Tudtad, hogy Gordon Ramsay-nek több tucat étterme van szerte a világban? Nos őt is érinti a válság, sőt még jobban mint egy helyi vállalkozást, hiszen rá több országban is negatívan hat, mindenképpen beleesik. Donát hozott egy jó példát hűségprogramra a MOL-tól. A Facebookról is hozunk híreket, lesznek változások. Lesz még matematika oktatás és kriptovaluta téma is. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán. Vágjunk bele!
A podcast hanganyaga
Spotify-on itt éred el, Apple Podcastban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül
A podcast híreinek időbélyegei:
- Gordon Ramsay étteremlánc bevételkiesések – 2:25
- MOL hűségprogram regisztráció ösztönzése ingyenes WC használattal – 10:47
- Chipgyártás Kína nélkül, összefognak ellene – 20:35
- Meta kihívások, a Facebook éppen zsugorodik – 28:00
- Új piacra lép a Duolingo, matematikát tanítanak – 39:30
- A spanyol hatóságok erőszakkal tiltanák be a kriptovalutákról szóló oktatást – 47:45
Gordon Ramsay étteremlánc bevételkiesések
Közzétette legfrissebb vállalati beszámolóit a Gordon Ramsay Restaurant Group. A cég a koronavírus éveiben 12 millió font veszteséget termelt, ebből 6.8 millió font, azaz picit több, mint 3 milliárd forint deficit keletkezett a 2021 augusztus végéig tartó pénzügyi évben. A veszteségek magyarázata részben a járványügyi megszorítások, részben az extrém magas infláció. A kiadások csökkentése és hatékonyabb működés érdekében a cég 300 alkalmazottól is megvált. A pénzügyi jelentés szerint a cég akár 20%-os bevételcsökkenést is kibír készpénzhiány vagy hitelezési szerződések megszegése nélkül – ekkora csökkenés legutóbb az omikron variáns terjedése alatt, tavaly novembertől februárig volt megfigyelhető.
A vállalat arra figyelmeztet, hogy a rekordmagas infláció, a vásárlási kedv csökkenése, az ellátási lánc okozta problémák és a folyamatosan dráguló élelmiszerköltségek olyannyira kilőttek, nehéz kereskedelmi feltételekre számítanak a következő időszakban is.
Forrás: mindmegette.hu, theguardian.com
MOL hűségprogram regisztráció ösztönzése ingyenes WC használattal
A MOL egy nagyon egyszerű mégis rendkívül hatékony módszerrel robbantotta be a MOL Move hűségprogamját. Ingyenes vele a WC használat. Az OMW és Shell kutakon van ahol ingyenesek a mosdók, van ahol fizetős, de a MOL kutak egy ideje csak fizetősen működnek. Az emberek mondhatjuk, hogy megszokták ezt, viszont most jött egy könnyű feloldási lehetősége annak, hogy ne kelljen fizetni. A hűségprogramhoz nem kell kártyát igényelni, hosszadalmasan regisztrálni, csak az appot kell letölteni, amibe Google, Facebook és Apple fiókkal is be lehet lépni. Hallgasd meg a podcastban, mit gondolunk a megoldásról!
Chipgyártás Kína nélkül, összefognak ellene
Emlékeztek a múltkori helyi gyártás hírre (előző podcast)? Nos ez is kicsit hasonló lesz. Chipszövetség létrehozásán dolgozik USA, Japán, Dél-Korea és Tajvan. Dél-Korea még kérdéses, mert nekik szoros kapcsolatuk van Kínával. Nos igen, aki ellen ezt létrehozzák, azt pont a nagy ázsiai ország, a világ gyára. Olyan nagy függősége van a nagy márkáknak, hogy egyedül Sanghajban az Apple-nek harminc kínai beszállítója van. A chiphiánnyal most sok szektor küzd, és ha a kutatás és fejlesztés szintén Kínában összpontosul, a függőségi viszony később is visszaüthet. Az USA problémája az, hogy egy chipgyár felépítése és működtetése sokkal drágább náluk, mint a Ázsiában: 20-40 százalék a különbség. Ezzel magyarázható, hogy az Egyesült Államok részesedése a világ chipgyártásában még 37 százalék volt 1990-ben, mára ez már 12 százalékra csökkent. Most Biden elnök hatalmas chipfejlesztési törvénycsomagot vitt keresztül a kongresszuson.
