Tudom, hogy most ide poénból azt írnád be, hogy persze, hogy nem az, hiszen az London lenne. Bár teljesen pontos adatokat arról nehéz találni, lehet is benne valami, most viszont a magyarországi rangsort nézzük. Jöjjön a rangsor, utána a többi, ehhez kapcsolódó információ, ami titeket, vállalkozókat, leendő vállalkozókat érdekelhet.

Magyarország legnépesebb városai (2018-as adatok KSH)

  1. Budapest 1 749 000 fő
  2. Debrecen 202 000 fő
  3. Szeged 161 000 fő
  4. Miskolc 155 000 fő
  5. Pécs 144 000 fő
  6. Győr 130 000 fő
  7. Nyíregyháza 117 000 fő
  8. Kecskemét 110 000 fő
  9. Székesfehérvár 97 000 fő
  10. Szombathely 77 000 fő

Miért fontos, hogy tudd?

Először is vizsgáljunk meg még egy két dolgot. A cél az, hogy legyen egy képed arról, hogy budapesten kívül mekkora célcsoportra tudsz hirdetni. Például én megszoktam mindig nézni, hogy miként alakul a rangsor, ha Facebook adatokra támaszkodva megnézzük mennyi szülőt jelez ki a Facebook. A FB onnan tudja, hogy például bejelölöd a gyermeked, vagy ő téged, vagy chaten a gyermeked anyának/apának hív, vagy telefonkönyvedben látja, hogy anyánál ki van telefonszámnak megadva és összepárosítja. Elég pontosan meg tudja mondani. Ha itt van nekünk ez az óriási adatbázis használjuk. Például egyszer így sikerült pár hét alatt megtöltenem egy éttermet, utána már az ügyfél csak a hirdetéseket újra indította és tele van azóta is foglalásokkal (családosok voltak a célcsoportban).

Szülők száma a Facebookon (2018. 10. 05).
Város – Népesség – Ebből szülő a FB adatainál – Rangsor szülők száma alapján

  1. Budapest 1 749 000 fő – 250 000 szülő 1.
  2. Debrecen 202 000 fő – 28 000 szülő 3.
  3. Szeged 161 000 fő – 26 000 szülő 7.
  4. Miskolc 155 000 fő – 28 000 szülő 4.
  5. Pécs 144 000 fő – 29 000 szülő (Ő lenne a második) 2. 
  6. Győr 130 000 fő – 27 000 szülő 5.
  7. Nyíregyháza 117 000 fő – 18 000 szülő 9.
  8. Kecskemét 110 000 fő – 22 000 szülő 8.
  9. Székesfehérvár 97 000 fő – 27 000 szülő 6.
  10. Szombathely 77 000 fő – 15 000 szülő 10.

Ha megnézed fent a listát, erős a különbség már a rangsorban, ha egy kicsit a olyan célcsoportra lövünk, ami mondjuk a legtöbb B2C vállalkozásnak (fodrász, webshop…) fizetőképes célcsoportot jelent. A szülőket azért szoktuk ügyfeleinkkel, tanítványokkal (MinnerAkadémia) becélozni, mert még egy kis finomhangolás (szűrés a célzásban) kell és egyből a fizetőképes kereslet előtt jelennek meg a reklámjaink. És bizony nem szoktuk a FB-ra bízni, hogy miként ossza el, hanem városonként, vagy éppen megyénként külön büdzsét (arányában is) alkalmazva sokkal jobb eredményt érünk el. Offline, szórólap vagy plakát kampány esetében sem mindegy, hogy melyik városokra fókuszálsz és mennyi offline marketing eszközzel (plakát, szórólap, esemény…)

Elmélyednél a Facebook marketingben, vagy az online marketingben? Ezt olvasd el:

Fotó:Barbi91

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!