Igaz, hogy én médiaoldalként írom ezt a tartalmat, de bármilyen cég marketingjét is végezd, ez a tartalom hasznos lehet számodra. Ó, milyen könnyű is volt 2014-2017 között a Facebook marketing. Persze kellett érteni hozzá akkor is, de ha már picit is jól csináltad, nagy sikereket érhettél el. Sok organikus, ingyenes elérés. Igazi álmokat lehetett megvalósítani, vállalkozásokat felhúzni. Aztán jött 2018 év eleje, amikor is a Facebook már elkezdte alkalmazni a köztudatban csak Facebook Zeronak nevezett algoritmus módosítást.

Persze könnyű mondani, hogy több csatornát is használjunk…, na, de kit nem babonázott meg a sok ingyenes elérés. Nem?

Facebook Zero – röviden

A Facebookon egyre több a tartalom. Nagy feladat elé állította a közösségi oldalt, hogy megtartsa a felhasználóit úgy, hogy releváns posztok kerüljenek eléjük, amik természetesen ráhatással vannak arra is, hogy visszatérjenek a közösségi oldalra. Ezért is a közösségi oldal 2018 év elejétől elkezdte csökkenteni a céges, marketing posztok megjelenésének számát, elérését, sőt még a híroldalakét is. Előtérbe helyezve főleg a személyes ismerősök posztjait, továbbá a Facebook csoportok posztjait.

Mennyire van hatással a DELETE Facebook mozgalom a felhasználói bázisra?

A hazai felhasználói szám sem csökkent a Facebook botrányok miatt. Európában volt egy kis csökkenés a GDPR miatt (EU-s adatvédelmi rendelet), de azóta helyre állt. És nézd csak! Nincs DELETE Facebook hiszti. A nagy kiugrás a márciusban kirobbant adatvédelmi botránynál volt, több média is foglalkozott vele. Láthatod, hogy azóta beállt a korábbi szintre:

Facebook csoportok

A Facebook nem véletlen hozta előtérbe a csoportokat. Kiderült, hogy pont a FB csoportok miatt nem hagyják el tömegével az emberek a közösségi oldalt, majdhogynem erősebb kötelék, mint az, hogy sok ismerőst elérnek.

Első lépésként én a láthatóvá tettem az addig titkos Minner Extra csoportot. Addig csak azok csatlakozhattak, akik eljöttek az eseményekre. Így kb 450-en voltak akkor bent. Azóta 3000 tagja van a csoportnak. Nem reklámoztam, időnként megosztottam a Minner Facebookján. Többségében azért csatlakoztak, mert látták a Minner FB-ján mint kapcsolódó csoport + egymást hívták meg a tagok. Napi 1-2 poszt felkerül, a csoporttagok aktívak és szerveztem már 2 kapcsolatépítés hetet is, amin több száz privát személyes találkozó jött létre a csoporttagok között. Odafigyelve egy erős közösség állt össze, de a csoportmarketing az egyik legnehezebb a Facebookon. Vagyis aktivizálni a közösséget, vigyázni, hogy ne túltold… Sikerült a Minner keménymagot összehoznom ott. Az eredmény, hogy látogatottságban is az a néhány poszt, amit oda teszek ki, jól teljesít, továbbá sokkal egyszerűbb ott eljuttatni fontos információkat, picit személyesebb is, mint a Minner FB oldala.

Hírlevél

Mintha csak álom lett volna a GDPR megjelenése is. A FB csoport mellett a hírlevélre is ráfeküdtem. 1900-ról 2800-ra növeltem a feliratkozók számát és a GDPR miatt még a megnyitási arány is nőtt. Tudod kevesebben küldenek hírlevelet, így nagyobb az esélye, hogy az enyémet megnyitják. És egy friss kutatásomból kiderült, minden hétfő reggel várjk is. Hírlevél feliratkozás itt: http://eepurl.com/b8R60L

Facebook oldalak, posztok – újdonságok

Két dologra helyeztem a hangsúlyt

  • Több Facebook oldal
    Egyik fontos lépésem volt, hogy még nagyobb hangsúlyt fektettem a Minneren kívül a MinnerAkadémia Facebook oldalára. (alig 1700 követő van rajta, de a teljesítménye brutál jó). Apró trükk, de sikerült ezzel az eléréseket megnövelnem. Sőt nem csak organikus eléréseket tudtam így befolyásolni, hanem a hirdetések is jobban teljesítettek. Érdemes tehát 1-nél több Facebook oldalt használni, például egyet külön a termékedre egy a márkára. Mi benne még a titok és mit használok még? Azt csak a tanítványoknak árulom el. >>> Facebook marketing oktatás 
  • Posztolni? Organikus elérés? Lehetséges, de ideje ráfeküdni a profibb szövegírásra
    Médiaoldalként azért nem panaszkodhatok, de én cikkeket teszek közzé. Egy más területen működő vállalkozás viszont, ha úgy nézzük elfelejtheti az organikus posztokat, ha nem fekszik rá a jó szövegekre. Vége lett annak, hogy kiraksz valamit aztán jön a nagy elérés. Ha viszont ügyesen forgatod a szavakat, az organikus elérésed új szintre emelkedhet.
    2018. augusztus óta folyamatosan fejlesztem a posztok szövegezését, mind a headline-okat (címek), mind a szövegkörítést. Ennek hatására nőtt az elérés, sőt a szövegírás fejlesztésével még a célcsoporthoz is jobban tudok szólni és megfelelő embereket vonzok be.

SEO – keresőoptimalizálás

Bárhogy nézzük, a keresőoptimalizálásnak eddig is ott kellett lennie mindenkinek a top marketing eszközei között. Most még inkább felértékelődött. Én is jobban foglalkozok vele, képeztem magam, aminek hatására megduplázódott az organikus forgalmam 2018-ban, mint előtte, most 2019-ben pedig már háromszorosa, mint 2017-ben!!!
Keresőoptimalizálás cikk: Még mindig ezt alkalmazom és működik: Ingyen látogatók, vásárlók a Google-ból (SEO, keresőoptimalizálás tippek) – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm?…

Youtube videók – organikus elérés

Nem volt mese, tudtam, hogy lépnem kell! A Facebook mellett a Youtube tudja hozni idehaza a legnagyobb organikus elérést. Videók kellettek, nem véletlen, hogy a Befektetőkereső show-t minél előbb megcsináltuk. És bejött! Több tízezres nézettség, brandépítés. Korábban írtam is cikkeket, ötleteket, ami ehhez kapcsolódik: Online megoldások, Facebook alternatívák, melyekkel ingyen vagy organikusan el tudunk jutni a vásárlóinkhoz

2019-ben pedig a chatbot

Idén pedig újabb csatornát állítottam csatasorba, méghozzá a chatbotot. Ami bár Facebookra épül, de te jó ég, milyen eredményeket tud felmutatni. Mennyi ingyenes, organikus elérést tud adni, eszméletlen. Nem is beszélve a jó targetálási lehetőségekről. Itt tudsz elmélyedni benne.

Gyere és nézd meg a Befektetőkereső show döntőjét! Nézőként is tudsz jönni! Ezt látnod kell élőben! Június 21. 14:30-19:30 között. 15 csapat, 10+ befektető, több 100 millió forint Kattints ide!