Instant: Ennyit számít egy termék neve! Belga bolt átnevezte a zöldségeket

Dátum

Megosztás

A Delhaize nevű belga szupermarket egy 2018-as kampányában 12 zöldséget nevezett át. Ez egy egészségtudatos kampány volt náluk, mivel egy kutatás szerint a lakosság 5%-a eszi csak meg a szükséges mennyiséget ezekből. A gyerekek pedig csak az előírt mennyiség 30%-át viszik be átlagosan.

A kampányban a paradicsom például bohóc orr lett, a répa narancs rakéta, a cukkíni pedig troll ütő. A kreatív névadásba több iskolát is bevontak. Online olyan termékeknek is lehetet név ötleteket beküldeni, amiket még nem neveztek át. Az üzletlánc célja az volt, hogy a gyerekek merjenek új ízeket is megkóstolni a barátságos és vicces nevek hatására. A termékeket átnevezték a boltokban, a táblákon, a csomagoláson (ahol lehetett), de még a blokkon is.

Az eredmény? 151%-os növekedés az értékesítésben! A kampány egyszerre tetszett a gyerekeknek a vicces nevek miatt és a felnőtteknek is, mert úgy tudta átadni az egészségtudatos üzenetét, hogy nem prédikál, nem oktat.

Érdekel a Minner véleménye a témában, és hogy mennyire fontos a jó a termék név? Hallgass bele a Hírszemle podcastbe, ahol 18:55-től beszélgettünk erről. Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül

Nem a terméked, hanem a cég nevével bajlódsz? Instant: Tippek cégnév választáshoz

15 magyar településnév, ami cégnévnek (domain -, brandnévnek), terméknévnek is megállná a helyét –…

Forrás: contagious.com

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

Insant: Növekvő marketing trend a nosztalgia. Építs te is a retrora

Felívelőben lévő trend jelenleg a retro. Egyrészt nagyon divatosak a retro termékek. Az Amazonon tavaly 290%-al nőtt a keresés például a retro home decor...

Instant: Megéri-e egy vállalkozásnak zöldnek lenni?

A mostani energiahelyzet és az elszálló költségek mellett pénzügyileg is egyre jobban megéri kevesebbet fogyasztani, na de mi most nem csak erre gondolunk. Megéri-e...

Instant: Felejtsd el a logózott bögrét, ilyen a jó merch

Időnként a csoportban felmerül a kérdés, mi lehet jó, nem szokványos céges ajándék. A Google-ben keresve is silány a céges ajándékok felhozatala. A partnereidnek...

Instant: A rövid videók uralják az Instagramot. Kontent kannibalizmus vagy fejlődés?

2020-ban debütált Instagramon a Reels nevű TikTok klón funkció. A Reels-ben kezdetben max 15 másodperces videókat lehetett feltölteni majd zenét alávágni, de mostanra már...

Instant: Megérkezett a TikTok SEO Újfajta tartalomgyártás jöhet?

Egyre több helyen látni, hogy említésre kerül a TikTok SEO. Több milliárd ember használja a videós platformot, és az emberek többsége bár feedből nézi...

Instant: Amazon Prime Day – Nyáron terméket eladni? Naná, még rekord is született!

Tudtad, hogy az Amazonnak saját szezonja van nyáron? Mintha egy kis karácsonya lenne a cégnek. 2022-ben július 12-13-ra esett az Amazon Prime Day. Az...

Kabalák a marketingben. Hogy ne csinálj gagyit?

Nemrég megszületett a Nerf kabalája Murph. A nerf gun szivacslövedékekből álló emberszerű lény. Első ránézésre ötletesnek tűnik, tekintve, hogy van kapcsolódási pont a márkához,...

Instant: A Tesla már nem a legnagyobb EV értékesítő? De igen, még…

Több befektetői oldalon és FB csoportban is nagyot ment a hír, hogy már nem a Tesla adja el a legtöbb elektromos autót. Egy friss...