy már elkészült termék, törhetetlen lencse, hajlítható szemüvegkeret, cserélhető szárakkal. A célcsoport főleg motorosok.
- 250 millió forintot kértek 25%-ért cserébe
- Senki nem fektetett beléjük.
- Minner elemzés: sajnos csak a 40-60 perces beszélgetésük egy részét, vágott anyagot látunk a TV-ben, így lehet valami még, ami miatt ennyire elzárkóztak a befektetők. Mert lehetett volna ezt még gyúrni, addig alkudni, hogy közös megegyezés legyen.
Előző részek elemzése:
- 1. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 1. rész véleményezés, elemzés
- 2. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 2. rész véleményezés, elemzés
- 3. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 3. rész véleményezés, elemzés
- 4. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 4. rész véleményezés, elemzés
- 5. rész- Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 5. rész véleményezés, elemzés
- 6. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 6. rész véleményezés, elemzés
- 7. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 7. rész véleményezés, elemzés
- 8. rész – Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 8. rész véleményezés, elemzés
Nem tudsz várni a következő adásig? Vagy szeretnél hasonlót nézni? Befektetőkereső show by Minner
Nézd meg a 2018-as Minner Befektetőkereső adásait. 4 rész, 4 órányi anyag, 24 bemutatkozó ötlet (videó lent). Vagy olvasd el a Minner közel 200 vállalkozás ötletét!