Csináljunk egy marketing kampányt az alkalmazottakra, ismerősökre építve!

Mikor ezeket a sorokat írom, szinte megzaboláznak a következő statisztikák és maga az ötlet, hogy mi mindent nem próbáltunk még a marketingben. Tudod, ahogy most a Coca-Cola legújabb kampányában Hide The Pain Harold (Arató András) mondja:

Az ötlet: alkalmazottakra, ismerősökre épülő marketing hack, kampány

Az ismerősöket azért írom, mert vannak olyan olvasóim, akik értelemszerűen nem rendelkeznek több tucat, vagy több száz munkavállalóval, tehát nekik jó ötlet lehet 5-10 ismerőst bevonni. Na, de a munkatársak, alkalmazottak bevonása első olvasatra nehéznek tűnhet.
Úgy gondolod, hogy nem mennének bele? Nem szeretnék reklámozni a céget? Egyrészt okosan kell csinálni, hogy ne tűnjön reklámnak, másrészt tedd fel magadban a kérdést, hogy: miért nem mennek bele? Ha szeretnek nálad dolgozni, belemennek, ha még nem szeretnek nálad, hát tegyél érte!

Egyébként, pont ezzel érheted el, hogy szeressenek nálad dolgozni! Tudod, adj bizalmat a munkatársaidnak (alkalmazottaknak) és szárnyalni fognak!

Ez kihagyhatatlan! Ezeket a statisztikákat nézd!

Nap mint nap kutatok különböző témában és előszeretettel mentem a statisztikákat. Mikor ezeket átnéztem, akkor jött az ötlet, hogy ezt még nem is próbáltuk, és erről még nem is volt cikk a Minneren. És az ötlet! Óóóó!!

  • Ha egy munkavállaló oszt meg egy márkaüzenetet, vagy valamilyen dolgot a céggel kapcsolatban, az 561%-kal több emberhez ér el, mintha a márka a saját oldalán osztja meg. (forrás: MSL Group)
  • Az alkalmazottak posztjai a cégről 24-szer több megosztást eredményeznek, mint ugyanaz a poszt a cégnél. (forrás: MSL Group)
  • Az alkalmazottak posztjai 8-szor nagyobb elköteleződést eredményeznek (lájk, megosztás, komment, vásárlás…), mint a cég saját posztjai (Forrás: socialmediatoday.com
  • Az emberek 92%-a bízik a nem céges ajánlásokban (online), érkezzen az bárkitől is, még ha nem is annyira ismeri az illetőt. (Forrás: Nielsen)
  • Még elkötelezett munkavállalót is nyersz! Amelyik cég foglalkozik a munkavállalók personal branding -jével is, (személyes márkaépítés), magyarán ösztönzik őket a posztolásra a cégről, náluk 27%-kal optimistábbak az alkalmazottak a jövőjüket nézve, 20%-uk nagyobb valószínűséggel marad a cégnél, sőt a munkatársak közül 40%-kal többen gondolják úgy, hogy versenyképesebb a cégük (gondolhatod utóbbi mennyivel javítja a munkamorált). Forrás: Altimeter Group

Az emberekben sokkal jobban bízunk, mint a márkákban.

Ez logikus is, hiszen már az influencer marketing egyik előnyénél is mondtam, hogy mennyivel jobb, ha más mondja rólunk, hogy jók vagyunk, mint mi magunkról (úgy értem a cég magáról). Lesz sok nano influencered, akik valódi hús vér, átlagos emberek.

Hogyan csináld? Mi ez az egész?:

Tehát ki kell találni egy olyan kampányt, hogy a munkavállalók a saját privát Facebookjukon minden 3.-4. posztjukban a munkahelyükkel kapcsolatban tesznek ki valamit (értelemszerűen ne vigyék túlzásba). Ismerősök pedig a cégedről, ott kicsit csökkennek a számok, de még azzal is érdemes foglalkozni. Ha munkavállalóid, akkor egyébként sem árt, ha posztolnak arról, hogy mit is csinálnak, már csak a saját személyes márkájuk miatt sem. Érvelj majd ezzel náluk!

  • Én azt mondom legyen saját terved is, hogy miket posztoljanak ki, de azt csak akkor húzd elő, ha nincs ötletük
  • Adj nekik bizalmat és teret, hogy ők döntsék el mivel segíthetnék a céget, milyen posztokkal. Ötleteljenek ők maguk. Hidd el imádni fogják a projektet. Még akár pénz jutalmat is adhatsz, hiszen látod fent, megéri használni, marketing költségként is felfogható. Sőt, ők adhatnak olyan ötleteket, amiket később bevethettek marketing anyagaitokban. Legyen akár verseny közöttük valamilyen módon, de vigyetek bele stratégiát! Irányítsd azért kívülről, hogy ne minden posztjuk a cégetekről szóljon!
  • Azért ötletek:
    • Érdemes posztolnia, mit is csinál,
    • hogyan csinálja, miért csinálja,
    • mit kell tudni a cégről,
    • megosztani egy-egy terméket – írni róla részletesen
    • posztolni, hogy dolgozik a munkahelyén
    • a tevékenységgel kapcsolatos okosságot, posztolni, statisztikát…
    • egy korábbi kampányt előhúzni és rájuk szabni
    • Azt hiszem, ezzel fogunk még foglalkozni! Jönni fognak ide ötletek, amiket leteszteltünk. Na ki tart a Minnerrel? (lehet jelentkezni, ha van kedved megosztani mit csináltok, mire jutottatok mandomilan@minner.hu )
  • Ha értékesítőid vannak, nekik mindenképpen javasolt a Facebook és Instagram mellett a Linkedin szakmai közösségi oldal is. Itthon sok sales-es használja.

Mondj még ilyet, ez jó!

Örülök, hogy tetszik, a Minneren mindig találsz valami kreatívat, valami nem szokványosat. Ki kell tűnni tömegből! Nézzük is:

Forrás: MSL Group, Nielsen,
socialmediatoday.com, Altimeter Group
Fotó: Envato License

Ez izgalmas volt! Még ilyet! Megújult a Minner főoldala!

Kattints ide és nézz rá a friss cikkekre, podcastokra, rövid üzleti tartalmakra (instant)! Csak görgess és olvass, inspirálódj! Üzletre fel! A Minner üzleti flowban tart! Tovább a Minner főoldalára!
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!