Instant: Results Only Work Environment. Mi ez?

Dátum

Megosztás

Ebben a rövid cikkben bemutatjuk nektek a ROWE, azaz Results Only Work Environment koncepcióját. Ez igazából egy másfajta hozzáállás a munkaszervezéshez, menedzsmenthez. Röviden az ötlet az, hogy a menedzserek ne az embereket menedzseljék, hanem a munkát. Ráadásul ne is a munkaidő legyen a fókuszban, mint a fizetés alapja, hanem a teljesítmény.

A ROWE egy szigorúan teljesítményre fókuszáló munkakörnyezet, azaz amíg hozod az eredményeket, addig úgy osztod be az időd ahogy akarod, és annyit dolgozol amennyit szükséges. Hasonlóképp működik a Coviddal elterjedt rugalmas munkaidő, de itt az óraszám sincs meghatározva. Nem fixen 40 órát kell dolgozni, hanem a feladattal kell kész lenni, ha csak 20 óra alatt hát 20 óra alatt. Ugyanazt a fizetést fogod megkapni. Gyakorlatilag a hatékonyságot jutalmazza.

Fontos különbség még, hogy míg a rugalmas munkaidő mindig keretek között, menedzseri hozzájárulásokkal, kontrolláltan működik, addig a ROWE szó szerint teljesen szabad munkavégzést tesz lehetővé.

A ROWE alapjait a 2 BestBuy alkalmazott alakította ki, akik azóta saját tanácsadó céget vezetnek. Kiemelték, hogy a módszer nem csak egy management eszköz, ami arra szolgál, hogy mindent delegálni lehessen és munkaórákon túl is dolgoztatni az embereket. Ez egy teljesen újfajta munkaszervezés, a munkakörök és a szervezeti kultúra igazodik hozzá.

Az alkotói szerint 4 alapelvnek kell teljesülnie a sikeres ROWE kialakításához.

  1. Az alkalmazott érti a feladatát
  2. Érti az ehhez kapcsolódó felelősségeit
  3. Érti a teljesítménye mérésének módszertanát, azaz hogy mik is az elvárások felé
  4. Tisztában van a nem teljesítés következményeivel

Természetesen ez a fajta munkaszervezés nem való mindenkinek munkavállaló oldalon. Sokan nem tudják kezelni a szabadságot és idővel nem teljesítenek jól. A ROWE a munkakörökben is válogatós sőt, sok munkakör nem teszi lehetővé. Olyan pozíciókban alkalmazható jól, ahol nagyfokú önállóság szükséges és kevés a kollaboráció más munkatársakkal. Ahol viszont használható, ott növeli a motivációt, az elköteleződést és a hatékonyságot is.

Ez érdekes volt! Olvasnék még!

Forrás: gorowe.com
Fotó: Canva

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

Insant: Növekvő marketing trend a nosztalgia. Építs te is a retrora

Felívelőben lévő trend jelenleg a retro. Egyrészt nagyon divatosak a retro termékek. Az Amazonon tavaly 290%-al nőtt a keresés például a retro home decor...

Instant: Megéri-e egy vállalkozásnak zöldnek lenni?

A mostani energiahelyzet és az elszálló költségek mellett pénzügyileg is egyre jobban megéri kevesebbet fogyasztani, na de mi most nem csak erre gondolunk. Megéri-e...

Instant: Felejtsd el a logózott bögrét, ilyen a jó merch

Időnként a csoportban felmerül a kérdés, mi lehet jó, nem szokványos céges ajándék. A Google-ben keresve is silány a céges ajándékok felhozatala. A partnereidnek...

Instant: A rövid videók uralják az Instagramot. Kontent kannibalizmus vagy fejlődés?

2020-ban debütált Instagramon a Reels nevű TikTok klón funkció. A Reels-ben kezdetben max 15 másodperces videókat lehetett feltölteni majd zenét alávágni, de mostanra már...

Instant: Megérkezett a TikTok SEO Újfajta tartalomgyártás jöhet?

Egyre több helyen látni, hogy említésre kerül a TikTok SEO. Több milliárd ember használja a videós platformot, és az emberek többsége bár feedből nézi...

Instant: Amazon Prime Day – Nyáron terméket eladni? Naná, még rekord is született!

Tudtad, hogy az Amazonnak saját szezonja van nyáron? Mintha egy kis karácsonya lenne a cégnek. 2022-ben július 12-13-ra esett az Amazon Prime Day. Az...

Kabalák a marketingben. Hogy ne csinálj gagyit?

Nemrég megszületett a Nerf kabalája Murph. A nerf gun szivacslövedékekből álló emberszerű lény. Első ránézésre ötletesnek tűnik, tekintve, hogy van kapcsolódási pont a márkához,...

Instant: A Tesla már nem a legnagyobb EV értékesítő? De igen, még…

Több befektetői oldalon és FB csoportban is nagyot ment a hír, hogy már nem a Tesla adja el a legtöbb elektromos autót. Egy friss...

Instant: Megéri Twitchen reklámozni? Így csinálj sikeres kampányt

Egyre népszerűbb platform a Twitch, főként videójáték streaming platform. Az alkotók akár órákon keresztül élő adásban vannak, és közben aktívan bevonják a közönségüket is....