A Delhaize nevű belga szupermarket egy 2018-as kampányában 12 zöldséget nevezett át. Ez egy egészségtudatos kampány volt náluk, mivel egy kutatás szerint a lakosság 5%-a eszi csak meg a szükséges mennyiséget ezekből. A gyerekek pedig csak az előírt mennyiség 30%-át viszik be átlagosan.
A kampányban a paradicsom például bohóc orr lett, a répa narancs rakéta, a cukkíni pedig troll ütő. A kreatív névadásba több iskolát is bevontak. Online olyan termékeknek is lehetet név ötleteket beküldeni, amiket még nem neveztek át. Az üzletlánc célja az volt, hogy a gyerekek merjenek új ízeket is megkóstolni a barátságos és vicces nevek hatására. A termékeket átnevezték a boltokban, a táblákon, a csomagoláson (ahol lehetett), de még a blokkon is.
Az eredmény? 151%-os növekedés az értékesítésben! A kampány egyszerre tetszett a gyerekeknek a vicces nevek miatt és a felnőtteknek is, mert úgy tudta átadni az egészségtudatos üzenetét, hogy nem prédikál, nem oktat.
Érdekel a Minner véleménye a témában, és hogy mennyire fontos a jó a termék név? Hallgass bele a Hírszemle podcastbe, ahol 18:55-től beszélgettünk erről. Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül
Nem a terméked, hanem a cég nevével bajlódsz? Instant: Tippek cégnév választáshoz
15 magyar településnév, ami cégnévnek (domain -, brandnévnek), terméknévnek is megállná a helyét –…
Forrás: contagious.com