Miután elkezdtél Facebookon hirdetni csökkentek az organikus posztok elérései?

Dátum

Megosztás

Vagy éppen kicsit többet költöttél Facebookon és akkor tapasztaltad ezt? Sokszor felmerül ez a kérdés egy-egy FB csoportban, vagy éppen valaki leírja azt a tapasztalatát, hogy elkezdett hirdetni és azonnal csökkentek az organikus elérései. Tényleg így van?

Városi legenda vagy tényleg létezik? Miután hirdetünk FB-on csökken az organikus elérés?

A válasz az, hogy igen igaz, így nem csak városi legenda. Erről ha úgy nézzük nem a Facebook tehet, ne is érezd támadásnak. Nézzük pontokba szedve mi történik:

  1. Mikor elkezdesz hirdetni, akkor valószínűleg nem egy, hanem akár több hirdetést (több kép / szöveg párosítás, vagy bejegyzés hirdetés) is elindítasz.
  2. Na ilyenkor a közösségi oldal elkezdi az emberek hírfolyamába a hirdetéseidet is beletenni. És azért, hogy ne unja meg a Facebook használatát a felhasználó, a közösségi oldal algoritmusa figyelembe veszi, hogy ne kerüljön egy-egy oldal posztja többször is a felhasználó elé rövid időn belül, mert megunná az oldal használatát. Ezt úgy értem, hogy ugyanazon oldal nevében ne jelenjen meg 2-3 poszt egymás után, vagy például 24 órán belül csak néhány.
  3. Tehát a Facebook oldaladon közzétett posztok elérésében azért érzel csökkenést, mert kis mértékben kiütik a reklámposztjaid az organikus posztokat.

Természetesen ugyanez fennáll a hirdetéseknél is, ha túl sok hirdetés fut egy szűk célcsoportra, akkor pont azért lesz drága a reklám, mert amikor már újra a te hirdetésed kerülne az emberke elé, azt vagy drágán tudja csak betenni, vagy még késlelteti is, emiatt jobban felmehet az ára.

Mit tudsz ellene tenni?

  1. Változatosan posztolsz. Például képek, videók, linkes posztok váltják egymást. Ezzel segíted az algoritmust és több emberhez elérhetsz.
  2. Kész Facebook marketing stratégiát alkalmazol. Megtervezed az organikus posztokat, azok tartalmát (pl. összefüggenek a posztok kampány szerűen).
  3. Hirdetéseidnél alkalmazol remarketinget. Használj vászon hirdetéseket és videóhirdetéseket is! Ezzel még olcsóbbá és hatékonyabbá teszed a kampányaidat!
  4. Használj chatbotot!

Minner cikkek anyagok, amik segítenek a Facebook marketingben

Cikkek, ingyenes anyagok: Fontossági sorrendbe tettem őket, hogy lásd melyikkel kell mindenképpen foglalkoznod.

  1. Érdemes a marketing alapokat átnézni: Még több vevő kell! Még jobb marketingre van szükségem! Mit csináljak?
  2. Facebook-marketing 2018. Változások, lehetőségek, ötletek
  3. A landing oldalak egyik titka, amit a marketingesed még nem mondott el, pedig rengeteget kereshetsz vele
  4. Gamification, játékosítás a marketing új “fegyvere”, amivel megsokszorozhatod az eladásokat
  5. Ötletek, hogy mire használd a chatbotot a vállalkozásodban
  6. Instagram:
    1. Instagram marketing  alapok, tippek
    2. Van, ami a Facebook hírfolyamot is kenterbe veri. Az Instagram történet

Fizetős videós képzés a Minnertől – nem kell gyakorolnod, kitapasztalnod, azonnal használható tudást kapsz egyben:

Alap és középhaladó Facebook marketing videós oktatás (valójában alap + közép szint) – 23 900 Ft:  Szeretnél folyamatosan tippeket és ötleteket kapni a Facebook marketinghez? (x) Milyen Facebook marketinget csinálj? Szeretnél napi 1-2 000 forintból működőképes marketinget? Akkor vedd meg a Minner Facebook marketing oktatását. >>> kattints ide!<<< Vedd meg most, és élvezd azt, hogy folyamatosan frissül! – 23 900 Ft

Fotó: mastersenaiper

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből? [+kutatás] [+Podcast]

Hogyan érik el a sikeres vállalkozások, hogy ostromolják őket a vevők? Mennyire jó lenne tudni egy általános, bármikor érvényes receptet igaz? Nehéz a teljes...

Az intrapreneurship segíthetné innovációban a KKV-kat, vállalkozásokat. Teret adunk az alkalmazottnak [kutatás]

Innováció, termékfejlesztés. Honnan is indulhatna ki, mint a cégből belülről! Egy érdekes ötletről, külföldön már működő megoldásról írok ebben a tartalomban. Amennyiben már elültetem...

Az 5 legnagyobb szervezetfejlesztési és HR hiba, amit a kisvállalkozóknak el kell kerülniük

Amikor belevágtam a munkaerő-felvételbe, felhívtam egy HR-es ismerősömet, és azt mondtam neki: "A marketing után a szervezetfejlesztés, HR olyan, mintha eddig csak egy kávét...

Pénzjutalom helyett így motiváld a munkavállalóidat. Motiváció, ösztönzés tippek

Mindenki szeretne lelkes, motivált, jól dolgozó munkavállalót alkalmazni, de vajon hogyan érhetjük ezt el? Ebben a cikkben leszámolunk azzal a feltételezéssel, hogy elég vaskos...

10-ből 7 cég nem éli túl a generációváltást. Te készülsz rá?

Bár az egy család által birtokolt vállalatok és vállalkozások adják globálisan az összes cég 80%-át, nagyon kevés éli túl az alapító kiöregedését. Mindössze 30%...

Többfelé is tudsz figyelni egyszerre? Multitaskolsz? A produktivitásod kockáztatod

A multitasking legendája Talán már hallottál róla, de most a Minner is kijelenti, hogy a multitasking egy mítosz. Amikor egyszerre próbálsz több feladatot végezni, többfelé...

A webshopok új bevételi forrása: Affiliate marketing, sikerdíjas vevőszerzés

Már tavaly év elején is írtam, hogy az újgenerációs termékkeresők miatt lendületet kaphatnak a partner program együttműködések. Sikerdíjas vevőszerzés? És működik! Sőt akár kiugrási...