Több mint 11 éve üzemeltetek egy médiaoldalt, több száz kampányt vezényeltem le, sőt saját média megjelenéseket is vettem már. Mondhatni láttam, megtapasztaltam sok mindent ezen a piacon, így igazán érdemes lesz figyelned erre a cikkre. Sőt igazi média trükköket is el fogok árulni, amivel még jobb eredményre teszel szert az ilyen megjelenésekkel. Fontos! Ez főként online média megjelenéssel, szponzorált cikkekről, PR anyagokról fog szólni (tehát TV nem szerepel most ebben). Ez egészen biztosan hiányzott eddig a marketing repertoárodból, rengeteg piacra beilleszthető kezdve a webshopoktól a B2B piaci szereplőkig (pl. fuvarozás, webfejlesztő…).
A Minner Cégfejlesztési cikksorozatában vagy most! A sorozat célja, hogy megértsd és megvalósítsd a kiválasztott cégfejlesztési ötleteket. Ehhez részletes útmutatót kapsz a cikkekben. Mi a 100% gyakorlatban hiszünk! A Minner vállalkozásfejlesztési ötletei egy-egy fontos cégterületre összpontosítanak, és kézzelfogható megoldásokat kínálnak. Nézz vissza gyakran, mert folyamatosan újabb és újabb ötletekkel (és megvalósítási lépésekkel) rukkolunk elő! Az ötletek külön kategóriát is kaptak a főmenüben.
24. Cégfejlesztési ötlet: Médiamegjelenés, PR
Ha éppen csak fent vagy a vízen a marketingedben, akkor ez az ötlet nem neked való. Akkor még menj vissza a marketing tervhez! Ez már inkább ún. awareness kampány, branding, PR kategóriába fog tartozni, amiről most fogok írni. A célunk, hogy pozícionáljuk a márkánkat, hogy a fejekben feljebb lévő polcra tegyenek minket, vagy lehet oda, ahol egyébként is lennénk. Csak utóbbi esetben ez még nem látszik. A cél, hogy egy éven belül 4-10 médiamegjelenést tudatosan véghezvigyünk és kihasználjuk az ebből fakadó marketing előnyöket (értsd jól használd a marketingben, és nem önmagában).
Lesz ebből eladás?
- PR megjelenésnél, sajtóközleménynél a legtöbb esetben nem lesz azonnali vásárló.
- Szponzorált cikk, natív megjelenés esetében lehet sales fókuszú kampányt készíteni. Ilyen megjelenések vannak nálunk főként a minner.hu -n, például a PizzaHut franchise-nál több száz érdeklődő érkezett franchise üzlet nyitására, pedig leírtuk azt, hogy 50-100 millió forint a beruházás költsége. Így tudsz Magyarországon egy nagy márkához csatlakozva franchise éttermet nyitni
Saját és ügyfél médiamegjelenésre példák
Lássuk csak, hogy például a Minner hogyan jelent meg, akár ingyen akár fizetős formában más média oldalon (mi is használjuk azt, amit neked mondunk):
- VG.hu – TikTok marketing szakértői státuszunk emelése (vettük a megjelenést): A TikTok jó oldala? Többen akarnak kamionozni! Paradigmaváltás
- Pénzcentrum – szintén a TikTok marketing szakértői státuszról szólt (ingyen lehozták, elküldtük sajtóközelményként) : Elképesztő fizetéssel toboroznak magyar melósokat a TikTok-on: ez lehet a jövő slágerállása?
- Kreativ.hu – szakmának szóltunk, meghívtuk őket egy eseményre, szintén tiktok téma: Hogyan ne legyél ciki a márkáddal a TikTokon?
- MMOnline – Márkanévgenerátor, AI kampányunk része volt ez (ingyen megjelenés, sajtóközlemény): Meglepően találó szavakat alkotott a márkanév-generátor
Bejöttek nekünk a fenti megjelenések? Igen, mert része volt egy marketing stratégiának.
Na, de a Minner is egy média oldal! Nálunk jelennek meg szponzorált cikkek, sőt még sajtóközlemények is!
- Ha jó a sajtóanyagod, bekerülsz INGYEN akár hozzánk, akár más médiaoldalra! Mi azért módosítani szoktuk az anyagokat, itt egy példa:.Jysk cikk: A magyar lakosság többsége rosszul alszik vagy nehezen ébred fel
- Samsung sajtóanyag, jó volt, kikerült: Kik Európa innovátorai? (ingyen) – szabadalmi toplista
- A Minneren megjelenő szponzorált cikkeket ide kattintva mind eléred.
Azért néhányat kiemelnék: - Szakmai cikk, száraz is, de extrém nagy nézettsége van, direkt sales anyag (fizetett): CRM váltás fájdalom és nagyobb kiadás nélkül, költséghatékonyan
- Ún. natív cikk, olyan szerkesztői tartalom, ami önmagában is megállná a helyét. Itt a GLS reklámozott: Kampányötlet e-kereskedőknek: Csomagautomata kampány
- Az iLogistic éves szponzori megjelenést vett nálunk 2 éven keresztül. Ehhez hasonló tartalmak jelentek meg (sales fókusz volt, de lényegében márkaépítő kampány volt):
- Everigo kampányából kiemelnék egy cikket: Elhúzott Románia az e-kereskedelemben is? Adjunk el nekik!
A cikk további részét előfizetőink olvashatják, ahogy a többi Cégfejlesztési ötlet esetében is. Az elzárt részben a megvalósításhoz kapsz útmutatót, tippeket, ötleteket.
Hogy szeretnéd megvalósítani ezt a Cégfejlesztési ötletet?
Felveszed a Minnert tanácsadóként, hogy közvetlen szakmai segítséget kapj. Az üzleti tanácsadás díja 119 000 Ft. Részletek a Tanácsadás gombra kattintva
Önkiszolgáló módban a leírás alapján csatlakozva a Minner Előny előfizetéshez.
Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáféréssel a Cégfejlesztési ötletekhez, letölthető útmutatókhoz és további szakmai anyagokhoz.
A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz!
(Itt a FB, Google login is)
Kapcsolódó cégfejlesztési ötletek
- Cégfejlesztési ötlet 13.: Facebook hirdetés, amelyre egy fél ház árát is rátennéd!
- Cégfejlesztési ötlet 10.: Marketing terv készítés. Marketing stratégia, kommunikációs terv
- Cégfejlesztési ötlet 8.: E-mail marketinggel növelni az ügyfélélményt és a forgalmat
Fotó: Canva