Lehet így is? Merül fel benned majd, amikor olvasod azt, hogy egy új vendéglátóhely úgy nyilik meg, hogy a leendő vendégei előfinanszírozták. Mikor megláttam, hogy Szatmári Ferenc már révbe is ért a közösségi finanszírozó kampányánál megörültem. Ő is részt vett anno abban a gerillamarketing kampányunkban, amiben a helyi és a multi zöldségekből készült lecsót versenyeztettük meg. Akkor nyert a MyFarm Harta terményeiből készült lecsó, izgalmas projekt volt. Most pedig itt van és már 2,2 millió forint értékben „költöttek” a megnyitás előtt a leendő vendégek Feri fözelékbárjában a Brancsközösség portálon keresztül.
Hasít a gasztro a közösségi finanszírozásban
A TriflaFram szarvasgombái, Gyulai Évi Designer Szörpje, a Birsbirtok és a Tokaj-hegyaljai MyWine eredményes kampányai után újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, többeknek csak Főzelékes Feri, aki nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint, hogy javítson a főzelékek hazai megítélésén.
Természetesen nemcsak gasztró projektet lehet így előfinanszíroztatni, vagyis pénzt szerezni álmaink megvalósítására. Volt már itt sikeres kampányban kártyajáték, alkoholos szörp, (Cseles), film, 3D nyomtatással kapcsolatos alapanyag…
Itt írtunk a platformról, erről a megoldásról: Így gyűjthetsz milliókat egy nem létező termékkel
A főzelékbár
A túllisztezett, csomós, vagy túl folyós főzelékekről szinte mindenkinek vannak kellemetlen gyermekkori emlékei, sokak számára a főzelékkel szembeni ellenérzés az iskolai menzákról hozott beégett trauma.
A főzelék emiatt sokáig a magyar gasztronómia mostohagyereke volt.
Hivatalos leírása szerint a főzelék olyan „növényből készült főétel, amelyet rendszerint rántással, habarással sűrítve, többnyire fűszerrel ízesítve, különféle sűrűségűre főzve készítenek el”.
De korántsem mindegy, hogy azt miként teszik.
A hazai konyhákban néhány éve szerencsére megjelentek azok az újszerű feldolgozások, melyek nyomán a főzelékek a korábban ismertekhez képest egészen más dimenzióban kerülnek az asztalra.
A főzelékekről kialakult kép újra definiálásában élen jár Szatmári Ferenc, aki három szakácskönyvet is írt már a főzelékek, saláták izgalmas újraértelmezéséről. Ő például klasszikus értelemben véve soha sem rántja vagy habarja be főzelékeit. Nem lisztet, hanem keményítőt, vagy zöldségpürét használ, azzal keveri ki a sűrítésre használt tejszínt vagy kókusztejet.
Egyrészt ettől, másrészt a friss fűszerektől, továbbá a szezonális zöldségektől lesznek olyan ízűek és állagúak, amelyek egészséges és tudatos étkezési alternatívát jelentenek bármely korosztály számára.
„Sokakban nagyon mélyen élnek a rossz berögződések a főzelékekkel kapcsolatban, az én misszióm ezen a képen javítani. A küldetés szempontjából szinte mindegy, hogy ezeket az újszerű zöldségfeldolgozásokat főzeléknek hívjuk-e vagy sem, a lényeg, hogy az étel finom, tápláló és egészséges legyen. Nagyon örülök, hogy a Brancson futó kampányban ennyien előre is bizalmat szavaztak nekünk, azon leszünk, hogy ezt maximálisan megháláljuk”, reagált kampánycél elérésére Főzelékes Feri.
A HIPPEACE főzelék- és salátabár november elején nyílik Budapesten a Klauzál téri piacnál, kínálatban nemcsak újhullámos főzelékeket találunk izgalmas feltétékkel, de lesznek gabonaalapú kevert saláták és levesek is.
Az alapítók nem feledkeznek meg a fenntarthatóságról sem: szűkített választékkal csökkentik a pazarlást, és kizárólag környezettudatos csomagolásban szolgálják fel ételeiket. Van lehetőség náluk arra is, hogy a vásárlók egy rászorulónak biztosítsanak egy tál ételt, melyet a Józsefvárosi Családsegítő Szolgálaton keresztül adnak át.
A Brancs platformon, ami összeköti a jó ötleteket a leendő vásárlókkal, a TriflaFram szarvasgombái, Gyulai Évi Designer Szörpje, a Birsbirtok és a Tokaj-hegyaljai MyWine eredményes kampányai után a HIPPEACE főzelék- és salátabár már az ötödik olyan gasztronómiai sikertörténet, amely bizonyítja a közösségi finanszírozás létjogosultságát és erejét a hazai kickstarter piacon, a projektekre eddig összesen 8.7 millió forint gyűlt össze. A HIPPEACE kampánya még néhány napig elérhető a Brancson, itt lehet a főzelékes menücsomagok közül választani, kattints ide!
Ez izgalmas volt! Van még ilyen!
- Így gyűjthetsz milliókat egy nem létező termékkel
- Ezekre figyelj, ha a közösségtől kérsz előleget az ötleted megvalósításához. Közösségi finanszírozás
- 7 mítosz a franchise-ról: cáfolva!
- A szivarszoba ingatlan biznisz. DanDan interjú. Ipari és üzleti ingatlanok közvetítése
Örülök, hogy olvasol minket! Köszönjük!