Magyar dropshipping megoldás. A Minner ötlete a valóságban

Dátum

Megosztás

Terméket árulni online úgy, hogy valójában a termék nincs is nálad, sőt készleten is egy másik cégnél van, és a kiszállítást is más intézi, neked csak a marketinggel kell foglalkozni? Ez a dropshipping, amit itthon nagyon nehéz volt eddig megvalósítani, mert kevés olyan cég volt, aki ezzel foglalkozott. Nemzetközi cégektől pedig a vevő több hétig, akár egy hónapig is várt a termékre, és a termék visszaküldése is problémás volt. Pedig milyen kevés tőkéből beindítható lenne így egy webáruház! Rengeteg cég, vagy leendő vállalkozó keresett meg az előbb említett dropshipping dologgal, és az ihletett is egy megoldást, amit természetesen meg is osztottam veletek a Minneren. Aztán egyik nap írt nekem egy magyar logisztikai cég vezetője (akivel korábbról ismerjük egymást), hogy szinte egyszerre jutottunk ugyanerre a következtetésre és ezt ők megvalósították. Nézzük meg, honnan indult ki a megoldás, hol áll most a projekt és te tudod-e használni. Annyit már az elején elárulok, hogy 17 000 különböző terméket tudsz Magyarországon dropshippelni! Mikor néhány tízezer forintból annyi készleted van mint az Alza-nak!

2019. június 20-án megírtam ezt a cikket, ötletet: Az új webáruház modell: fulfillment és a benne rejlő milliók, milliárdok
Ahol megírtam azt az ötletet, hogy a fulfillment cégek tudnák megoldani a dropshipping egyik legnagyobb problémáját, amikor is akár több helyről is szeretnél dropshippelni terméket, de ugye akkor több cégtől szállítja ki, az adózási problémákról, vámról, termék visszaküldésről nem is beszélve. A fulfillment logisztikai megoldást akkor veszi igénybe egy webáruház, ha szeretné a teljes logisztikát kiszervezni. Beküldi a logisztikai cég raktárába a raktárkészletét, és ha jön egy rendelés, a logisztikai cég leveszi a polcról, összekészíti a rendelést, csomagolja és kiszállíttatja. A webáruház tulajdonos pedig csak hátradől. De a fulfillment cégnél, ha a sok gyártó / kereskedő ott van, akkor az ottani árukészlethez akár hozzáférhetne más cég is, abból értékesíthetne. Mindenkinek win-win. Így fogalmaztam az ötlet az akkori cikkben:

Képzeld el a következő eseteket: megkeresel egy ilyen fulfillment céget, vagy olyan vállalkozásokat, akik Webshippyvel dolgoznak (adatvédelmi tájékoztatóban keresném a partnerek között). Azt mondod nekik, hogy szívesen értékesítenéd a termékeiket, és ha már úgy is egy fulfillment cégnél vannak, akkor igazából meg van oldva a logisztika is (sőt a raktározásod is), és mintha dropshipping szolgáltatás lenne.

2019. december: Elindult a Dropshippy, a hazai dropshipping megoldást nyújtó cég. Aki nem más és ezt már tényleg nem hiszem el, mint a Webshippy, akit a cikkben is említettem még 2019 júniusában. Videó róla, a dropshipping megoldásról lejjebb!

Ugyanarra a következtetésre jutottunk

Fontos itt megjegyezni, hogy a Webshippy már a cikkem megjelenése előtt 8 hónappal elkezdte a Webshippy fulfillment logisztikai cég felkészítését a dropshipping üzletágra. Amikor 2019 decemberében írt András, a Webshippy vezetője, hogy van egy újdonságuk. Elmesélte és én azonnal mondtam neki, hogy: de hát ez…! Igen az, amit fent is olvastál. Nagyon örültem neki, mert validálta a koncepciót és természetesen, hogy végre van egy ilyen megoldás, és működik!

Tehát így jött össze, így működik az egész:

  • A dropshipping koncepció: Eddig főleg nemzetközi dropshipping cégeket tudtunk igénybe venni, ha ilyen üzleti modellben akartunk webáruházat futtatni. A vevő megvásárolja az árut tőlünk, majd a dropshipping partner kiküldi a vevőnek a raktárából. Az áru bekerülési árát is csak akkor kell fizetnünk, ha van vásárló. Nekünk csak a marketinggel, eladással kell foglalkozni.
  • A probléma tehát főleg az adózással volt, a hosszú kiszállítási idő (több hét), a termék visszaküldéssel, a vámmal. Huhh, elég sok mindennel! Tovább az is, ha több dropshipping céggel szerződtél, akkor ha a termékek több cégtől kerülnek kiszállításra, akkor külön-külön csomag lenne.
  • Alapok: Az olyan fulfillment logisztikai cég, mint a Webshippy, a webáruházaknak azt nyújtja, hogy beküldik a raktárkészletüket hozzá (értsd: a gyártó vagy nagykereskedő, kiskereskedő), és ha jön hozzájuk egy vásárlás, akkor a fulfillment cég csomagolja és szállítja ki. Tehát a teljes logisztikát, csomagolást vállalja.
  • Alapok 2.: A fulfillment raktárban egymás melletti polcokon, raklapokon ott van a különböző cégek raktárkészlete.
  • Az említett fulfillment cégre épülő dropshipping megoldás úgy jön létre, hogy a fulfillment cég a raktárában lévő partnerekkel megállapodik, hogy bekerüljünk a rendszerébe, ahol más cégek is hozzáférnek a termékekhez, árukészlethez (egy megegyezett áron). Ez lett a Dropshippy. Tehát mondjuk te tudnád azt csinálni webáruház tulajdonosként, hogy a Dropshippy cég adatbázisából a terméket behúzod a webáruházadba. Ha valaki megvásárolja az adott terméket, akkor azt a Dropshippy cég (a Webshippy) szállítja ki, te a bekerülési költséget fizeted ki, a vevő tőled veszi az árut, te számlázol neki.
    Lásd a képen: katalógus ár – amit fizetsz, ajánlott fogyasztói ár – amit a vevőd fizet.

De nézd mindezt meg videóban:

17 000 termékhez férsz hozzá Magyarországon – Dropshipping

A Dropshippy termékkatalógusában az aktív termékek száma több mint 17 ezer, amiből már közel 15 ezer terméket listáztak be a kiskereskedők. Jelenleg csaknem 12 ezer értékesíthető termék jelenik meg a katalógusban. Elmondható, hogy a nagykereskedők által belistázott cikkek közül egy terméket átlagosan 7 dropshipper kezd el értékesíteni. 

A Dropshippy rendszerében jelenleg a 318 értékesítő szerepel, akik már listáztak be terméket, közülük 189 dropshipper rendelkezik már élő szerződéssel is, közülük 71 pedig már sikeresen értékesített valamilyen terméket. 

Apropó! Webáruházak, nagykereskedők vagy gyártók is egy lehetőséget kaptak így, hogy más árulja a terméküket.

Árrés – Matek

Persze így alacsonyabb az árrésed, mint kínai importnál. Ezt kell mérlegelni, melyik éri meg jobban. A kínai import kicsit hosszabb idő, nagyobb árréssel, ez gyorsabb, könnyebb, de kisebb árréssel. És itt vagyunk, tesztelni kell! Saját márkás terméknél egyébként is kínai importot fogsz választani, na de képzeld el, hogy te is belistáztathatod a termékeidet a Dropshippyhez és más árulja.

Kapcsolódó cikkek:

Fotó: Envato License
Forrás: Webshippy / Blog

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...