Forrás: hvg.hu/
Meta / Facebook kihívások, a Facebook éppen zsugorodik
A nemrég Meta Platformsra átkeresztelt Facebook jelenleg elég sok kihívással küzd. A Facebook üzleti modellje évről évre egyre több üzleti felhasználót vonzott akik egyre többet is költöttek hirdetésekre. A sokéves trend azonban 2021-ben megtört, megállt a bevételnövekedés, a nyereségesség pedig lefelé fordult. A Concorde Blog átfogó cikke szerint az alábbi kihívásokkal néz szembe a cég:
- a felhasználószám nagyon nehezen bővíthető tovább
- az Apple adatkezelési szabályainak szigorítása derékba töri a Meta üzleti modelljét, megnehezíti a hirdetések precíz célzását és nem ad a vásárlási tranzakciókról pontos visszajelzést. A Facebook valójában abból keresett nagyon sok pénzt, hogy mindent tudott a vásárlási folyamatról, ezt vette el az Apple. Vajon ezzel elveszik a Facebook hirdetések versenyelőnye?
- A TikTok és a Youtube videós formátuma, valamint az online játékok gyors ütemben növekvő mértékben viszik el a felhasználók idejét és a hirdetők pénzét a Meta elől. Legutóbb 2015-ben a Snapchat volt hasonló kihívója a Facebooknak, de a funkciók lemásolásával akkor ezt tudta orvosolni a cég. Most is ezzel próbálkozik, de a TikTok és a Youtube is erősebb játékos, mint a Snap volt. Ráadásul az online játékpiacon is nagy játékosok vannak, a Unity azt állítja, 3 milliárd embert tud elérni a játékaiban megjelenő hirdetésekkel.
Milyen megoldásokkal próbálkozik a cég, és vajon ezek közül melyikkel a legjobbak az esélyei? Hallgasd meg a beszélgetést!
Forrás: concordeblog.hu/
Vajon jó irányba halad a Facebook? Átbeszéljük a podcast-ben!
Új piacra lép a Duolingo, matematikát tanít
Bővíti a piacát a Duolingo, ugyanis a héten elrajtol az új matematika tanító appjuk beta verziója. A matektanulós Duolingo ugyanazt a gamifikált felületet fogja használni, mint a nyelvtanulásnál, és egyelőre általános iskolai szinten lehet majd tanulni vele. A témában nyilatkozó vezető szoftvermérnök megjegyezte, hogy a matematika sokakban kelt ellenérzéseket még felnőttként is, ezért úgy gondolják ideális terület lesz a Duolingo barátságos megközelítésével. Főleg mert tényleg olyan érzés, mintha játszanál nem pedig tanulnál. Az elmúlt években rengeteg új nyelv került be a Duolingoba, szóval jó eséllyel a matek témakörök is folyamatosan bővülni fognak, lehet idővel a teljes iskolai anyagot beleteszik majd, emelt érettségi szintig.
Forrás: https://www.fastcompany.com/
A spanyol hatóságok erőszakkal tiltanák be a kriptovalutákról szóló oktatást
A spanyol hatóságok, politikusok együttes erővel próbálták megakadályozni egy madridi kriptovaluta tanfolyam elindulását. Olyan nagy kripto hyepot csinált a Mundocrypto, hogy több százezer ember állt sorba egy stadionnál, hogy a kriptovalutákról tanuljanak. A Mundocrypto úgy mutatja be magát, mint „világvezető a kriptográfiai és blokkláncoktatásban”, valamint azt állítja, hogy diákjai közül már 55 ezren váltak befektetővé. A fő ok azt volt, hogy sokszor betétgyűjtést is végeznek ezek a kriptocégek, amelyek szabályozva van szerte a világban. Ezzel akadályozzák meg, hogy pénzügyi csalók tömegével tudjanak pénzt gyűjteni.
Jó-e a piacnak az ilyen cégek működése? Jól tették a hatóságok hogy közbeléptek? Erről is beszélgetünk a podcast-ben.
Forrás: index.hu
Korábbi hírszemlék
- Hírszemle: Minél magasabb vagy annál sikeresebb lehetsz és több pénzt keresel! Helyi gyártás vs Kína, Tiktok mindent lát?! – 09. 01
- Hírszemle: Kiröhögték Zuckerberg Metaverzumát. Hogy mehet csődbe a moziipar? Orosz Starbucks… – 08. 24
- Hírszemle: felsültek a 4 napos munkahéttel, amerikai pizza olasz csődje, home… – 08. 17.
- Hírszemle: Nosztalgia marketing, viszonteladói árrögzítés bírság, Google válságstáb – 08. 10.
- Hírszemle: A közösségi gazdaság rossz? Érdekes oldalát mutatjuk be. Továbbá zöld… – 08.03.
- Hírszemle: Változik a Facebook, svájci óraipar gurított egy nagyot, céges ajándék piac, gif-marketing – 07.28